Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plenty med 612hk ja. Selv biler med rundt 200hk kan føles spreke for meg , tar ikke lange tiden før man er i "miste lappen" territorium der heller

Ja, selv min med nesten 250 hk mindre er det lett å miste lappen, men heldigvis bare blitt et par bøter så langt  :huh:

Prøvde forrige E63s, rå bil det også, men mer en komfortcruiser. Antar at den nye er en del råere kjøremessig, det kan nok Snylter skrive under på  :)

Lenke til kommentar

Ja, selv min med nesten 250 hk mindre er det lett å miste lappen, men heldigvis bare blitt et par bøter så langt :huh:

Prøvde forrige E63s, rå bil det også, men mer en komfortcruiser. Antar at den nye er en del råere kjøremessig, det kan nok Snylter skrive under på :)

Det skriver jeg lett under på.

E63S i 213-utgave er rett og slett en skikkelig bølle. Jeg har det morsomt på tur med den, bilen er vel det mest positive med hele sommeren.

Lenke til kommentar

Plenty med 612hk ja. Selv biler med rundt 200hk kan føles spreke for meg , tar ikke lange tiden før man er i "miste lappen" territorium der heller?

Problemet er man følger med på veien, ikke speedometeret, og den går fort opp. Når jeg akkurat hadde S8'en som 'bare' har 480hk, tok jeg noen forbikjøringer i forbikjøringsfelt ved en rundkjøring her. Bare et lite felt i 70-sona, følger bare med på veien forbi 4 biler... Bremser ned og ser på speedoen og den var jo godt over det dobbelte uten at man var klar over det.

Lenke til kommentar

Problemet er man følger med på veien, ikke speedometeret, og den går fort opp. Når jeg akkurat hadde S8'en som 'bare' har 480hk, tok jeg noen forbikjøringer i forbikjøringsfelt ved en rundkjøring her. Bare et lite felt i 70-sona, følger bare med på veien forbi 4 biler... Bremser ned og ser på speedoen og den var jo godt over det dobbelte uten at man var klar over det.

Derfor "HUD" bør være standard slik at en kan se rett fram uten å se på nåla.
Lenke til kommentar

Tror det blir en del Model 3 eiere som blir å slite med å følge med farten. Helt idiotisk å ikke ha HUD på en bil der speedometer er så langt borte fra der den bør være. :p

Farta vises iallefall med store bokstaver. Synes det er lettere å holde farta med digitalt speedometer enn ei nål personlig.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Speedo er rett til høyre for rattet. Ikke midt i dashen.

Stemmer det, i øvre venstre hjørne av skjermen.

SSUkkqf.jpg

 

På ingen måte ideelt, men det finnes langt verre eksempler der ute, noen av de jeg kommer på i farten er eldre Mini, Nissan X-trail, Toyota Yaris.

Lenke til kommentar

Midt i dashen er vel en ganske god beskrivelse av plasseringen.

Selv har jeg HUD og digger det selv om en nål som beveger seg er enklere å oppfatte fort og jeg skulle derfor gjerne hatt det i HUD.

Hadde også vært fint om HUD hadde tilpasset seg hvor man har blikket festet slik at man hadde sluppet at øynene må endre fokus for å få en klar visning av displayet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...