Gå til innhold

Den bittelille Intel NUC-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnet Windows lisensen kanskje?

 

ja hjalp og fjerne denne.

 

Har ikke lest hele denne gigantiske tråden, så unnskyld hvis dette allerede er svart på:

 

Er støyen plagsom, eller er det bare noen få som har dette problemet?

i3 er nok til 1080p ?

Det er innebygd trådet nettverk i den?

Lenke til kommentar

Jeg har i7 selv, og den støyer i alle fall for mye (innimellom) imo. Har lest at i5 også har dette problemet, men vet ikke med i3. Antar det kan være samme greia der.

Men finnes jo fanless chassis til i3 og i5 NUCene, så da slipper du jo all støy. Venter på dette til i7....

 

Ja, det er innebygget nettverk. Både kablet og trådløst.

 

Ang. 1080p har jeg sett reviews på at det skal gå greit på i3. Har ikke testet eller lest brukerrapporter på det.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Veldig fornøyd med pcen, dog er kjøleren helt krise. Alt for mye bråk. Så for meg koster den da en tusenlapp mer pga behov for nytt kabinett og usb forlenger. Da blir den i mine øyne noe overpriset.

Hvordan er temperaturene? Min NUC hadde og noe unødvendig viftestøy i begynnelsen, og jeg vet veldig mange har hatt samme problem, men med ny BIOS og drivere på stell så har den ikke gitt lyd fra seg. Nå hører jeg den aldri. 

Lenke til kommentar

Har fått Pulse Eight HDMI CEC-adapter i posten nå, så skal forsøke å montere den i løpet av helga. Blir deilig med HDMI CEC på NUC-en, for å slippe å bruke Yatze for å styre XBMC/Kodi, men heller bruke TV-fjernkontrollen.

Jeg kjøpte et Pulse Eight CEC adapter for et år siden. Fungerer helt fint og jeg kan bruke TV-fjernkontrollen til alt jeg trenger i Kodi.

 

Et tips: Installer add on'en "Keymap Editor". Da kan du enkelt konfigurere f.eks. rød/grønn/gul/blå knappene på fjernkontrollen til f.eks "next subtitle", "information", "context menu" og "mark as watched". Nesten alle knappene kan omkonfigureres på denne måtenn, men Rewind, F. frwd, Pause, Play og Stop fungerer uten omkonfigurering, samt at Exit knappen fungerer som Back.

 

Jeg måtte forresten bytte HDMI-kabel, billigkabelen jeg hadde fungerte ikke med CEC.

Lenke til kommentar

Er det ikke IR på disse NUCene da? Hva trenger man dette CEC adapteret til?

For å kunne bruke fjernkontrollen som kom med TVen slik at man slipper å drive med universalfjernkontroller eller flere fjernkontroller, og det uten å konfigurere noen ekstra.

 

Å bruke TVens fjernkontroll med NUCens IR involverer masse styr. Med CEC virker alle standardknapper som play, pause, stop, etc. uten noen konfigurering siden CEC er en standard. Man kan som jeg skrev over også enkelt omkonfigurere andre knapper til litt mer spesielle Kodi formål ved å installere en Kodi add-on.

 

I tillegg slår TVen seg på automatisk når du slår på NUCen (eller tar den ut av dvaletilstand), og NUCen våkner av dvaletilstand når du endrer HDMI kanal til den NUCen står på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...