Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, de siste scenene når alle de andre er "satt ut av spill" og hovedpersonen må redde verden så går filmingen over til FPS-point-of-view alik at alt sees som du ser det i spillet. Atså som sett gjennom hovedpersonenes øyne med gønnern i nedkanten av blidet osv. Derav FPS-mode. Relativt kult å se på når man har spilt litt doom i sine unge dager.

Lenke til kommentar
Hvem er det egentlig som sponser uwe boll med så mye penger? jeg mener at han lager film etter film med gode skuespillere og høyebudsjett. men alle filmene suger jo.

 

Hva er dealen? får det ikke til og stemme.

7153654[/snapback]

 

Smutthull i tysk skattelov. Investorene kan skrive det av på skatten, dermed pøser de inn penger i filmproduksjoner.

7155132[/snapback]

Er ikke Boll en såkalt "executive producer" på de fleste av filmene sine, altså at han betaler for filmene selv?

Lenke til kommentar
Hmmm, blir litt tungt å ta farvel med den gamle filmprat-tråden. :cry:

Jeg vet :cry: !

 

Nok om det. Når det gjelder patriotiske filmer, så liker jeg også sånne type filmer.

 

LarsP: Gjett om jeg også gleder meg til Borat, ser så morsom ut. Dere bør se trailer, den er anbefalt altså. :)

Lenke til kommentar
Er ikke Boll en såkalt "executive producer" på de fleste av filmene sine, altså at han betaler for filmene selv?

7155240[/snapback]

 

Executive Producer er vel den personen som sitter med de endelige avgjørelsene. Det har lite med hvem som sponser morroa å gjøre.

7155306[/snapback]

Fra Wikipedia:

An executive producer of a motion picture is typically a producer who is not necessarily involved in any creative or technical aspects of production. They generally handle business issues, and may even be a financier of the film.

 

Det betyr selvfølgelig ikke at alle "executive producers" finansierer filmene sine selv, men jeg tror og mener at det er tilfellet med Uwe Boll.

Lenke til kommentar

Nei dæven ny tråd :)

 

Noen må jo være villige til å finansierer "morroa" som Boll lager, i hvert fall etter at de tettet det smutthullet i tyskland som han brukte flittig. Men hvem det er som gidder å hive penger etter han det skjønner ikke jeg, det kan jo ikke være han, han kan jo umulig ha tjent noe penger på den dritten han lager...

Lenke til kommentar

Førpremiere på The Departed på fredagen. Tenker jeg bestiller billetter snarest. Spurte dessuten litt om noen andre filmer (om det måtte interessere resten av trondheimere her inne):

 

Hei

Førpremiere fredag og lørdag på The Departed. Premiere 3. nov.

Borat 17.nov.

Children of Men er foreløpig premiere satt til 8. des.

The Fountain er foreløpig satt til 23. febr.

 

Inger, Trondheim Kino

Lenke til kommentar
Fra Wikipedia:

An executive producer of a motion picture is typically a producer who is not necessarily involved in any creative or technical aspects of production. They generally handle business issues, and may even be a financier of the film.

 

Det betyr selvfølgelig ikke at alle "executive producers" finansierer filmene sine selv, men jeg tror og mener at det er tilfellet med Uwe Boll.

7155399[/snapback]

 

Ser at posten min var lett å missforstå. Mente (selvsagt) økonomiske avgjørelser. Og, ja, det er gjerne den, eller disse personene, som finansierer filmen, i den form av at de gjerne er eier eller medeier av et produksjonsselskap som står til å tape eller tjene penger på filmen avhengig av hvordan filmen gjør det. Men det betyr ikke at alle pengene for en film er henta fra bankontoen til han som står oppført som executive producer. Men det er han jobb å sørge for at pengene er der.

 

Hva gjelder Owe Boll så må det vel være noen der ute som tjener penger på det han lager og som er villige til å invistere i nye prosjekter. Enten det eller så hadde han en rik onkel i Amerika. Kvalitet kan vi gjerne diskutere, men økonomene ser bare røde og sorte tall :)

Lenke til kommentar
Førpremiere på The Departed på fredagen. Tenker jeg bestiller billetter snarest. Spurte dessuten litt om noen andre filmer (om det måtte interessere resten av trondheimere her inne):

 

Hei

Førpremiere fredag og lørdag på The Departed. Premiere 3. nov.

Borat 17.nov.

Children of Men er foreløpig premiere satt til 8. des.

The Fountain er foreløpig satt til 23. febr.

 

Inger, Trondheim Kino

7155688[/snapback]

Jeg reiser til Belize den dagen, så du må finne en annen date. Vi tar det igjen 17.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...