Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

De "ørene" der er en throwback til 80-tallet, hvor Toyota hadde flere modeller med diverse funksjoner på den måten. Det startet i Lexus LC, ble videreført i LS og er nå å finne i ES og UX. Jeg liker de litt, men det er kanskje litt i overkant å ha en egen en kun til ESP-en - spesielt om man ikke får skrudd den helt av uansett ... Den til høyre velger kjøremodus.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makan til tam bil, og stiv pris. Jeg kan se for meg at de som er i markedet for Mercedes, kanskje kan vurdere å titte på Lexus, men ikke med den utstyrslisten der.

 

Og hva i alle dager skal dette her forestille?

 

attachicon.gif70666167.jpg

Hvorfor det? Nye Mercedes'er kan jo ikke sammenlignes med dette her innvendig. Snakker vi eldre Merce'r kan jeg forstå det, for dette var rimelig traust og kjedelig ja...

Lenke til kommentar

Ford og Volkswagen skal visstnok slå seg sammen for produksjon av nyttekjøretøy. Kan bli interessant, men synd på kundene som i dag har to gode, helt forskjellige, alternativer, men som i fremtiden vil være mer eller mindre like, som f.eks Proace/Expert/Jumpy og Citan/Kangoo.

Uff...

 

Firmaet jeg jobbet i tidligere har Ford transit connect og custom som firmabil. Det er så lav kvalitet på de bilene at jeg synes det er rart de selges. Hos en kollega falt døra på bilen av. Den jeg hadde ville ikke frontfanger sitte fast i klips under lykter. Pluss en hel haug med andre problemer.

Lenke til kommentar

Får man levert et helt fat med gammel olje 250 liter på gjennvinningsstasjonen gratis mon tro? På nye verkstedet vurderer jeg bare ha et fat stående til å helle gammel olje i kontra kjøre dit hver gang jeg har skiftet olje

Disclaimer: Synsing.

Med mindre det er lokale variasjoner i reglene så skal du som driver bedrift betale fra første krone, og levere til godkjent mottak. Privatpersoner leverer vel gratis fordi vi betaler renovasjonsavgift.

Lenke til kommentar

Disclaimer: Synsing.

Med mindre det er lokale variasjoner i reglene så skal du som driver bedrift betale fra første krone, og levere til godkjent mottak. Privatpersoner leverer vel gratis fordi vi betaler renovasjonsavgift.

Ja, det stemmer, men får man som privatperson levert inn så mye om man samler opp?

 

Skifter bare olje på mine egne biler, så er vel å defineres som privat.

Lenke til kommentar

Kanskje det lureste er å ta en telefon til gjenvinningsstasjonen din? Der jeg leverer er det en benk man setter dunkene på, og det ser ut til at olja helles manuelt over i større beholdere (IBC-containere eller lignende). Tror de karene som går der hadde vært skeptiske til å måtte pumpe dette over fra et fat og fortsatt tro på at jeg var privatperson, men det er mulig at de hadde håndtert det.

Lenke til kommentar

Uff...

 

Firmaet jeg jobbet i tidligere har Ford transit connect og custom som firmabil. Det er så lav kvalitet på de bilene at jeg synes det er rart de selges. Hos en kollega falt døra på bilen av. Den jeg hadde ville ikke frontfanger sitte fast i klips under lykter. Pluss en hel haug med andre problemer.

Hvilke årsmodeller var det snakk om her?

Vi har for det meste Ford i firmaet jeg jobber for, fra connect til custom og transit. Virker som de fleste er fornøyd med sine! Jeg har en '18 Transit, syns den er veldig fin å kjøre. Adaptiv CC og automat, sluker kilometer på E6en.

 

De byttet fra VW til Ford for noen år tilbake, sparte masse penger på det.

Lenke til kommentar

Henta en 2008 Peugeot 207 1.6HDI her om dagen. Lugger litt ved ca 5-10% gasspådrag. Under det helt fint, over det helt fint meste av tiden. Jevnt turtall ellers, og jevn tomgang. Ingen økt forbruk eller lyd osv.

 

Egentlig helt samme type lugging som om en bensinbil er tom for bensin, eller får fuelcut pga boost feks.

 

Byttet dieselfilter, og trodde det hjalp først, men kom tilbake. Noen forslag fra kloke hoder her inne?

Lenke til kommentar

Henta en 2008 Peugeot 207 1.6HDI her om dagen. Lugger litt ved ca 5-10% gasspådrag. Under det helt fint, over det helt fint meste av tiden. Jevnt turtall ellers, og jevn tomgang. Ingen økt forbruk eller lyd osv.

 

Egentlig helt samme type lugging som om en bensinbil er tom for bensin, eller får fuelcut pga boost feks.

 

Byttet dieselfilter, og trodde det hjalp først, men kom tilbake. Noen forslag fra kloke hoder her inne?

Lest ut feilkoder? Kan jo være dysene f.eks.

 

Eller pumpa.

Lenke til kommentar

Hvilke årsmodeller var det snakk om her?

Vi har for det meste Ford i firmaet jeg jobber for, fra connect til custom og transit. Virker som de fleste er fornøyd med sine! Jeg har en '18 Transit, syns den er veldig fin å kjøre. Adaptiv CC og automat, sluker kilometer på E6en.

 

De byttet fra VW til Ford for noen år tilbake, sparte masse penger på det.

Mellom 2014 og 2016 tror jeg. En del customer har problem med for liten klaring mellom dør og forskjerm, så døra skraper i skjermen ved åpning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...