Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1089815_Manchester_United.jpg'

 

Vil se dette fremover. Mata og van Persie må vise at de fortjener spilletid før jeg er villig til å sette dem på. Navn betyr ikke en dritt. Man må levere godt nok for å starte for United.

 

Welbeck og Januzaj er hurtige og gode i den oppbyggende fasen, mens di Maria og Herrera begge har gode pasningsføtter som kan linke angrepet sammen. Vi trenger bevegelse, hurtighet og vilje til å møte ball og være spillbare. Det er så jævlig statisk når Rooney og van Persie spiller sammen på topp.

 

Jeg stoler på van Gaal. Han har åpenbart en plan og har en merittliste som beviser at han kan oppnå resultater selv om det butter litt imot, men jeg vil helst se antydning til kjemi på banen før han begynner å implementere helt nye ideer, så spill 4-3-3 og bruk spillere som passer sammen. Det vi driver med nå er tullete. Det ser ikke ut som at en eneste spiller der ute tror på seg selv, og da jobber man bare baklengs uansett hvor bra planen er i teorien.

Endret av Stonemeister
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til dere som er negativ til 3-5-2, så dere preseason kampene? Vi slo rimelig god motstand. Men i USA viste spillerne selvsikkerhet, mens i PL og Ligacup så ser spillerne supernervøse ut, ble heldigvis bedre utover i kampen i dag, så håper det blir litt bedre for hver uke som går.

Enig. Greit nok at det er tempoforskjell på pre-season og PL, men selvtilliten og posisjoneringen i formasjonen så mye bedre ut. Jeg tror selvtilliten fikk en solid knekk siste kamp i pre-season mot Valencia. Da så vi plutselig nervøse og ukomfortable ut, og det var egentlig bare flaks at vi vant den kampen 2-1.

 

Skal vi spille 3-5-2 i PL må vi ha evnen til å holde på ballen og dra ned tempo på midten, så vi kan ta større risiko og storme i angrep. Og de krever selvtillit i laget.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

1089815_Manchester_United.jpg'

 

Vil se dette fremover. Mata og van Persie må vise at de fortjener spilletid før jeg er villig til å sette dem på. Navn betyr ikke en dritt. Man må levere godt nok for å starte for United.

 

Welbeck og Januzaj er hurtige og gode i den oppbyggende fasen, mens di Maria og Herrera begge har gode pasningsføtter som kan linke angrepet sammen. Vi trenger bevegelse, hurtighet og vilje til å møte ball og være spillbare. Det er så jævlig statisk når Rooney og van Persie spiller sammen på topp.

 

Jeg stoler på van Gaal. Han har åpenbart en plan og har en merittliste som beviser at han kan oppnå resultater selv om det butter litt imot, men jeg vil helst se antydning til kjemi på banen før han begynner å implementere helt nye ideer, så spill 4-3-3 og bruk spillere som passer sammen. Det vi driver med nå er tullete. Det ser ikke ut som at en eneste spiller der ute tror på seg selv, og da jobber man bare baklengs uansett hvor bra planen er i teorien.

Er vel bedre å ha Welbeck som spydspiss enn Rooney? Ellers enig i laget

Lenke til kommentar

van Gaal trener opp en gjeng som i ca. tre sesonger har vært fritatt fra å vedlikeholde tekniske ferdigheter. SAF og Moyes spilte bare møkkafotball de siste årene og det sitter ganske dypt i mange av surrehuene som hever lønn i United. Med Moyes var det fordi han er en udugelig og utdatert manager, men med SAF var det mulig å oppnå resultater på innsats og enkeltprestasjoner alene. Vi har ikke fremstått som et akseptabelt lag siden starten på 2011-12-sesongen og det betaler vi dyrt for nå. I realiteten har lagspillet vært dalende siden 2009.

 

Spillerkjøp vil hjelpe. Di Maria er vesentlig mer egnet til å få flyten tilbake i laget enn f.eks. Cleverley eller Valencia, men det å reversere flere år med venstrehåndsarbeid når det kommer til ballbehandling, bevegelser i motstanders banehalvdel og intelligent pasningsspill tar tid. Jeg er overbevist om at det går an å snu skuta med den stallen vi har nå, men det krever en helvetes leder og motivator for å få spillerne til å tro på at det vil bli bedre når resultatene uteblir. Derfor tror det livsviktig å få et par trepoengere i første omgang, slik at spillerne faktisk innser at de kan vinne kamper. Imens kan det jobbes med ball på treningsfeltet slik at gutta lærer seg å spille ordentlig fotball igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er inne på noe nå. Vi har ikke spilt underholdende fotball siden Ronaldo dro fra oss. Enkeltkamper har vært artige, men ikke over tid.

 

Håper og tror at LVG er rett man for Manchester United, men jeg tror det blir å ta tid. Alt spillerne er vant til (med unntak av de nye) endres på for tiden.

Lenke til kommentar

Vi har jo allerede sett hvor bra 3-5-2 KAN fungere, men det handler om tid. Hvis 4-3-3 også kan fungere bra, men uten å trenge så mye tid så er det kanskje det beste valget. Det er jo også LvGs favorittformasjon.

 

Hvis vi har spillere tilgjengelig til å spille 4-3-3 så burde det absolutt prøves. Men jeg håper laget lærer seg flere formasjoner. Det kan snu kamper.

Lenke til kommentar

Anbefaler alle som er imot 3-5-2 å lese dette, åpnet virkelig øynene mine for hvordan det hele skal fungere tilslutt når LvG får systemet sitt 100% på plass. Jeg har tro og som fan av United så skal jeg fortsette å tro.

Dette burde være pensum for alle fans, som ikke kjenner filosofien de blir bedt om å tro på.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Du er inne på noe nå. Vi har ikke spilt underholdende fotball siden Ronaldo dro fra oss. Enkeltkamper har vært artige, men ikke over tid.

 

Håper og tror at LVG er rett man for Manchester United, men jeg tror det blir å ta tid. Alt spillerne er vant til (med unntak av de nye) endres på for tiden.

Carlos Queiroz har også sin del av æren for fotballen vi spilte frem til Ronaldo dro.

 

Men å erstatte folk som Ronaldo og Scholes med Valencia og Cleverley er ikke akkurat oppskriften på suksess. Troppen har gått merkbart ned i kvalitet siden 2008-09, og det er først i dette overgangsvinduet at det fikses på. Rom ble ikke bygget på én dag.

Lenke til kommentar

Hadde sansen for Queiroz, og det gikk vel bare nedover med han etter at han forlot United?

 

Sant. Du kan ikke bytte ut en Ferrari med en Volkswagen og forvente samme resultat. Jeg har troen på LVG, og jeg tror det kommer til å ta tid. Jeg aksepterer hvis vi ikke kommer på topp 4 i år, men bare hvis vi kan se en form for progresjon. Moyes fikk ikke til noe og det ble bare verre etter jul. Gleder meg til hver kamp med LVG :)

Lenke til kommentar

Hadde sansen for Queiroz, og det gikk vel bare nedover med han etter at han forlot United?

 

Sant. Du kan ikke bytte ut en Ferrari med en Volkswagen og forvente samme resultat. Jeg har troen på LVG, og jeg tror det kommer til å ta tid. Jeg aksepterer hvis vi ikke kommer på topp 4 i år, men bare hvis vi kan se en form for progresjon. Moyes fikk ikke til noe og det ble bare verre etter jul. Gleder meg til hver kamp med LVG :)

Etter bare tre kamper i PL så begynner jeg å ane litt at forsvaret begynner å komme på plass. Fra to mål, til et mål til null mål, kan også bare være tilfeldigheter, men selv om det har gått dårlig så begynner det å se litt friskere ut for hver kamp. Vet ikke, bare min mening ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...