Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Oppsummering av Oculus Connect 4

 

 

Santa Cruz prototypen høres skikkelig interessant ut. Et trådløst headset med maskinvaren som driver det hele i brillene med inside out tracking. Dette er noe jeg kunne tenke meg å ha med rundt når jeg er ute for å kjapt vise til folk.

Oculus Go derimot som er ventet å bli Oculus egen versjon av Gear VR synes jeg er mindre interessant. 

 

På software fronten høres Oculus dash veldig interessant. En slags multiskjerm desktop som man kan ta med seg inn i spill og videre fra applikasjon til applikasjon har vært drømmen lenge. Som de sier i videoen, tenk Elite Dangerous med en youtube video, spotify og en tekstfil man kan redigere i farten. Det høres konge ut!

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Vurderer Rift, lurer på om det er noen must have experience.

 

Det steam workshop greiene fungerer det på Rift?

Jeg har sykt høydeskrekk, finnes det noen morsomme opplevelser her for å få skremt meg?

 

Andre spill som har kommet ut / som kommer som er verdt å se på. Uten om de som følger med Rift pakka nå.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vurderer Rift, lurer på om det er noen must have experience.

 

Det steam workshop greiene fungerer det på Rift?

Jeg har sykt høydeskrekk, finnes det noen morsomme opplevelser her for å få skremt meg?

 

Andre spill som har kommet ut / som kommer som er verdt å se på. Uten om de som følger med Rift pakka nå.

 

Sjekk oppløsningen på synet ditt før du går for VR i denne omgang. Gå til en optiker, eller print ut en synsplansje, og se hvor smått du kan lese med korrigert syn. Eller slik du vil ha synet i VR masken. Jeg testet HTC Vive, som har samme oppløsning som Rift. Og der opplevde jeg det som nesten mer svart enn farger. Altså at området mellom pikslene er så fremtredende at det blir forstyrrende. På LCD paneler ville man snakket om "screen door effect", og vel, i mangel av bedre ord, er det ofte det som benyttes om disse OLED panelene også. Men det blir ikke helt korrekt.

 

Nå har denne generasjonens VR sett vært på markedet en stund. Så forhåpentligvis er det noe nytt og bedre rett rundt hjørnet. Det er ihvertfall det jeg venter på. Dvs. Jeg har jo et 4K headsett fra Pimax. Men man får ikke separate håndkontrollere til det. Og 4K panelet har sine egne problemer..

Lenke til kommentar

Hei

 

Vurderer Rift, lurer på om det er noen must have experience.

 

Det steam workshop greiene fungerer det på Rift?

Jeg har sykt høydeskrekk, finnes det noen morsomme opplevelser her for å få skremt meg?

 

Andre spill som har kommet ut / som kommer som er verdt å se på. Uten om de som følger med Rift pakka nå.

Til Rift så er det vel Lone Echo som er en såkalt must have experience. Men er mye annet bra der også. Selv gleder jeg meg til From Other Suns. Var i Beta for en tid tilbake så regner med det nærmer seg ferdig nå snart.

 

Ellers så kommer det jo ut nye bra spill hver veke på Steam. I dag kom bla. Serious Sam 3. 

 

Høydeskrekk? Tja.. hva med Richie's Plank Experience? Eller The Climb? Selv merker jeg høydeskrekken ganske bra når jeg spiller Minecraft modden Vivecraft (funker også for Rift).

 

Skrekkspill? Kjøpte meg Paranormal Activity rundt halloween og det er ganske skremmende og Duck Season haha  :confused:

 

Massevis av bra spill! Blir litt smak og behag. Men hvis du enda ikke har kjøpt deg VR så er det jo en hel haug med ting å gå gjennom. Mye mer enn du greier å fordøye før nye must have spill dukker opp. Doom VFR og Fallout 4 er like rundt hjørnet ;)

 

 

Kan også nevne at Samsung har et nytt headsett ute nå, Samsung Odyssey. Det får mye skryt og sies å være på høyde med Rift og Vive, om ikke enda bedre, slipper bla å sette opp sensorer, så det er ganske praktisk. Problemet er bare at det ikke selges i Europa enn så lenge. Jeg bestilte meg et via ebay. 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei

 

Vurderer Rift, lurer på om det er noen must have experience.

 

Det steam workshop greiene fungerer det på Rift?

Jeg har sykt høydeskrekk, finnes det noen morsomme opplevelser her for å få skremt meg?

 

Andre spill som har kommet ut / som kommer som er verdt å se på. Uten om de som følger med Rift pakka nå.

Til Rift så er det vel Lone Echo som er en såkalt must have experience. Men er mye annet bra der også. Selv gleder jeg meg til From Other Suns. Var i Beta for en tid tilbake så regner med det nærmer seg ferdig nå snart.

 

Ellers så kommer det jo ut nye bra spill hver veke på Steam. I dag kom bla. Serious Sam 3. 

 

Høydeskrekk? Tja.. hva med Richie's Plank Experience? Eller The Climb? Selv merker jeg høydeskrekken ganske bra når jeg spiller Minecraft modden Vivecraft (funker også for Rift).

 

Skrekkspill? Kjøpte meg Paranormal Activity rundt halloween og det er ganske skremmende og Duck Season haha  :confused:

 

Massevis av bra spill! Blir litt smak og behag. Men hvis du enda ikke har kjøpt deg VR så er det jo en hel haug med ting å gå gjennom. Mye mer enn du greier å fordøye før nye must have spill dukker opp. Doom VFR og Fallout 4 er like rundt hjørnet ;)

 

 

Kan også nevne at Samsung har et nytt headsett ute nå, Samsung Odyssey. Det får mye skryt og sies å være på høyde med Rift og Vive, om ikke enda bedre, slipper bla å sette opp sensorer, så det er ganske praktisk. Problemet er bare at det ikke selges i Europa enn så lenge. Jeg bestilte meg et via ebay. 

 

Takker for svar.

 

Skal se på det VR headset du nevnte.

 

Ja, er pga Fallout og Doom jeg har ganske lyst på VR, og så er billetten inn mye rimeligere enn den var før.

 

Takk for spill tipsene også :)

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Vurderer Rift, lurer på om det er noen must have experience.

 

Det steam workshop greiene fungerer det på Rift?

Jeg har sykt høydeskrekk, finnes det noen morsomme opplevelser her for å få skremt meg?

 

Andre spill som har kommet ut / som kommer som er verdt å se på. Uten om de som følger med Rift pakka nå.

Til Rift så er det vel Lone Echo som er en såkalt must have experience. Men er mye annet bra der også. Selv gleder jeg meg til From Other Suns. Var i Beta for en tid tilbake så regner med det nærmer seg ferdig nå snart.

 

Ellers så kommer det jo ut nye bra spill hver veke på Steam. I dag kom bla. Serious Sam 3. 

 

Høydeskrekk? Tja.. hva med Richie's Plank Experience? Eller The Climb? Selv merker jeg høydeskrekken ganske bra når jeg spiller Minecraft modden Vivecraft (funker også for Rift).

 

Skrekkspill? Kjøpte meg Paranormal Activity rundt halloween og det er ganske skremmende og Duck Season haha  :confused:

 

Massevis av bra spill! Blir litt smak og behag. Men hvis du enda ikke har kjøpt deg VR så er det jo en hel haug med ting å gå gjennom. Mye mer enn du greier å fordøye før nye must have spill dukker opp. Doom VFR og Fallout 4 er like rundt hjørnet ;)

 

 

Kan også nevne at Samsung har et nytt headsett ute nå, Samsung Odyssey. Det får mye skryt og sies å være på høyde med Rift og Vive, om ikke enda bedre, slipper bla å sette opp sensorer, så det er ganske praktisk. Problemet er bare at det ikke selges i Europa enn så lenge. Jeg bestilte meg et via ebay. 

 

Kommer ikke fallout 4 vr bare til HTC Vive da ikke oculus rift da tar jeg feil der du. :)

Lenke til kommentar

Kommer ikke fallout 4 vr bare til HTC Vive da ikke oculus rift da tar jeg feil der du. :)

Tjaa... Vi vet fortsatt ikke helt sikkert. Det kommer til SteamVR så tviler på at Bethesda låser ute Oculus brukere. Da blir det bråk :p Tipper at kontrolloppsettet ikke er tilpasset Touch men at man fint kan spille det likevel. Moddere vil nok uansett være kjapt tilstede for å fikse ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer ikke fallout 4 vr bare til HTC Vive da ikke oculus rift da tar jeg feil der du. :)

Tjaa... Vi vet fortsatt ikke helt sikkert. Det kommer til SteamVR så tviler på at Bethesda låser ute Oculus brukere. Da blir det bråk :p Tipper at kontrolloppsettet ikke er tilpasset Touch men at man fint kan spille det likevel. Moddere vil nok uansett være kjapt tilstede for å fikse ting.

 

Tusen takk for det, for Fallout 4 er mitt favoritt spill har det til både one, ps4, pc. å kjøper det gjerne til oculus rift oxo. :green:  :green:  :green:  :green:  :green: 

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Vurderer Rift, lurer på om det er noen must have experience.

 

Det steam workshop greiene fungerer det på Rift?

Jeg har sykt høydeskrekk, finnes det noen morsomme opplevelser her for å få skremt meg?

 

Andre spill som har kommet ut / som kommer som er verdt å se på. Uten om de som følger med Rift pakka nå.

 

Sjekk oppløsningen på synet ditt før du går for VR i denne omgang. Gå til en optiker, eller print ut en synsplansje, og se hvor smått du kan lese med korrigert syn. Eller slik du vil ha synet i VR masken. Jeg testet HTC Vive, som har samme oppløsning som Rift. Og der opplevde jeg det som nesten mer svart enn farger. Altså at området mellom pikslene er så fremtredende at det blir forstyrrende. På LCD paneler ville man snakket om "screen door effect", og vel, i mangel av bedre ord, er det ofte det som benyttes om disse OLED panelene også. Men det blir ikke helt korrekt.

 

Nå har denne generasjonens VR sett vært på markedet en stund. Så forhåpentligvis er det noe nytt og bedre rett rundt hjørnet. Det er ihvertfall det jeg venter på. Dvs. Jeg har jo et 4K headsett fra Pimax. Men man får ikke separate håndkontrollere til det. Og 4K panelet har sine egne problemer..

 

 

 

Hva var dette for et tullete svar?

 

Han spør konkret etter anbefalinger til spill/opplevelser til Rift, og så begynner du å snakke om at han må sjekke oppløsningen på synet sitt?

 

Oculus Rift fungerer utrolig bra, og har høy nok oppløsning for de aller fleste. Screen door effekten er det få som opplever som et problem. Jeg har demonstrert VR for rundt 100 mennesker, og bare 3 personer som jeg kan huske, stilte spørsmål til oppløsningen.

 

Om man slipper seg løs og lar seg leve inn i VR så glemmer man fort alt som heter piksler. Og sålenge oppløsningen er god nok til at jeg kan lese bitteliten skrift i instrumentene i cockpiten til et F15 i DCS World, er både jeg og de fleste andre godt fornøyd.

 

Kjenner det er sterkt irriterende med den bittelille gruppen mennesker som du tilhører, som nesten alltid er ute og advarer mot denne generasjons VR etc. Det er jo bare tøys! Nesten alle mennesker får blåst av hatten sin når de prøver VR, nettopp fordi det er slående innlevende.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Hei.

 

Min USB kontroller er ikke kompatibelt med Oculus.

 

Kan noen anbefale ett produkt hos feks komplett som virker?

 

Etter noen timers surf hos blant annet oculus så anbefaler de ett ett kort med ett spesielt type chipset.

Og dette kortet:

Inateck Superspeed 4 Ports PCI-E to USB 3.0 Expansion Card

 

Men Amazon sender ikke dette til Norge... typisk!

 

Kan noen gi meg en anbefaling?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Min USB kontroller er ikke kompatibelt med Oculus.

 

Kan noen anbefale ett produkt hos feks komplett som virker?

 

Etter noen timers surf hos blant annet oculus så anbefaler de ett ett kort med ett spesielt type chipset.

Og dette kortet: Inateck Superspeed 4 Ports PCI-E to USB 3.0 Expansion Card

 

Men Amazon sender ikke dette til Norge... typisk!

 

Kan noen gi meg en anbefaling?

 

Takk på forhånd!

Bestill fra Amazon via boxeez.no?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Min USB kontroller er ikke kompatibelt med Oculus.

 

Kan noen anbefale ett produkt hos feks komplett som virker?

 

Etter noen timers surf hos blant annet oculus så anbefaler de ett ett kort med ett spesielt type chipset.

Og dette kortet:

Inateck Superspeed 4 Ports PCI-E to USB 3.0 Expansion Card

 

Men Amazon sender ikke dette til Norge... typisk!

 

Kan noen gi meg en anbefaling?

 

Takk på forhånd!

 

 

Du kan kjøpe det på Ebay.

 

Det gjorde jeg.

 

Det viktigste er ikke om det er et 4 port, 7 port ellerlignende, men at det har FL1100 chipset.

 

Se i produktbeskrivelsen på Inateck sine kort på Ebay. Hvis det har FL1100 chipsettet så skal det være kompatibelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...