Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
United 93 er en mye mer seriøs film enn WTC. Den er ikke amerikanisert og hollywoodisert, men er et såkalt dokudrama. Altså det viser nøyaktig det som de mente skjedde, og begynner ikke å rote med unødvendige klisjeer (se Stones WTC).

7152205[/snapback]

United 93 er ikke et dokudrama, men en spillefilm. Uansett hvor likt virkeligheten de gjør det på filmen, vil den forbli en fiksjonsfilm ettersom den er iscenesatt. Riktignok er filmen basert på virkelige hendelser, men den viser ingen bilder tatt fra de virkelige hendelsene. Det står at filmen er et dokudrama på Wikipedia, men det er feil. Et dokudrama inneholder elementer fra virkeligheten, dvs elementer som ikke er iscenesatt eller under filmskaperens fullstendige kontroll (filmskaperen kan fremdeles kontrollere mye i en dokumentar - som kinematografi, klipping, og delvis lyd og mise-en-scène, men ikke hva f.eks. intervjuobjekter sier). Et dokudrama inneholder også, som navnet tilsier, dramatiserte elementer (fullstendig under filmskaperens kontroll). Paul Greengrass har kontrollert alle aspekter ved filmen, selv om han for det meste har prøvd å holde seg til fakta (så langt det lot seg gjøre) og bruker de virkelige personene i enkelte roller. The Thin Blue Line er et eksempel på dokudrama (selv om imdb fører den opp under "dokumentar". De glemte visst at det er med dramatiserte hendelser i filmen).

Lenke til kommentar
Gleder meg vanvittig til 300, trailer kan sees her: http://www.filmweb.no/trailere/article110596.ece

 

Noen andre som gelder seg?

Så veldig bra ut! For en trailer det var, setter meg store forventninger til denne filmen. Så ut som en film man kan se flere ganger.

7158216[/snapback]

Jeg har sett traileren mange ganger nå, og jeg kommer ikke over hvor imponerende den er. Jeg mener, alle trailer for filmen til å se bra ut. Men traileren til "300" er perfekt. Denne skal sees uansett :)

Endret av brd
Lenke til kommentar

Virker intressant 8 Films 2 Die 4

 

 

-Unrest

film1_lg.jpg

A med student collapses upon sensing a "presence" about her cadaver. Her fears are strengthened by a mysterious death. She must find out the truth behind before its angered spirit can wreak further vengeance.

 

-Penny Dreadful

film2_lg.jpg

Young Penny goes on a retreat with her psychologist. The intention is to help her overcome her phobia of cars. But events find her in a nightmarish situation where her worst fears come true.

 

-The Gravedancers

film3_lg.jpg

A group of friends' lives are invaded by a trio of hostile ghosts after they engage in a drunken bout of gravedancing during a wake for an old chum.

 

-The Hamiltons

film4_lg.jpg

A picture-perfect American family is always kind, loving and respectful to their neighbors… except that they usually wind up killing them.

 

-Rinne

film5_lg.jpg

From the director of "The Grudge" and "The Grudge 2" comes Reincarnation, a suspenseful psychological horror film that deals with the topic of reincarnation.

 

-Dark Ride

film6_lg.jpg

Ten years after he brutally murdered two girls, a killer escapes from a mental institution and returns to his turf, the theme park attraction called "Dark Ride".

 

-The Abandoned

abandoned.jpg

A film producer who was adopted as a baby and sent to America, returns to her native Russia and the family farm. Once there, strange things begin to happen.

Endret av Fez
Lenke til kommentar
Virker intressant 8filmstodiefor

7158828[/snapback]

Vel, ingen av de filmene kommer til Norge. Det eneste vi kan håpe på er en DVD-boks.

 

Unrest (2006)

Penny Dreadful (2005)

The Gravedancers (2005)

The Hamiltons (2005)

Rinne (2005)

Dark Ride (2006)

The Abandoned (2006)

 

Tror ikke noen av disse er noen höjdare. Får klare meg med "Masters of Horror" (2005) enn så lenge i påvente av en utgivelse her til lands.

Lenke til kommentar

Plaget meg at de ikke dro med seg Imprint i Masters of Horror boksen som blir solgt på Play.com. Men det ender vel i at jeg kjøper Imprint fra USA. Miike er faen genial. Skulle bare vært med japansk tale, og ikke gebrokken engelsk. Tullete amerikanere som ikke takler subtitles.

 

Edit: Sjekk dette beistet av en trailer til remaken av Day of the Dead. Lenge siden jeg har sett en potensiell skivebom av slike episke proporsisjoner. Jeg ble nesten litt dårlig da jeg så den.

Endret av xkharonx
Lenke til kommentar
Hr. Jenssen: Den lille, bleke ungen har jo vært med i en milliard asiatiske skrekkfilmer de siste årene. Jeg forstår ikke koblingen til Hollywood.

7162869[/snapback]

 

Hollywood? Det var derfor jeg brukte hermetegn (""). Jeg mente ikke Hollywood, men alle disse (horror)filmene generelt, de som er store og kjente blant ungdommene. De som ikke koster noe å lage, men som tjener utrolig mye penger på publikum som krever hjernedød underholdning uten noe dybde what so everrrr (ikke noe galt med det - eller, jo).

Som du sier, så er han/hun med i utrolig mange filmer, noe som er tegn på en latterlig dårlig kreativitet. At folk sluker det helt og rått, synes jeg faktisk er ganske rart. :hmm:

 

L@sse: Takk. Syntes den var litt knashy selv, jeg. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
LarsP, se over.

7162982[/snapback]

Så over, det er bare det at det er absolutt null hold eller mening i det du sier. Bleike unger har vært til stede i japansk popkultur i mange, mange år og har ingenting med Hollywood å gjøre.

 

Snedig at du velger å bruke ordet "hjernedød underholdning" mens du samtidlig har Donnie Darko-avatar.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...