Gå til innhold

Den bittelille Intel NUC-tråden


Anbefalte innlegg

Kjøpte en NUC5I3RYH som skal bli htpc hos min søster.

Selvfølgelig så har intel byttet fra mSata til m.2 sata, så den msata ssd'en jeg bestillte passet jo ikke.

 

Så for alle som kjøper de nye nuc modellene husk å bestille m.2 sata ssd og selvfølgelig DDR3L ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en NUC5I3RYH som skal bli htpc hos min søster.

Selvfølgelig så har intel byttet fra mSata til m.2 sata, så den msata ssd'en jeg bestillte passet jo ikke.

 

Så for alle som kjøper de nye nuc modellene husk å bestille m.2 sata ssd og selvfølgelig DDR3L ram.

 

Såvidt jeg har skjønt er det ikke så enkelt heller, man må passe på at SSD'en har modul nøklene B og M..

 

veldig forvirrende standard det der, kan lese mer her:

 

http://arstechnica.com/gadgets/2015/02/review-intels-broadwell-mini-pc-is-a-next-generation-ultrabook-in-a-box/2/

 

Eller man kan se denne lista her:

 

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-034983.htm

 

jeg lurer feks på om en kan bruke   Samsung 850 EVO M2 SATA 250GB (MZ-N5E250BW)

 

det står ikke på testet listen, og det står ikke noen b og m printa på selve kortet

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en NUC da jeg ikke blir helt venn med disse Android tv boksene jeg har testet.

 

Den vil blir brukt til å vise bilder, Spotify, TV2 Sumo/Premier League, Netflix/HBO og Kodi for å spille av innhold på server/NAS.

 

Så da er mitt spørsmål. Holder det å kjøpe en av de rimeligste modellene med Celeron Cpu, eller må jeg opp på en i3/i5 for å få dette til uten irritasjonsmomenter underveis?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en NUC da jeg ikke blir helt venn med disse Android tv boksene jeg har testet.

 

Den vil blir brukt til å vise bilder, Spotify, TV2 Sumo/Premier League, Netflix/HBO og Kodi for å spille av innhold på server/NAS.

 

Så da er mitt spørsmål. Holder det å kjøpe en av de rimeligste modellene med Celeron Cpu, eller må jeg opp på en i3/i5 for å få dette til uten irritasjonsmomenter underveis?

 

Celeron skal holde, men personlig ville jeg gått til en i3 eller som jeg faktisk har gjort gått til en i5.

Men ikke testet Celeron eller i3, så vet jo ikke om det ville ha funket. Men siden jeg skulle kjøre Windows som OS, så sto valget uansett kun mellom i3 eller i5 for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

viftene på pc'en går ofte i ett sett... ser heller ikke så bra ut i speccy... hva kan være galt..

 

 

 

Stemmer det at hovedkortet er/var 123 grader?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

i mars kjøpte jeg følgende:

 

Intel NUC I5 4250U Haswell

8 GB DDR3 RAM

240 GB mSATA SSD

Kabinett: Akasa Tesla H

Win 8.1

Plex media center

 

Er det noen som har prøvd win10 med nuc? Noen grunn til å ikke oppgradere?

 

Jeg lurer også på å kjøpe meg en 4k tv men har lest noen artikler om at nuc ikke kan sende 4k til tv. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har testet det litt på min i5 NUC, funker fett. In-house streaming krever ikke særlig mye av NUC-en siden du tross alt kjører spillet på en annen PC. Du trenger ikke SteamOS, bare Steam. Husk at in-house streaming gir litt forsinkelse og litt nedsatt bildekvalitet uavhengig av hardware.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet noen når det kommer nyere NUC?

 

Fikk lyst på nytt hovedkort og kraftigere cpu.

 

Intel® NUC med femte gen. i7-prosessor Intel NUC5i7RYH   Art.nr: 218837

 

Dette er den kraftigste man får i dag, det blir gøy når denne kommer i skylake, DDR4 ram, Hdmi v2

 

Siden i5 5250U modellen ikke er særlig å spille på. Men den funger bra til film og mye annet.

 

http://www.ebay.com/itm/Micron-8GB-PC4-17000-DDR4-2133-SODIMM-Memory-MTA16ATF1G64HZ-2G1A1-AD778-/271912631429?hash=item3f4f417c85

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kommende NUC med Skylake vil bare ha HDMI 1.4a

 

http://www.tweaktown.com/news/45547/miss-6th-generation-intel-skylake-nuc-specs-here/index.html

 

HDMI 1.4a was released on March 4, 2010 and adds two additional mandatory 3D formats for broadcast content, which was deferred with HDMI 1.4 in order to see the direction of the 3D broadcast market.[141][142] HDMI 1.4a has defined mandatory 3D formats for broadcast, game, and movie content.[141] HDMI 1.4a requires that 3D displays implement the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24, side-by-side horizontal at either 1080i50 or 1080i60, and top-and-bottom at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.[142]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...