Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Baserte meg på 'The Corporal' for en mini-ITX-maskin. Måtte gå vekk fra SSD på PCI-E, og bytte hovedkort. Tenkte også at modulær PSU er greit i et så lite kabinett som det jeg valgte. 

 

https://www.prisguide.no/liste/165799

 

Virker det streit? Har ikke fulgt med noe særlig i det siste, så er ikke videre oppdatert. Er det veldig anbefalt å gå for RX580 fremfor et betydelig billigere 1050 TI? 

Det er ganske likt mitt oppsett, som blir diskutert herfra og nedover. Samme PSU og CPU, men forrige utgave av grafikkkortet (RX 480) og Core 500 kabinett, som er nesten akkurat samme størrelse. Basert på den feedbacken og min opplevelse av lydnivået vil jeg definitivt anbefale å erstatte stock CPU-kjøleren. 

 

Takk for tilbakemelding. Tidligere erfaringer med stock CPU-kjølere har vært litt delt, og litt hit-or-miss, men den siste jeg hadde fra Intel var jeg fornøyd med. Sjekket litt rundt, og ser de har basically samme modell som den jeg hadde for noen år siden. Ser at enkelte anbefaler 'tower coolers' til kabinettet, så skal sjekke litt rundt på det. 

 

Litt urolig for å bygge i et så lite kabinett som Noden er, men den skal hverken overklokkes eller settes under særlig load (utenom enkelte spill, og da bruker jeg headset). Jeg har heller ingen mekanisk disk, så der vil en betydelig lydkilde forsvinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

3 år siden du startet dette

Tror jeg har laget tre, kanskje fire tilsvarende tråder i min tid her på forumet. Før brukte jeg å starte ny tråd, i det jeg tok et par måneders pause. Jeg startet faktisk med dette konseptet i august 2008, snart 9 år siden. :grin:

Tidene, eller rettere sagt prisene, endrer seg. "10 tønner" ansett som ekstremt. PC med skjermkort til under 5 000 ?

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med noe særlig i det siste, så er ikke videre oppdatert. Er det veldig anbefalt å gå for RX580 fremfor et betydelig billigere 1050 TI?

Alt avhenger av hva du skal bruke kortet til. Det er et solid hopp i ytelse fra 1050 TI til 580.

 

Skal du kjøre tyngre spill med høye innstillinger, evt være klar for nye, krevende spill, må du ha 580. Jeg ville ikke kjøpt svakere enn 580/1060 om du spiller Battlefield eller Witcher 3.

 

Spiller du hovedsakelig spill som League of Legends, WoW, Overwatch eller WoT, funker 1050 TI fint

Lenke til kommentar

 

 

3 år siden du startet dette

Tror jeg har laget tre, kanskje fire tilsvarende tråder i min tid her på forumet. Før brukte jeg å starte ny tråd, i det jeg tok et par måneders pause. Jeg startet faktisk med dette konseptet i august 2008, snart 9 år siden. :grin:

Tidene, eller rettere sagt prisene, endrer seg. "10 tønner" ansett som ekstremt. PC med skjermkort til under 5 000

 

Hehe, det er sant! HD 4870X2 var jo et dual GPU-kort. Nesten det samme som GTX 1070 i SLi i dag. Sånn relativt sett.  :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvordan vil "Corporal" (rimeligste PC pakken) gjøre det i CPU Heavy spill som for eksempel GTA IV, Playersunknow battlegrounds og lignende?

 

Du finner et par youtubesnutter med et lignende oppsett, bare søk på navnet på cpu og player unknown så dukker de opp. Ser ikke pent ut, men det går.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19843

I was thinking of buying The Corporal but I don't like AMD. Is it possible to replace the AMD graphics card with an Nvidia one, if so... which one?

Lenke til kommentar

Kommer vi til å se en Ryzen 5 1600 på Black Refinery denne mnd? Mye har skjedd siden lanseringen, spesielt på minnehastighet som gjør at disse gjør det bra i tillegg til at prisen har gått noe ned.

 

Mye har skjedd, men Ryzen er ikkje friskemeldt enda mhp minne. Selv om jeg har et rimelig greitt Ryzenoppsett, så er det ikkje gitt at jeg anbefaler det til andre riktig enda. For å få skikkelig fart på Ryzen i dag, så må man kjøpe dyre minnebrikker, og man må bruke test betabios med en del rare feil :p 

 

Ryzen med 3600mhz minne gir mye fart for pengene. Bare syn at minnebrikkene koster minst like mye som cpuen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...