Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Midt i dashen er vel en ganske god beskrivelse av plasseringen.

Selv har jeg HUD og digger det selv om en nål som beveger seg er enklere å oppfatte fort og jeg skulle derfor gjerne hatt det i HUD.

Hadde også vært fint om HUD hadde tilpasset seg hvor man har blikket festet slik at man hadde sluppet at øynene må endre fokus for å få en klar visning av displayet.

HUD med eyeball-tracker? Det hadde nok blitt sabla dyrt. Du kan vel stille det opp og ned, som på Audi og lexus? Endret av toth
Lenke til kommentar

HUD med eyeball-tracker? Det hadde nok blitt sabla dyrt. Du kan vel stille det opp og ned, som på Audi og lexus?

Jeg kan selvsagt justere opp og ned ja, det jeg ønsker i tillegg er altså fokusjustering så tallene alltid er klare uten at øyet må endre fokus. Ser for meg at det kommer i løpet av få år.

Lenke til kommentar

Tror det blir en del Model 3 eiere som blir å slite med å følge med farten. Helt idiotisk å ikke ha HUD på en bil der speedometer er så langt borte fra der den bør være. :p

 

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men stort sett holder min bil samme fart uten at jeg trenger å gjøre noe. Da jeg kjører med autopilot. Når jeg skal kose meg så ser jeg uansett ikke på speedo. Sliter en veldig er det jo god plass til å montere feks en ipad bak rattet, evt en 3 parts HUD om en ønsker det. 

 

Tror det skal gå helt fint jeg :) 

Lenke til kommentar

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men stort sett holder min bil samme fart uten at jeg trenger å gjøre noe. Da jeg kjører med autopilot. Når jeg skal kose meg så ser jeg uansett ikke på speedo. Sliter en veldig er det jo god plass til å montere feks en ipad bak rattet, evt en 3 parts HUD om en ønsker det. 

 

Tror det skal gå helt fint jeg :)

Vi som liker å kjøre bil kjører ikke med autopilot (annet enn i kø/tett trafikk), og det er en fordel å følge med litt på speedometeret selv om man driver med aktiv "kosekjøring"  ;)

Lenke til kommentar

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men stort sett holder min bil samme fart uten at jeg trenger å gjøre noe. Da jeg kjører med autopilot. Når jeg skal kose meg så ser jeg uansett ikke på speedo. Sliter en veldig er det jo god plass til å montere feks en ipad bak rattet, evt en 3 parts HUD om en ønsker det.

 

Tror det skal gå helt fint jeg :)

Uten å se på speedo tror jeg fort det blir 1-2-3-førerkortløs.
Lenke til kommentar

Vi som liker å kjøre bil kjører ikke med autopilot (annet enn i kø/tett trafikk), og det er en fordel å følge med litt på speedometeret selv om man driver med aktiv "kosekjøring" ;)

Jeg liker å kjøre bil jeg, så det stemmer nok ikke. Såklart gjør en det innimellom, men ikke så mye at jeg tror det blir ett problem.

 

Har du autopilot?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Jeg liker å kjøre bil jeg, så det stemmer nok ikke. Såklart gjør en det innimellom, men ikke så mye at jeg tror det blir ett problem.

 

Har du autopilot?

Nei, har adaptiv cruise som brukes i kø og tett trafikk. Forstod på deg at du kjørte mye på autopilot, ref. "Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men stort sett holder min bil samme fart uten at jeg trenger å gjøre noe. Da jeg kjører med autopilot".

Lenke til kommentar

Nei, har adaptiv cruise som brukes i kø og tett trafikk. Forstod på deg at du kjørte mye på autopilot, ref. "Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men stort sett holder min bil samme fart uten at jeg trenger å gjøre noe. Da jeg kjører med autopilot".

Ja den brukes så og si til all kjedelig kjøring, selvfølgelig ikke når jeg ønsker å kjøre bil for kos.

Lenke til kommentar

Ford og Volkswagen skal visstnok slå seg sammen for produksjon av nyttekjøretøy. Kan bli interessant, men synd på kundene som i dag har to gode, helt forskjellige, alternativer, men som i fremtiden vil være mer eller mindre like, som f.eks Proace/Expert/Jumpy og Citan/Kangoo.

Mercedes og VW samarbeider jo allerede med nytte. Hvilke biler skal dette gjelde?

Lenke til kommentar

Mercedes og VW samarbeider jo allerede med nytte. Hvilke biler skal dette gjelde?

Sprinter/Crafter samarbeidet er for lengst avsluttet, eller hva?

 

Såvidt jeg har forstått er det snakk om hele spekteret, fra Ranger til Transit.

 

Reuters slapp nettopp nyheten så da er det vel offisielt..

https://www.reuters.com/article/us-autoshow-detroit-ford-volkswagen/volkswagen-ford-to-announce-automotive-alliance-idUSKCN1P90E7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...