Jump to content

Greddi

Medlemmer
  • Content Count

    1446
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

497 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. 40-80 usd er kanskje for å produsere en til chip, men R&D er jo det som koster mest, sette opp en produduksjonlinje koster også. Det er en grunn til at AMD har hatt røde tall i lange tider. Jo bedre yields fører til mer chip, mer antall tilgjengelig chip, fører til billigere chip.
  2. Silisium vaffel koster. Jo større brikker, desto mindre antall brikker pr vaffel, desto dyrere pris pr brikke. Betale 10000kr pr cpu for en i middelsjiktet er ikke akkurat salgbar.
  3. Forskere på den andre siden av sjøen har "nylig"(for noen måneder siden) funnet ut at koronaviruset dør raskest under UV-stråling, så... trenger ikke finne opp hjulet på ny.
  4. Anbefaler deg til å ta A1. Da er du kjapp nok til å kjøre overalt. Kjøre sykkel er teknisk mer krevende, enn å kjøre bil. Mye av opplæringen din med å ta kl.B vil stort sett fokuseres din oppfatning av trafikkbildet og din samspill med andre trafikanter. Og dette kommer bare av erfaring, øvelse kjøring og mengde trening Ved å ta A1 vil du ha en fordel med å allerede ha 3 års erfaring i trafikken, Kontra mot en syttenåring. Lære å kjøre bil med clutch og manuell gir kan gjøres på noen timer. Særlig hvis du allerede kan konseptet med å gire og clucthe fra mc.
  5. Hva er egentlig viktig for deg? Scooter formfaktor eller manuell gir? Slik jeg ser det kommer du til å bruke mer enn 32 000kr, bare for å skaffe deg en sykkel som du kommer til å bytte ut om 1-2 år (sannsynligvis). Eller så har du Honda X-adv, men den er jo milevis langt over budsjett for deg.
  6. Så lenge du har lært deg riktig kjøreteknikk, så spiller det ingen rolle med tyngre sykler. Bortsett fra du må legge hornet i pannen i skuffen, når du skal dra ut å kjøre.
  7. Nei, du må bare være gammel nok. 22 år for å øvelsekjøre. Resten av krava ligger på ledsageren som må ha hatt lappen i aktuelle klassen i 5 år, og dere må kunne ha kommunikasjon med hverandre. Ledsageren kan sitte på egen sykkel, enten A eller A2.
  8. eksosanlegg uten kat er ulovlig. Hvorfor går du ikke bare til selve yamaha og skaffe deg en akraprovic anlegg lovlig?
  9. Siden du har lappen fra før slipper du Trinn 1. Men du må fortsatt ta den 2 timers MC teori innføring som er obligatorisk. Resten av trinnene må du fortsatt ta. Trinn 2 Kjøregårds øvelsene. Trinn 3 Banekjøring Trinn 4 Langkjøring på landevei.
  10. Det er fordi majoriteten av alle dødsulykkene på mc er utforkjøringer i sving. singel ulykker. En trehjuling avhengig hvordan den er kontruert, kan i de fleste tilfelle kjøres som om det var en bil. Å kunne akselere fra 0 til 100 har mindre å si på dødsstatestikken. Edit: tips til dere som har B-lappen som vil ta A-lappen. Gå å kjøp dere en moped med manuel gir til 15k, lær dere giring og kløtsjing i egnet område. Få fingrene til å bli analoge. Jeg selv slet litt med å kunne dosere kreftene mine på clutch og brems under kjøregårdøvelsene. Særlig krypekjøring og nødbrems.
  11. Bortsett fra at sykkelen har 14,4kWh, og ladetiden forutsetter at du har 12kW lader som er ekstra utstyr. 320km rekkevidde er bykjøring hvor luftmotstand er mye mindre. SR/F sin rekkevidde i motorvei hastigheter er sånn ca 160km. SR/S vil ifølge Zero yte 13% mer. Ikke altfor mye med andre ord. Biler har generelt mindre luftmotstand enn motorsykler, pga menneskekroppen fungere som en stor seil. Og vi har motorsykler som har full vindskjerm mot sykler som er helt nakne. Så det er store variasjoner blant MC også.
  12. Makita har hatt løsningen en god stund nå. https://www.makita.no/products/adaptere.html
  13. Si meg, hvordan er spisevanene dine? Pleier du å spise seint på kvelden?
  14. Må bare presisere ordet "Om" betyr ikke nødvendigvis skal levere 22kW. Kun hvis kabelen kan lede det.
×
×
  • Create New...