Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Kommer vi til å se en Ryzen 5 1600 på Black Refinery denne mnd? Mye har skjedd siden lanseringen, spesielt på minnehastighet som gjør at disse gjør det bra i tillegg til at prisen har gått noe ned.

 

Mye har skjedd, men Ryzen er ikkje friskemeldt enda mhp minne. Selv om jeg har et rimelig greitt Ryzenoppsett, så er det ikkje gitt at jeg anbefaler det til andre riktig enda. For å få skikkelig fart på Ryzen i dag, så må man kjøpe dyre minnebrikker, og man må bruke test betabios med en del rare feil :p

 

Ryzen med 3600mhz minne gir mye fart for pengene. Bare syn at minnebrikkene koster minst like mye som cpuen :p

 

Nå kommer oppdateringer av bioser ukentlig så de stabile med AGESA 1006 er like rundt hjørnet.

 

Hvis man ser på handlelisten til Black Refinery og erstater hovedkort (Asus Prime B350-Plus), prosessor (R5 1600) og minne (F4-3200C14D-16GFX), pluss fjerner kjøleren så kommer man ut ganske likt i pris men har en 6/12 kjerner/tråder som yter godt sammenlignet med dagens oppsett for 7600K.

 

Bl.a sier Toms Hardware i sin test av R5 1600 dette:

 

In the suite, a stock Ryzen 5 1600 provides nearly the same average frame rate as Intel's Core i5-7500. But a bit of overclocking propels it into the lead. An overclocked 1600 can't quite reach the performance of a tuned Core i5-7600K, but it sells for $20 less and comes awful close paired up to high-end graphics. Most systems in this price bracket utilize less powerful GPUs, and the Ryzen 5 1600 should provide enough horsepower to propel mid-range builds to smooth gameplay.

 

The story changes when we remove older games from our calculation. The second average frame rate chart, which only includes modern games that tend to utilize processing resources more efficiently, places the stock Ryzen 5 1600 ahead of Intel's stock Core i5-7600K. That's quite an impressive feat considering the 1600 also has plenty of spare threads available for more taxing productivity applications. Notably, Intel's CPUs continue to enjoy a substantial lead when we look at minimum frame rates in new and old games alike.

The 1600's low price point is hard to ignore. This CPU features the lowest price-per-core through AMD's Ryzen portfolio, and in light of its solid showing through our application and game suite, it also provides an impressive price-to-performance ratio. The addition of a bundled 95W cooler magnifies the savings relative to Intel's Core i5-7600K and AMD's Ryzen 5 1600X, neither of which include a thermal solution. The Ryzen 5 1600 also provides more performance than Core i5-7500 in a wide range of applications for a little extra money. That should get you thinking about stepping up to AMD's $220 Ryzen instead of buying a locked Intel model.

 

 

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-5-1600-cpu,5073.html

 

Edit:

Videre så sier de:

 

Ryzen's gaming performance has been a moving target as a wave of new firmware and chipset drivers, not to mention game patches and the new power plan, have steadily improved the outlook. That's led to a lot of late-night re-testing in our labs, but performance is definitely headed in the right direction.

AMD expects validated BIOS based on the newest AGESA code to arrive in mid to late June, depending upon the qualification requirements of the respective vendors.

 

http://www.tomshardware.com/news/amd-agesa-firmware-update-motherboard,34525.html

Endret av mer-hw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper folk flest Black Refinery da? Og de som spiller i dag gjør gjerne mer enn bare spille pluss at de nyere titlene klarer å den ekstra prosessorkraften.

 

IPCen til Ryzen, med godt minne og en liten overklokk er meget god og gjør det definitivt til et godt kjøp i mine øyne.

Lenke til kommentar

 

Is The Corporal gonna get good fps on CS:GO, I'm buying that and a 144hz monitor, I saw that the recommended monitor was 75hz so...

That should not be an issue. CS:GO is not a very demanding game in that aspect. :) Should work well on a 144 hz monitor also.

Hvor avgjørende er det med 144 hz? Bare i konkurransespill?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19843

 

 

Is The Corporal gonna get good fps on CS:GO, I'm buying that and a 144hz monitor, I saw that the recommended monitor was 75hz so...

That should not be an issue. CS:GO is not a very demanding game in that aspect. :) Should work well on a 144 hz monitor also.

Hvor avgjørende er det med 144 hz? Bare i konkurransespill?

 

It's really smooth and just a really nice experience no matter what you're playing but yeah in competitive games it matters more as it really helps your aim 

Lenke til kommentar

 

 

Is The Corporal gonna get good fps on CS:GO, I'm buying that and a 144hz monitor, I saw that the recommended monitor was 75hz so...

That should not be an issue. CS:GO is not a very demanding game in that aspect. :) Should work well on a 144 hz monitor also.

Hvor avgjørende er det med 144 hz? Bare i konkurransespill?

 

 

Det er forskjell på hva man trenger og hva man liker. Forskning i emnet har visst påvist at selv om enkelte evner å se mindre hakking langt opp i 200Hz området. Så er det ingen av oss som evner å bruke informasjonen til rundt mer enn 13 "Hz". En svært dyktig CS:GO spiller vil knuse de fleste selv om du setter han på en 60Hz monitor. Så lenge skjermkortet genererer et par 300 fps slik at input lag går ned så langt som mulig.

 

144Hz er (for noen mye) mer behagelig å se på. Men for de aller fleste er det ikke det som gjør at du vinner eller taper..

 

Edit: Bare så det er klart, så anbefaler jeg en så behagelig opplevelse som mulig. :D Men om du ser noen med en 60Hz monitor banke livskiten ut av deg. Så er det ikke dermed sagt at han jukser. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Alt over en 4-kjerne til 2-lapper er tilstrekkelig i dag.

 

 

Ei maskin holder i 5-10 år med mindre man er profesjonell. Det kan være man må bytte grafikkort og lagring underveis.

 

Skulle jeg vurdert ny pc i dag, så hadde jeg aldri vurdert 4 eller færre kjerner. Er ikke sikker man trenger flere om 3 - 5 år, men ville garantert lagt i en tusenlapp til for 8 kjerner.

 

Aiaiai! Jeg tror jeg missforstår deg!

 

Vi er nok på samme side :D

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

Tror du Gud er fanboy?   :D

 

Jeg tror han er lei av å bli fortalt at han ikke trenger større skjerm eller bluray drev. Og gjentatte forsøk på å bytte ut koret med itunes..   :tease:

 

Hehe, jeg er glad i Apple jeg. Riktignok mest bærbare, siden jeg føler at pekeflate er mye bedre for å navigere raskt i OSX enn mus. Kunne i grunn ikke tenkt meg Mac som stasjonær, og holder meg til den stasjonære PCen der. :) Den økonomiske delen tar jeg ikke så mye hensyn til, ettersom epleprodukter holder seg så godt i verdi, og jeg som regel investerer kun ved unormalt gode tilbud. Det er litt rovdrift, men i praksis blir å ha nyeste toppmodell MacBook Pro 15 til enhver tid, billigere for meg enn å kjøpe standard priset bærbar hvert tredje år. 

 

Men nok om det, nå skal jeg komme i gang med research og så oppdatering av førsteinnlegget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...