Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så billig nå at jeg vurderer å bestille en bundle. Men har hørt at man bør ha 3 sensorer for roomscale? Noen som har prøvd med både 2 og 3 her? Kan like så godt bestille en ekstra samtidig om det er nødvendig. Selv om jeg vel egentlig ser for meg mest sittende spilling. Har også forstått det som at Rift har litt vel kort kabelsett? Ser man kan kjøpe et på 4m i shop'en. Men det står listet under "reservedeler", så det er kanskje samme som følger med? Eller er det lenger?

Lenke til kommentar

Du bør ha 3 for room scale. Du har totalt 2 om du også bestiller touch kontrollerne og det fungerer nogenlunde greit om rommet ikke er for lite (mitt er 3x4m med mye kontormøbler) men du vil likevel få blindsoner. Med 3 har du veldig god dekning. Jeg vet noen bruker 4 men tror disse også opplevd noen "bugs" og hvorvidt det er løst vet jeg ikke.

 

Kabelene er slik i lengde at de tilkobles på baksiden av tårnet som står på gulvet under pulten og jeg står ca. 1.5 fra skjermen med rom til å bevege meg ca 1 meter i alle retninger. Det anbefales også at du bruker en liten festeannordning for kabelsettet i midjehøyde for å ha mer kontroll på hvor kablene er.

 

Jeg så også for meg mest sittende spilling og dette i seg selv er helt awesome. Men når man reiser seg og beveger seg rundt i spill som krever bevegelse av mer enn hodet og armene ble det ennå et løft i innlevelsen og du glemmer fullstendig at du er et annet sted. Vær forberedt på å støte borti ting i rommet og få noen gode latterkuler. Det er veldig mange spill som fungerer godt med 2 kameraer og touchkontrollere men roomscale oppleves best med 3 kameraer. 

 

Det kule med Oculus er at det er veldig fleksibelt. Det kan fungere sittende, i åletrange rom, med 2 kameraer stående i roomscale spill etc. Du kan bygge det ut eller tilpasse det dine omgivelser fremfor at omgivelsene må passe VR kittet.
Det som overasket meg litt var hvor gøyalt slitsomt det kan være å spille stående hvor du må må være ganske aktiv med kroppen. Jeg brukte det faktisk som 1. fase i opptrening etter sykdom.

 

Nå som Oculus har halvert seg i pris på 9 måneder ville jeg ikke nølt et sekund hvis jeg har en kapabel PC og er nysjerrig på VR. (litt mer nysjerrig enn bare teste).

Har du ønsket deg VR i et par år, løp og kjøp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Ser ut som at vi kan få en konkurrent for Gear VR om ikke så alt for lenge, bra med litt konkurranse for oss forbrukere :D

VRgamer.no - Googles uanmeldte VR headset vil lanseres i år, ifølge rapport

Det var sannelig på tide. Gear VR trenger konkurranse. 

 

Jeg mistenker at Apple vil slenge seg på her også etterhvert.

 

Å skal sikkert ha patent på noe de lager til sinne vr briller.

Lenke til kommentar

Dere kan jeg sitte å spille arizona sunshine, det står standing å roomcale men jeg har ikke plass til det. :) er tilbud på spillet nå.

Har du ikke en stue du kan rydde unna ting fra? Kast sofaen og stuebordet! Trenger ikke det når du har VR ;)

https://gfycat.com/FixedTerribleFalcon

 

 

Leiligheten min er knøttliten og jeg har ryddet plass til Roomscale. Bildet viser nesten hele leiligheten min minus litt av gang og baderom  :p

post-56355-0-40420500-1500200737_thumb.png

 

Det er så verdt det, innlevelsen og opplevelsen øker betraktelig når du står i stedet for å sitte og kan ta noen skritt og bevege armene fritt. Og for meg så forsvinner all kvalme når jeg spiller slik, hvis jeg sitter blir jeg ofte kvalm. Null kvalme i Roomscale. Regner med at det er slik på Oculus Rift også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen anbefaling er å kjøre Oculus sin PC-sjekk før man løper og kjøper. Den tester om du har en PC som er god nok til formålet. "God nok" er veldig relativt. Jeg har en 8,5 år gammel X58 maskin med 1070 og 1080Ti samt USB kontrollere som fungerer godt med kittet.

 

Vær klar over at noen USB kontrollere kan gi utfordringer. Sørg for å gjøre deg kjent med hvilke drivere som finnes til de du har om du skulle oppleve problematikk med oppsett og kalibrering. Jeg gjorde disse tingene i forkant av leveransen og fikk ingen problemer.

 

Mine kameraer står på USB 2.0 porter og HMD på USB 3.0 med oppdatert renesas driver. Mange tror at man må ha alt på USB 3.0 eller 3.1, men det stemmer ikke. De fleste som opplever problematikk gjør dette på USB 3.1.

 

Hvis man føler at slike ting er litt "ork" så er PSVR et bedre valg enn PC plattformen generelt per nå.

Skulle alt gå smertefritt som det gjør for majoriteten, nyt!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En annen anbefaling er å kjøre Oculus sin PC-sjekk før man løper og kjøper. Den tester om du har en PC som er god nok til formålet. "God nok" er veldig relativt. Jeg har en 8,5 år gammel X58 maskin med 1070 og 1080Ti samt USB kontrollere som fungerer godt med kittet.

 

Vær klar over at noen USB kontrollere kan gi utfordringer. Sørg for å gjøre deg kjent med hvilke drivere som finnes til de du har om du skulle oppleve problematikk med oppsett og kalibrering. Jeg gjorde disse tingene i forkant av leveransen og fikk ingen problemer.

 

Mine kameraer står på USB 2.0 porter og HMD på USB 3.0 med oppdatert renesas driver. Mange tror at man må ha alt på USB 3.0 eller 3.1, men det stemmer ikke. De fleste som opplever problematikk gjør dette på USB 3.1.

 

Hvis man føler at slike ting er litt "ork" så er PSVR et bedre valg enn PC plattformen generelt per nå.

Skulle alt gå smertefritt som det gjør for majoriteten, nyt!

her er min pc.

+ Processor

You have an Intel® Core™ i7-6700K CPU @ 4.00GHz, which meets or exceeds our recommended system specification.

+ Graphics Card

You have an NVIDIA GeForce GTX 1080, which meets or exceeds our recommended system specification.

+ Memory

You have 32 GB of RAM, which meets or exceeds our recommended system specification.

+ Operating System

You're running Windows 10 64-bit, which meets or exceeds our recommended system specification.

+ USB

You have USB 3.0 ports, which meets or exceeds our recommended system specification.

Lenke til kommentar

Uff jeg tok endelig skrittet og bestilte Riften 17. juli nå som det er så vanvittig tilbud, men jeg ser det ikke har blitt sendt noe enda. Er vel rykter om at tilbudet gjorde at det ble utsolgt superkjapt. :(

 

Noen som vet noe om når det eventuelt blir sendt ut?

Lenke til kommentar

Er det noen flere folk herfra som har tatt steget og bestilt nå som prisen har blitt såpass nedsatt? Jeg får inntrykk av at det er veldig mange på nettet som nå har hoppet av gjerdet og kjøpt, samt at software-siden av hele greia virker å ha tatt seg opp betraktelig.

 

Jeg gleder meg til å få den og få testet Robo Recall, Lone Echo, Echo Arena, The Unspoken for å nevne et par.

 

Tenker at om det er nok folk som nå har tatt steget så vil det nok øke farten på hele VR plattformen, spennende tider.

Lenke til kommentar

Er det noen flere folk herfra som har tatt steget og bestilt nå som prisen har blitt såpass nedsatt? Jeg får inntrykk av at det er veldig mange på nettet som nå har hoppet av gjerdet og kjøpt, samt at software-siden av hele greia virker å ha tatt seg opp betraktelig.

 

Jeg gleder meg til å få den og få testet Robo Recall, Lone Echo, Echo Arena, The Unspoken for å nevne et par.

 

Tenker at om det er nok folk som nå har tatt steget så vil det nok øke farten på hele VR plattformen, spennende tider.

Sitter fortsatt på gjerdet. Hadde dk2 og solgte dette. Foreløpig ødelegger kablene for mye for meg. Har fortsatt PSVR brillene og bruker de på de spillene som kommer på PS4, men syns ikke de heller er all verdens.

 

Ser at oculus har vist sine første trådløse VR briller og jeg avventer til den foreligger.

 

(samtidig syns jeg også AR ser veeeeldig lovende ut og at hololens har mye potensiale)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...