Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rart vi her oppe i nord liksom skal ha så spesielle behov at fabrikksmodellene som funker i Tyskland, Sverige osv ikke duger for det norske politiet..

Dette dreier seg nok først og fremst om at de vil føle seg spesielle.

Har kanskje norsk politi mer utstyr i bilene? De dekker jo ett rimelig stort område, så ikke bare å poppe innom kammeret og hente det man trenger.

Lenke til kommentar

Har du noen gang kjørt i Nord-Sverige? Det er ikke veldig tett mellom husene der heller.. :)

Jeg tror rett og slett at de ønsker å føle seg spesielle.

 

I tillegg kan det jo hende de sparer noen kroner i vektavgift på at utstyret er ettermontert kontra at det er en del av bilen..

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Snylter jeg sier meg uenig og velger å tro på det som stod i politiforumets artikkel.

BMWen kom best ut i test på pris, kjøreegenskaper, plass, sikkerhet og komfort.

Det er en god del som skal tas hensyn til når en såpass stor oppgave som å bytte ut Passatene skal gjøres,

da er det viktig at alle brikkene er på plass. Men hyggelig at du mener de vil føle seg spesielle når dem kjører 520d :)

Lenke til kommentar

Snylter jeg sier meg uenig og velger å tro på det som stod i politiforumets artikkel.

BMWen kom best ut i test på pris, kjøreegenskaper, plass, sikkerhet og komfort.

Det er en god del som skal tas hensyn til når en såpass stor oppgave som å bytte ut Passatene skal gjøres,

da er det viktig at alle brikkene er på plass. Men hyggelig at du mener de vil føle seg spesielle når dem kjører 520d :)

 

At BMW kan være et godt valg tviler jeg ikke på, men det er merkelig at det norske politiet skal ha så voldsomt andre behov enn politistyrkene i andre land som klarer seg med fabrikantenes spesialbygde politibiler..

At de ikke kan benytte seg av fabrikkproduserte politibiler finner jeg rett og slett snodig og usannsynlig. De spesialproduserte politibilene fra BMW har trolig også en rekke modifikasjoner som gjør de enda bedre egnet til å håndtere den ekstra lasten de får når de utrustes med politiutstyret..

 

At prisen var god er også godt mulig, og så absolutt ikke noe jeg tviler på.

Jeg mener bare at det norske politiet har en skjult agenda, noe tidligere runder også har vist tydelige tegn på.

 

Det burde innføres dieselstopp med umiddelbar virkning for statens innkjøp i de tilfellene det finnes bensindrevne alternativer.

 

Eh. Dette er staten som gjør innkjøp. Jeg er bombesikker på at dette handler 99% om lowest bidder, og ikke om hvilke seter som passer best til ræva til Mr. Politisjef.

Det er nok flere faktorer involvert her, pris er en av de mens arbeidsmiljø er en annen.. I motsatt fall kunne jo biler som Mazda 6 brått blitt en aktuell kandidat..

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si imot deg, men jeg lurer på hvorfor du mener dette? Ville det ikke vært mer fornuftig med diesel i en bil som skal gå nesten hele dagen og bære på mye utstyr?

 

For the record er det 4 biler i denne hustanden og de er alle av den riktige type drivstoff :)

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...