Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Ford er iallefall i store endringer, de skal jo knapt selge biler i USA og videre fremover.

Kun Mustang og Focus Active skal bestå, resten skal være "SUV and trucks". 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye kan man leie ut en løftebukk for mon tro, sentralt på Østlandet?

Akkurat så mye som en person villig til å leie løftebukk akkurat der og da er villig til å betale :tease:

 

Fra spøk til alvor; Spørs om markedet er så stort, tror fort det er mer penger i å tilby mer enn bare løftebukk, feks full pakke med plass til å vaske bil (og tilgang på høytrykkspyler) osv...

Lenke til kommentar

Hvor mye kan man leie ut en løftebukk for mon tro, sentralt på Østlandet?

 

Jeg husker jeg snakka med noen på Classic Car Show i fjor som hadde starta ei nettside der folk kunne leie ut garasje-/mekkeplass. Litt sånn AirBnb for garasjer og utstyr. Mener det het Rent-A-Garage, men nå finner jeg det ikke igjen. Har ikke bildearkiv/notatblokka mi fra den tiden tilgjengelig for øyeblikket heller, så jeg får ikke sjekket.

 

Ikke forundret om prosjektet stranda. Markedet er nok veldig smalt, selv om jeg selv kunne tenkt meg å benytte noe slikt en gang i blant for hjulskift, olljeskift og annet småplukk jeg er i stand til å gjøre selv.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg snakka med noen på Classic Car Show i fjor som hadde starta ei nettside der folk kunne leie ut garasje-/mekkeplass. Litt sånn AirBnb for garasjer og utstyr. Mener det het Rent-A-Garage, men nå finner jeg det ikke igjen. Har ikke bildearkiv/notatblokka mi fra den tiden tilgjengelig for øyeblikket heller, så jeg får ikke sjekket.

 

Ikke forundret om prosjektet stranda. Markedet er nok veldig smalt, selv om jeg selv kunne tenkt meg å benytte noe slikt en gang i blant for hjulskift, olljeskift og annet småplukk jeg er i stand til å gjøre selv.

Skal leie nytt og større sted/verksted. Kanskje 200kvm med verksted, hvor jeg tenker sette inn løftebukk. Lager der jeg kan låse inn alt mitt verktøy, med kontor oppå som også er låsbart. Til ren verksted bruker jeg lokalene bare noen timer i uka, bilene jeg har til salgs står ute.

 

Ergo, jeg kan jo fint leie ut til folk ved behov. Jeg hadde satt veldig pris på en slik mulighet før i tiden ihvertfall, så noen andre blir sikkert veldig glade, pluss at det er en liten inntekt for meg.

 

Hva kunne dere tenkt dere selv å gi for å leie en løftebukk noen timer feks, I store oppvarmede lokaler?

Lenke til kommentar

Ingenting, om jeg mot all formodning skulle finne på å skru på bilen min får jeg låne det jeg vil. Gratis. Jeg skrur ikke på bilen dog, dels fordi den trenger ikke annet enn vanlig service og dels fordi den ikke detter i stykker :)

Du må ha en magisk bil som kun trenger service på faste intervaller, som aldri bytter slitedeler.

Lenke til kommentar

Ja, da er jeg spent. 2012 modell uten å bytte noen slitedeler? Hvilken magisk bil er dette? Er vel en magisk BMW tenker jeg?

Kommer jo litt an på hvor langt man kjører det. Man kjører ikke 15-20.000 i året uten å ha byttet bremseklosser på den tiden, men mange kjører lite. så det er fullt mulig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det la jeg ikke merke til en gang, ser ut til at den til venstre kun er for å slå av ESP? Kunne ikke det bare vært en knapp i stedet for den grusom anordningen der. 

Lenke til kommentar

Makan til tam bil, og stiv pris. Jeg kan se for meg at de som er i markedet for Mercedes, kanskje kan vurdere å titte på Lexus, men ikke med den utstyrslisten der.

 

Og hva i alle dager skal dette her forestille?

 

attachicon.gif70666167.jpg

 

Kjekt å ha for ivrige syklister som iblant savner å holde i sykkelstyret mens de kjører bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...