Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Once you go black you never go back, sies det jo! Føler det er litt samme med 4WD. Jeg setter iallefall pris på den ekstra tryggheten og fremkommeligheten jeg har fått etter at jeg anskaffet meg min første firehjulsdrevne bil. Itillegg er det jo mye morsommere om man føler for å leke seg litt i snøen, iallefall kontra en FWD. :p

Tull. Så här skal det göras! 4wd er forbeholdt offroadere og toyota hiacer. 

 

12030636655_b3ca12baa3_b.jpg

 

Sånn som det der kan man da gjøre med 4WD også, problemet er bare at det har lett for å bli veldig høy hastighet ut av det..

Lenke til kommentar
 

Hmm , så da kan det ha sammenheng med dårlig tilkobling , rust eller noe annet antar jeg?

Får sørge for å ha fulladet reserve batteriet og dobbeltsjekke at dynamoen gjør jobben sin.

 

 

Det antar jeg også. Pakningene rundt bagasjelokket på min bil er ganske ferdige tror jeg. Så det kan jo være snakk om fukt hos meg også. Ha et batteri liggende i baksetet :)

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe en ny hobbybil. Jeg er litt delt. Håper på noen innspill. Venstrerattet er et krav. FD RX-7, MKIV Supra, BNR32 eller 34. 

 

Eller så er det noen år eldre. Da er det 914/6, 911, 308, 304 eller Ford GT om jeg finner en rimelig en. 

 

Edit: Ja, GT40. Det må eventuelt bli et prosjekt. Jeg kan forøvrig takle et prosjekt, men da må det være deletilgang, eller komplett bil.

Endret av OJ Doe
Lenke til kommentar

 

Hmm , så da kan det ha sammenheng med dårlig tilkobling , rust eller noe annet antar jeg?

Får sørge for å ha fulladet reserve batteriet og dobbeltsjekke at dynamoen gjør jobben sin.

 

 

Det antar jeg også. Pakningene rundt bagasjelokket på min bil er ganske ferdige tror jeg. Så det kan jo være snakk om fukt hos meg også. Ha et batteri liggende i baksetet :)

 

 

Problemet dukket opp igjen i dag , en ting jeg har dog merket er at bilnøkkelen som jeg bruker er slitt og det heler minner mer problemer med starteren eller en startsperre så jeg lurer på om nøkkelen er rett og slett såpass slitt at bilen tror jeg prøver å tjuvstarte den eller noe.

Byttet til en annen bilnøkkel og ser nå ut som den starter som den skal , får følge med, fortsetter det sånn er det trolig starter eller at mekanikerne har fiklet med noe når de byttet ut "komputeren" på rattet , kan fort bli noen tusen å fikse :(

Lenke til kommentar

 

Nå det der er litt spesielt.. Ikke like skandaløst som VW-skandalen men det gjør jo ikke akkurat Tesla navnet noe bedre haha.. Men de som går i USA må vel ha hatt 700 for dem har jeg sett en del på youtube gjøre drag races og da holder nemlig en P85D følge med Aventador fram til 160 km/t ca.

Lenke til kommentar

Hurr di hurr durr. Behøver ikke mer enn en standard RS 7 for å banke Teslaen. Legg merke til hva som skjer når farten blir høy og Teslaen ikke orker mer..

https://m.youtube.com/watch?v=ABic0vQtgwc

 

pass deg, nå kommer snart gavekort og skal sette deg på plass at Teslaen er jo en helt annen type bil osv :p

Husker jeg la ut denne og da det ble hysteri her hehe :p Tesla er fine biler men de ekke "så" spreke som mange skal ha det te :D

Lenke til kommentar

Jammen gavekort da :p

 

Husker du ikke:

 

"lol tesla"

*ze video goez hier!*

 

Gavekort: Det der syns jeg virkelig var en teit uttalelse James Bond, Tesla er jo en helt annen type bil.

James Bond tenker.. (WTF did I do wrong?! Tesla som lover 700 hk, eid av en M4 med 431 hk, selvfølgelig ler jeg litt)

 

Syns det var litt slemt av deg å sette meg på plass da gavekort når det var en P85D det var snakk om da :D

 

 

Lenke til kommentar

Noe sier meg at det ikke er et direkte sitat.  :hmm:

 

Men jeg ser ikke problemet med hva jeg har tidligere sagt. Har ikke jeg alltid påstått av Tesla er veldig god til å ta 0-100, men blir knust av nesten alle sportsbiler i alt annet?

 

Føler meg generelt lite kontroversiell når jeg sier at Tesla Model S ikke er en sportsbil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Stiller litt spørsmål til hvorfor de ikke starter på 0 i filmene, da hadde det nok sett litt annerledes ut i starten iallefall. 

Alle vett jo at elektrisk biler har sine begrensninger når de kommer over en viss fart, spesielt når man ikke har gir i tillegg. 

 

Edit: Og nei, Tesla er ikke sportsbil  :wee:

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jammen gavekort daaaa... :p

 

Nei ikke direkte sitat men sånn ca.. ;P Men uansett, nå erre alvor her.. 700 hester.. mot 431.. også så stakkars...

 

Nei det ekke sportsbil men må jo le litt av ytelsen Tesla lovde, den føyk opp i røyk :D oo thats right, de bruker sjel-løs-electromotor.

 

Velvel det kommer vel en dag da Tesla knuser alt som er av biler på ytelse.. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...