Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

 

Har spilt litt Lucky's tale og eve:valkyrie, men ble ikke imponert. Hvordan er de andre spillene i forhold til disse? Ser av topp lister så skryter de av noen andre spill, men det gjør de av Lucky's og eve også. Så da tar jeg det med en klype salt.

Tenker her på spill uten touch req.

 

Ingen skryter av EVE Valkyrie :p

Overalt skriver folk at det er kjedelig og innholdsløst.

 

Luckys Tale får mye skryt av folk som liker slike spill. Men ta nå en titt på spillet da ;)

Du kan jo enkelt se at det er VR verdenen sitt Super Mario, Yoshi eller lignende. Liker du ikke slike cartoon spill så liker du ikke Luckys Tale heller. Jeg syntes det er fantastisk da det gir meg mye minner fra jeg var liten, men det er ikke noe jeg har vist til venner for å demonstrere hvor rått VR er.

 

 

Men har du ikke prøvd noe annet, til tross for at det er så mye gratis innhold å prøve ut?

 

Gå inn på Store og trykk på Browse All. Bla gjennom alle spill i hele butikken og "kjøp" alt som er gratis der, så har du plutselig 20 flere spill og opplevelser å kose deg med.

 

Men kjøpe-spill er jo såklart de beste. Både EVE og Luckys Tale er gratistitler. Du må regne med å investere penger i spill du vil like, slik som i 2D-verdenen :)

 

Anbefaler disse på det sterkeste hvis du ikke har Touch:

 

- Elite Dangerous

- Dreadhalls

- I Expect You To Die

- Minecraft

- Chronos

- BlazeRush

- Into the Dead

- Project Cars

- Technolust (mørkt hackerspill hvis du liker slikt)

- The Vanishing of Ethan Carter (utrolig bra walking simulator med en gripende historie)

 

Av gratistitler anbefaler jeg disse:

- AltspaceVR

- Oculus Dreamdeck

- Henry

- Farlands (helt fantastisk AAA-spill)

- Lost

- AbeVR

- Surge (helt fantastisk)

- Showdown (Epic Games har laget denne for å demonstrere hvor bra Unreal motoren er i VR, kjempetøff)

Var igjennom alt som var gratis for noen måneder siden. Henry, den kanin filmen osb er jo utrolig koselige, men er jo bare noen minutter med kos.

 

Farlands hadde fin grafikk men du kan ikke gjøre så mye. Ihvertfall ikke på de første plassene. Lukkes vel opp mer og mer, men er det noe annet spesielt som åpnes opp eller mye av det samme?

 

Installerte minecraft og noen andre små gratis greier nå, men vanlige pc spill lokker mer. Lurer litt på Chronos, men føler på meg at det ikke når opp til nivået til vanlige pc spill.

 

Ellers blir det å legge Oculus'en litt til siden til Fallout 4 eller andre AAA titler kommer

Endret av ili
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Med tanke på hvor nytt Oculus Rift og Vive er så synes jeg mye av innholdet er imponerende. Vi vil selvsagt ikke se de mest prangende titlene i alle sjangre så tidlig i livssyklusen men jeg ble helt blåst av banen av Dirt Rally med Oculus Rift og det fikk meg til å blåse støvet av mitt gamle G25-kit. Den opplevelsen har jeg ventet på siden jeg satt med GT4 på PS2.

Lenke til kommentar

 

jeg må bare spørre, hvorfor betale 1000kr mer fra Komplett når det tar 2-4 dager levering Rett på dør fra Oculus sine egne sider?

bestilte Torsdag/Fredag. vekt kl 09 av ups på Mandag :p 1800kr ferdig frakta å ALT!

 

​noen som har forklaring på hvorfor butikker tar 1000kr mer?

jeg kan forstå visse produkter, men her er det snakk om 1000kr billigere rett på døra med lik leveringstid :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drøy pris, men får jo norsk reklamasjonsrett da som er mye verdt!

 

det har du jo rett i... meg ikke 1100kr i mine øyne :p tror nok om touch mine klikker så stepper nok Oculus teamet ganske greit opp :D hvertfall enn så lenge..

 

skjønner bare ikke hvor Komplett/Elkjøp/Lefdal å de får prisene sine fra :p

Lenke til kommentar

 

 

jeg må bare spørre, hvorfor betale 1000kr mer fra Komplett når det tar 2-4 dager levering Rett på dør fra Oculus sine egne sider?

bestilte Torsdag/Fredag. vekt kl 09 av ups på Mandag :p 1800kr ferdig frakta å ALT!

 

​noen som har forklaring på hvorfor butikker tar 1000kr mer?

jeg kan forstå visse produkter, men her er det snakk om 1000kr billigere rett på døra med lik leveringstid :p

 

Men blir det den prisen etter at du har betalt 25% mva og toll?

 

 

Ser ikke slik ut

Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit.

Order Total: €199.00

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Drøy pris, men får jo norsk reklamasjonsrett da som er mye verdt!

 

Den er definitivt ikke verdt noe i nærheten av den prisforskjellen.

 

 

Men blir det den prisen etter at du har betalt 25% mva og toll?

 

 

 

Ser ikke slik ut

Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit.

Order Total: €199.00

 

 

 

Prisene direkte fra Oculus innkluderer frakt og norsk moms. Både på briller og kontrollere.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Om det er verdt det er det vel ingen som vet? Oculus er så vidt jeg vet fortsatt innenfor garanti, så Oculus har vel tatt hånd om det som har kommet.

 

Jo - dette er ren matematikk. Du skal kalkulere med en veldig stor sjanse for å måtte bruke det norsk garanti gir deg ekstra i forhold til Oculus sin for å forsvare en slik prisforskjell.

 

Nå innrømmer jeg gjerne at jeg ikke har kalkulert nøyaktig på dette, men så skal det være ekstremt stor fare for problemer for at det skal være noe å kalkulere på også.

Lenke til kommentar

Forstår at folk blir lei Oculus og VR om de bare tester "gimick" spill.

 

I det minste har fan av Simulator spill en god del bra å bruke tiden sin på :)

 

Dirt rally

DCS World

War thunder

Elite Dangerous

​IL2 Sturmovik Battle for Stalingrad (Bare VIVE støtte så langt)

​Aerofly FS 2

 

og til slutt Fortjener også Lunar flight å bli nevnt.

 

Ja alle disse spillene er simulatorer og alle er "Copit" spill. Slike spill er ikke for alle, det forstår jeg. Men som simulator fan er i alle fall VR ikke en Gimick og er noe av det største som har skjedd. For andre som ikke liker Simulator spill, vil bare tiden vise om det er verdt pengene. Men med spill som Resident Evil 7 og senere Fallout 4, har jeg trua :)

Endret av GrinderX9
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

jeg må bare spørre, hvorfor betale 1000kr mer fra Komplett når det tar 2-4 dager levering Rett på dør fra Oculus sine egne sider?

bestilte Torsdag/Fredag. vekt kl 09 av ups på Mandag :p 1800kr ferdig frakta å ALT!

 

​noen som har forklaring på hvorfor butikker tar 1000kr mer?

jeg kan forstå visse produkter, men her er det snakk om 1000kr billigere rett på døra med lik leveringstid :p

 

Er det ikke billigere å kjøpe fra utlandet da. :)

Lenke til kommentar

Forstår at folk blir lei Oculus og VR om de bare tester "gimick" spill.

 

I det minste har fan av Simulator spill en god del bra å bruke tiden sin på :)

 

Dirt rally

DCS World

War thunder

Elite Dangerous

​IL2 Sturmovik Battle for Stalingrad (Bare VIVE støtte så langt)

​Aerofly FS 2

 

og til slutt Fortjener også Lunar flight å bli nevnt.

 

Ja alle disse spillene er simulatorer og alle er "Copit" spill. Slike spill er ikke for alle, det forstår jeg. Men som simulator fan er i alle fall VR ikke en Gimick og er noe av det største som har skjedd. For andre som ikke liker Simulator spill, vil bare tiden vise om det er verdt pengene. Men med spill som Resident Evil 7 og senere Fallout 4, har jeg trua :)

Well said.

Lenke til kommentar

noen andre her som sliter med å få koblet til Rift med touch riktig? det er jo usb3 sensorer. å usb2 headsett.
​men å fort jeg prøver begge sensorene i usb3 for jeg connection. men kommer opp Poor connection :p

 

så fort alt står i usb2 funker alt akkurat som det skal.. flere som sliter der?
​ser liksom ikke helt poenget med å få med usb3 kabler om de kun funker i usb2 :p hehe

Lenke til kommentar

noen andre her som sliter med å få koblet til Rift med touch riktig? det er jo usb3 sensorer. å usb2 headsett.

​men å fort jeg prøver begge sensorene i usb3 for jeg connection. men kommer opp Poor connection :p

 

så fort alt står i usb2 funker alt akkurat som det skal.. flere som sliter der?

​ser liksom ikke helt poenget med å få med usb3 kabler om de kun funker i usb2 :p hehe

 

 

Da vil jeg tro du har en dårlig USB kontroller.

 

Les denne, veldig fin artikkel om USB som Oculus selv nylig har publisert :)

 

Jeg kjøpte Inateck 7 port USB med FL1100 chipset. Fungerer kjempefint med både headset og begge sensorene på USB 3.0 samtidig :)

 

https://www.oculus.com/blog/oculus-roomscale-balancing-bandwidth-on-usb/

Lenke til kommentar

noen andre her som sliter med å få koblet til Rift med touch riktig? det er jo usb3 sensorer. å usb2 headsett.

​men å fort jeg prøver begge sensorene i usb3 for jeg connection. men kommer opp Poor connection :p

 

så fort alt står i usb2 funker alt akkurat som det skal.. flere som sliter der?

​ser liksom ikke helt poenget med å få med usb3 kabler om de kun funker i usb2 :p hehe

Jeg sleit med at det ikke var alle usb-kontaktene som fungerte. Virker som det ble for mye trafikk rett og slett. Jeg har socket 1150, så kan være at usb-kontrollerne der ikke var helt laget for at alle porter skulle ha høy load samtidig.

Lenke til kommentar

 

noen andre her som sliter med å få koblet til Rift med touch riktig? det er jo usb3 sensorer. å usb2 headsett.

​men å fort jeg prøver begge sensorene i usb3 for jeg connection. men kommer opp Poor connection :p

 

så fort alt står i usb2 funker alt akkurat som det skal.. flere som sliter der?

​ser liksom ikke helt poenget med å få med usb3 kabler om de kun funker i usb2 :p hehe

 

 

Da vil jeg tro du har en dårlig USB kontroller.

 

Les denne, veldig fin artikkel om USB som Oculus selv nylig har publisert :)

 

Jeg kjøpte Inateck 7 port USB med FL1100 chipset. Fungerer kjempefint med både headset og begge sensorene på USB 3.0 samtidig :)

 

https://www.oculus.com/blog/oculus-roomscale-balancing-bandwidth-on-usb/

 

 

vil ikke tro det med tanke på jeg sitter med en x99a hovedkort med nok av massevis av usb 3.1 plugger.. absolutt alt annet funker smertefritt med de samme usb inngangene :p sitter her å nå med mus å tastatur koblet til der KUN for å teste de ut litt.. men ingenting galt enn så lenge :p

 

men skal sjekke den ut :D har en sånn på vei faktisk.. bare 4 porter da.

Lenke til kommentar

Selv om du har et bra hk med USB 3.1 etc så kan den totale båndbredden til kontrolleren være ganske begrenset. Hver sensor krever rundt 60mbps i USB 3 modus, og hvis de ikke får det til enhver tid kan de bli ustabile. Men en ekstern harddisk blir ikke ustabil om du får for lite båndbredde for den bruker bare det som er tilgjengelig og er "fornøyd" med det. Mens sensorene MÅ ha 60mbps i USB 3 modus. Vil tro det er der problemet ligger. Du kan jo teste med kun 1 sensor i USB 3 og 1 sensor i USB 2. Funker det greit da virker det som et båndbredde problem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om du har et bra hk med USB 3.1 etc så kan den totale båndbredden til kontrolleren være ganske begrenset. Hver sensor krever rundt 60mbps i USB 3 modus, og hvis de ikke får det til enhver tid kan de bli ustabile. Men en ekstern harddisk blir ikke ustabil om du får for lite båndbredde for den bruker bare det som er tilgjengelig og er "fornøyd" med det. Mens sensorene MÅ ha 60mbps i USB 3 modus. Vil tro det er der problemet ligger. Du kan jo teste med kun 1 sensor i USB 3 og 1 sensor i USB 2. Funker det greit da virker det som et båndbredde problem :)

 

det funker med 1 i usb3 i front av case.. men ikke 3.1 som er på hovedkortet. er det der problemet ligger da? :O

​vil dette da si at hovedkortet er på en måte ødelagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...