Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor godt the Corporal egentlig runner ting. Hvis vi ser på f.eks BF1, som da er det mest krevende spillet som jeg vet om, kan The Corporal runne det i 60 fps? Isåfall blir det på high, med, eller low?

Jeg tipper 1080p, ultra settings, 60fps, og allikevel en god del mer å gå på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg lurer på hvor godt the Corporal egentlig runner ting. Hvis vi ser på f.eks BF1, som da er det mest krevende spillet som jeg vet om, kan The Corporal runne det i 60 fps? Isåfall blir det på high, med, eller low?

Jeg tipper 1080p, ultra settings, 60fps, og allikevel en god del mer å gå på.

 

 

Her er hva skjermkortet klarer når det ikke blir holdt igjen av CPU, så litt mindre enn dette. Pluss nok noe dårligere 1% og 0,1% frametimes..

Lenke til kommentar

Øh. Jeg snakker om nå, ikke forrige generasjoner. Jeg synes forskjellen er for stor og burde hatt både 1055 og 1065. Spesielt forskjellen mellom 1060 og 1070 er svært drøy i endel spill. At du er uenig betyr ikke at jeg tar feil. Dette er ikke en fasit, jeg sa hva jeg syntes :)

Så du sammenligner ikke nåværende produktlinje med tidligere serier og synser i stedet etter eget hode fremfor å sammenligne fakta?

 

Når NVIDIA etter ca ti år med lik føring har forbedret kjøpsverdien i de lavere modeller (Nå tar jeg ikke med den prisgunstige 9800-modellen som kom før GTX 2XX, da den var et unntak.), klager du når det endelig har kommet ei forbedring og det er dette jeg kommenterer. Det løper kostnader ved å etablerer ekstra modeller som overlapper hverandre og de modellene som nå er på markedet er basert på 20 år med salgsstatistikk.

 

Hvis man i det lavere sjiktet ikke greier å bli fornøyd med enten 1050 Ti/1060/1070 så ligger problemet et annet sted enn at det burde være flere modeller.

 

Poenget mitt er at forskjellen på ytelse mellom modeller er jevnere enn tidligere og du greier likevel å klage.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige gen bærbare hadde Nvidia 950m, 960m, 965m, 970m, 980m og modifisert desktop 980. Der hadde de virkelig dekka alle behov med ca 20% ytelsesforskjell dem imellom.

 

Jeg kjøper bare bærbar gamingpc og der har forskjellene vokst, men Nvidia har vell sine grunner, jeg forstår at økonomi vil bety mye :) De har spesielt på bærbarfronten økt forskjellen mellom modellene mye mer enn forrige gen.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Hei, broren min lurer på om denne er bra: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/stasjonaer-pc/asus-vivo-pc-x-m80cj-oculus-nr007t-dt/p-505351/

 

Hvordan er den i forhold til The Corporal builden? Jeg ser at de har samme grafikkort, men bortsett fra det så vet jeg ikke hvordan jeg kan sammenlikne specsa.

Vil påstå den er ganske lik, så kanskje litt mindre for pengene. Asus sin har mye større, men tregere harddisk.

Lenke til kommentar

Den på Power har raskere CPU, så den vil være raskere til strategispill som Civilization 5 og liknende. Dersom den ikke blir holdt igjen av at den sannsynligvis bare har en minnebrikke. Om den har bare en brikke, så kan det tenkes at den holder tilbake skjermkortet litt også. Og dermed er nærmere nivået til "The Corporal" som med sin svakere CPU nok vil kunne holde igjen skjermkortet litt.

 

Summa summarum; "The Corporal" er nok et bedre valg. Den har SSD som gjør den raskere til OS, og den benytter begge minnekanalene til CPU. Power sin yter ikke som den kunne gjort, med bare en minnebrikke. Som det dessverre er vanlig å levere disse med. Men det er jo et alternativ, å åpne den, og se hva slags brikke som står i, og kjøpe en til. Men det må være nøyaktig samme brikke. Ellers risikerer man ustabilitet. Det beste er å kjøpe et kit med 2 brikker. Men da er jo Power maskinen plutselig 1000Kr dyrere til også..

Lenke til kommentar

 

Er det stor forskjell på 3 GB og 6 GB på 1060 kortet?

 

Ca. 3GB.. :p

 

6GB versjonene har faktisk litt flere CUDA cores, så det er ikke samme brikken på kortene. Men 3GB versjonene er vel litt høyere klokket, eller har litt høyere "headroom" slik at de er på maks frekvens oftere enn 6GB versjonen. Forskjell i ytelse kan derfor være nede i så lite som 5% i de verste/beste tilfellene avhengig av hvilket kort man har.

 

The Corporal har en ganske svak CPU, som vil være en større og større flaskehals for skjermkort jo raskere skjermkort man har. Man kan vurdere det slik at det nesten ikke er noen vits med 6GB versjonen til den CPU'en. Men samtidig skal det jo være anledning til å oppgradere CPU også. Om man går opp til en i5 senere f.eks. Så vil jo en 6GB versjon få sparket fra seg mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...