Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et eventuelt ønske å lage en AMD og Intel-variant av Black Refinery? Altså overgangen mid / high-tier, der verdien for pengene er høyest. Jeg ser at AMD og Intel har litt ulike styrker og svakheter, så å sette dem opp direkte i konkurranse med hverandre kan bli litt utfordrende. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest hos Anandtech, TechPowerUp, Guru3D, TomsHardware, KitGuru og vært innom like mange YouTube-kanaler, har jeg blitt tilstrekkelig overbevist om å satse på AMD R5 1600 fullt ut. Barnesykdommene virker å ha blitt tatt hånd om veldig effektivt, og med kompatibelt hovedkort samt RAM kjørende på 3000MHz, gir dette svært god spillytelse. Ja, noen DX11 titler vil oppnå høyere FPS med i5 7600K, men de fleste nye spill bygget på DX12 er enten like bra eller bedre hos AMD. Når prosessoren i tillegg gjør helt rent bord på alt av ytelse rundt (skrivebordsytelse, transcoding, unzipping, rendering etc.), så er det et valg som fremstår best både per i dag, og enda mer overlegent i fremtiden. :)

 

Har ellers gjort justeringer i hvert eneste bygg. The Corporal har fått 16GB minne (prisdifferanse til 8GB ble så mager), Black Refinery har som nevnt fått AMD Ryzen, og det har også Capital Offense. I tillegg har Capital Offense fått nytt kabinett i form av Phanteks Eclipse P400S Glass. Dette fordi det ikke finnes noe mini-ITX hovedkort til AMD Ryzen som jeg kan gå god for. Fordelene med kabinettet er støyisolering, temperert glass, valgfri RGB-belysning med mer. Skjermanbefalingen har samtidig blitt oppgradert, til en 144Hz G-Sync 27" IPS 1440p skjerm fra Asus som har fallt kraftig i pris. 

 

Byggbeskrivelser og layout er det neste jeg vil ta tak i.  :dremel:

 

De som ønsker det kan i stedet for å gi til Kevin fra Paradise Hotel, støtte tråden ved å gi et mindre beløp til PayPal-kontoen min.  :lol:

(mottaker: [email protected]

 

Paypal-logo_zps3nmpj2zq.png

Endret av Agentspoon
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Etter å ha lest hos Anandtech, TechPowerUp, Guru3D, TomsHardware, KitGuru og vært innom like mange YouTube-kanaler, har jeg blitt tilstrekkelig overbevist om å satse på AMD R5 1600 fullt ut. Barnesykdommene virker å ha blitt tatt hånd om veldig effektivt, og med kompatibelt hovedkort samt RAM kjørende på 3000MHz, gir dette svært god spillytelse. Ja, noen DX11 titler vil oppnå høyere FPS med i5 7600K, men de fleste nye spill bygget på DX12 er enten like bra eller bedre hos AMD. Når prosessoren i tillegg gjør helt rent bord på alt av ytelse rundt (skrivebordsytelse, transcoding, unzipping, rendering etc.), så er det et valg som fremstår best både per i dag, og enda mer overlegent i fremtiden. :)

 

Har ellers gjort justeringer i hvert eneste bygg. The Corporal har fått 16GB minne (prisdifferanse til 8GB ble så mager), Black Refinery har som nevnt fått AMD Ryzen, og det har også Capital Offense. I tillegg har Capital Offense fått nytt kabinett i form av Phanteks Eclipse P400S Glass. Dette fordi det ikke finnes noe mini-ITX hovedkort til AMD Ryzen som jeg kan gå god for. Fordelene med kabinettet er støyisolering, temperert glass, valgfri RGB-belysning med mer. Skjermanbefalingen har samtidig blitt oppgradert, til en 144Hz G-Sync 27" IPS 1440p skjerm fra Asus som har fallt kraftig i pris.

 

Byggbeskrivelser og layout er det neste jeg vil ta tak i. :dremel:

 

De som ønsker det kan i stedet for å gi til Kevin fra Paradise Hotel, støtte tråden ved å gi et mindre beløp til PayPal-kontoen min. :lol:

(mottaker: [email protected])

 

Paypal-logo_zps3nmpj2zq.png

Ga deg noen busspenger. En liten donasjon, men donasjon nr. 2. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe bra alternativ til Sapphire Radeon RX 580 Pulse 2xHDMI 2xDP 4GB for The Corporal? Ser ut til at den er utsolgt overalt. Vurderer å prøve meg på å bygge stasjoner og hive Linux på den til utvikling  :dremel:

 

Linken til handlevognen til Black Refinery peker foresten til Asus ROG Swift PG279Q.

 

Ellers vil jeg si nydelig tråd Agentspoon. Imponerende at du har holdt det gående så lenge!

Lenke til kommentar

Noe bra alternativ til Sapphire Radeon RX 580 Pulse 2xHDMI 2xDP 4GB for The Corporal? Ser ut til at den er utsolgt overalt. Vurderer å prøve meg på å bygge stasjoner og hive Linux på den til utvikling  :dremel:

 

Linken til handlevognen til Black Refinery peker foresten til Asus ROG Swift PG279Q.

 

Ellers vil jeg si nydelig tråd Agentspoon. Imponerende at du har holdt det gående så lenge!

Fikset linken. :) 

 

Ja, vet ikke helt hvorfor. RX 580 er utsolgt alle steder i alle varianter, som er merkelig. Står imidlertid at de snart kommer inn igjen, så har valgt å bare la dem stå. Et umiddelbart alternativ er GeForce GTX 1060 3GB, men da bør en også prioritere G-Sync på skjermen, som koster litt ekstra. 

 

Og jo, takk! Snart 10 års jubileum. Får glede oss til det. :) 

Lenke til kommentar

Har prøvd å søke på nettet, men har ikke funnet noe så langt. Hvor mye mer bråker den versjonen med glass over den uten glass? Hvis det er noe forskjell da. Glasset ser jo veldig stilig ut, men hvis det slipper ekstra mye støy ut av kabinettet så spørs det for min del om det er verd det.

 

En annen ting, har du vurdert define c istedet for define s?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19843

Case: Cooler Master Silencio 352

Motherboard: MSI B250M Pro-VD

CPU: i5 6600k

GPU: GTX Geforce 1080

Ram: Crucial Ballistix Sport LT 2400MHz CL15 16GB DDR4

SSD: Samsung 960 EVO 256GB SSD

PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W

 
 
I have taken The Corporal and upgraded it. Buying it soon
I'm pretty sure I need a better motherboard that fits with my computer, I'm not very good with PC Specs.
Lenke til kommentar

Har prøvd å søke på nettet, men har ikke funnet noe så langt. Hvor mye mer bråker den versjonen med glass over den uten glass? Hvis det er noe forskjell da. Glasset ser jo veldig stilig ut, men hvis det slipper ekstra mye støy ut av kabinettet så spørs det for min del om det er verd det.

 

En annen ting, har du vurdert define c istedet for define s?

Ikke funnet noe selv, men det pleier å være marginalt. En må også se det i sammenheng med at komponentene som er valgt er veldig stillegående. 

 

Nei, jeg har faktisk ikke sett på Define C. Sjekket den ut etter kommentaren din, og lar deg få æren av å være den som fikk den inn i bygget. Ikke noe annerledes, bortsett fra mer kompakt. :)

 

 

Case: Cooler Master Silencio 352

Motherboard: MSI B250M Pro-VD

CPU: i5 6600k

GPU: GTX Geforce 1080

Ram: Crucial Ballistix Sport LT 2400MHz CL15 16GB DDR4

SSD: Samsung 960 EVO 256GB SSD

PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W

 
 
I have taken The Corporal and upgraded it. Buying it soon
I'm pretty sure I need a better motherboard that fits with my computer, I'm not very good with PC Specs.

 

I would recommend going with 7600K, as it is the newest generation and not much price difference between it and the previous model. Then you need a Z270 motherboard in other to overclock. I recommend Asus Prime Z270-M Plus as a good motherboard that fits your selected case. If you want quiet performance and ability to overclock, you should also add the BeQuiet Pure Rock cooler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss si at jeg er superkresen, liker å spille konkurransedyktig og bytter ut 1070-kortet på Capital Offence med dette: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3713110 for en tusing ekstra, er det å anbefale i forhold til å få stabile 144 fps ved 1080p? Evt 1440p? Har selv en 144Hz monitor og kunne tenkt meg å dra så mye nytte ut av den som mulig!

Endret av Sisto90
Lenke til kommentar

Ser man får aktiveringsnøkler til Windows 10 på Ebay for en femtilapp. Disse fungerer tilsynelatende, men hvorfor? Er det bare bløff, og i så tilfelle, hvorfor fungerer de?

Kommer nok veldig an på hvem du kjøper av. Finnes nok av svindlere der ute, men bare gjør litt research rundt selger så burde dette gå helt fint. Har selv kjøpt Win10 nøkler fra ebay fra 3-4 forskjellige opp igjenom årene uten noen issues.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...