Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og selv etter de to månedene, så tar det gjerne 2-4 dager før politiet har fått klippe-ordren. Og så må de jo i tillegg faktisk ha mulighet og resurser til å ta deg, noe som som regel bare skjer under en vanlig kontroll.

 

 

Har kjørt en bil 2 mnd og 1 uke etter fristen gikk ut før jeg fikk den godkjent. Gikk som smurt, men var veldig obs på hvor jeg kjørte siste uka :p.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ute og prøvde Teslas Autopilot i går. Det holdt på å gå riktig ille. Selv om bilen ba meg pent om å holde henda på rattet så var jeg ikke forberedt på at den plutselig fant ut at "nei skal vi dra 90 grader til venstre tro?" og ratta max til venstre helt uten forvarsel på en lang og oversiktlig rettstrekke. Det samme skjedde to ganger til utover en 15 minutters testtur.

 

Ufattelig at Tesla Betatester dette i trafikken. På toppen av at aksjekursen stuper, kundene er mer misfornøyde enn noen gang, så har de funnet ut at de skal gamble med folks sikkerhet på veiene også. Sjakktrekk. Jeg legger meg ihvertfall heeelt til høyre i veibanen neste gang en Tesla kommer mot meg.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Var ute og prøvde Teslas Autopilot i går. Det holdt på å gå riktig ille. Selv om bilen ba meg pent om å holde henda på rattet så var jeg ikke forberedt på at den plutselig fant ut at "nei skal vi dra 90 grader til venstre tro?" og ratta max til venstre ehlt uten forvarsel på en lang over oversiktlig rettstrekke. Det samme skjedde to ganger til utover en 15 minutters testtur.

 

Ufattelig at Tesla Betatester dette i trafikken. På toppen av at aksjekursen stuper, kundene er mer misfornøyde enn noen gang, så har de funnet ut at de skal gamble med folks sikkerhet på veiene også. Sjakktrekk. Jeg legger meg ihvertfall heeelt til høyre i veibanen neste gang en Tesla kommer mot meg.

Dette burde du teste igjen og få filmet/dokumentert.

Lenke til kommentar

Japp. Veldig dumt at de betatester det på veiene. At det i det heletatt er lov i Norge er for meg veldig rart. Så strengt alt annet er her. Google har testet bilene sine i en årrekke, også skal Tesla slå de ved å forte seg med å innføre noe som er livsfarlig på veiene?

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

 

Var ute og prøvde Teslas Autopilot i går. Det holdt på å gå riktig ille. Selv om bilen ba meg pent om å holde henda på rattet så var jeg ikke forberedt på at den plutselig fant ut at "nei skal vi dra 90 grader til venstre tro?" og ratta max til venstre ehlt uten forvarsel på en lang over oversiktlig rettstrekke. Det samme skjedde to ganger til utover en 15 minutters testtur.

 

Ufattelig at Tesla Betatester dette i trafikken. På toppen av at aksjekursen stuper, kundene er mer misfornøyde enn noen gang, så har de funnet ut at de skal gamble med folks sikkerhet på veiene også. Sjakktrekk. Jeg legger meg ihvertfall heeelt til høyre i veibanen neste gang en Tesla kommer mot meg.

Dette burde du teste igjen og få filmet/dokumentert.

 

Ligger videoer ute om det allerede så det er bare å søke:

 

Denne er ganske lik det som skjedde, bare at den jeg kjørte dro rett til venstre uten at det kom en bil i mot:

https://www.youtube.com/watch?v=M9y67wHCJPo

 

På meg ser det ut som om bilen et kort øyeblikk tror at bilen i motgående er en bil den skal henge seg på og følge etter. Litt som å passere en bikkje med en pølsebit i hånden. Snuta følger liksom etter den..

Lenke til kommentar

Dette burde du teste igjen og få filmet/dokumentert.

 

 

 

 

Alltid greit å ha det dokumentert, men jeg har sett minst to videoer allerede der det har hendt i tillegg til den over. Finnes sikkert flere nå, da det virker som et utbredt problem.

 

Det mest skumle med at Tesla tester sitt autopilot-system på denne måten er at det er utrolig mange idioter som sitter bak rattet og ikke passer på. De tenker sikkert at de kan lese avisen mens bilen kjører selv.

 

Spent på når første dødsulykken som har grunn i autopilot-systemet kommer. Da blir det nok mye drama framover, og VG og DB har en ny sak å pushe i ukesvis.

Lenke til kommentar

Skal prøvekjøre en bil jeg har sikket etter en stund nå, '92 Legacy Turbo stasjonsvogn med ca 240hk, må bare sette på skilter og EU godkjenne den, ABS lampe lyser og er ingen katalysator på den ifm EU. Neste oppgraderinger blir senkesett, brembobremser, smårust her og der, sote, anlegg, bakre travers må byttes og se hva mer som skal gjøres av oppgraderinger etterhvert. Blir første prosjektbilen der jeg skal prøve ordne alt selv med tilgang til verksted

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det her autopilot greiene har jeg ikke fått med meg før nå.

Mye rart som foregår i Tesla gården for tiden, misvisende reklamering, biler som leverer et par hundre HK mindre de skal gjøre, beta-autopilot osv. 

Lenke til kommentar

Var vel det jeg tenkte på også. Mener det var ganske klare instruksjoner på hvor og hvordan den eventuelt skulle brukes. At folk ikke gidder å lese og forstå bruksanvisning og nesten drepe seg selv og potensielt andre, samt klage over det på nett i etterkant blir for dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...