Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Er det noe spesielt jeg må se etter hvis jeg skal se på en Mercedes C-klasse 2005 mod? Bare ting som rust, vanlig vedlikehold og generel stand på the mekaniske?

Jeg vet ikke helt jeg, Jeg har selv bod i nærheten av den den bilen står, og trenger an 4wd for å komme opp der så lurer jeg kraftig på hvordan han kjører, og hvor sliten bilen er... Bortsett fra det kan jeg ikke hjelpe deg. 

Lenke til kommentar

Once you go black you never go back, sies det jo! Føler det er litt samme med 4WD. Jeg setter iallefall pris på den ekstra tryggheten og fremkommeligheten jeg har fått etter at jeg anskaffet meg min første firehjulsdrevne bil. Itillegg er det jo mye morsommere om man føler for å leke seg litt i snøen, iallefall kontra en FWD. :p

Lenke til kommentar

Er det noe spesielt jeg må se etter hvis jeg skal se på en Mercedes C-klasse 2005 mod? Bare ting som rust, vanlig vedlikehold og generel stand på the mekaniske?

SRS-lampa skal vel egentlig gi 2er på EU-kontroll..

Å finne årsaken til at den lyser er som regel ganske enkelt om man har star-diagnose.

 

Ellers lurer jeg på om det ikke er den motoren som er kjent for registerproblemer den har, jeg mener nemlig E200 Kompressor har samme motor og den har en del problemer med registeret..

Så jeg ville vel sjekket at registerkjedet og strammer er som det skal være..

Lenke til kommentar

Opplevd nylig at bilen gjorde seg litt vrang på å startes , ved bruk av tenningen hørte jeg kun et klikk , gjentok dette 4 - 5 ganger , ventet en stund og prøvde på nytt så fungerte alt som vanlig. Hørte altså ikke noen typiske startlyder i det hele tatt , bare det lille klikket.

Feilen oppstod i "fuktige forhold" , tok for ordens skyld å renset tilkoblingen til batteriet og smurte på med polfet.

 

Nå fungerer alt som normalt igjen og kan ikke si at jeg merker noe ujevn kjøring , bilen skal inn til service snart for bytte av tennplugger da den har gått omtrent litt over 60.000 km siden siste bytte men tror ikke det har en direkte sammenheng.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Om det er starteren så kan det jo bli fort noen tusen for å fikse den.

Lenke til kommentar

 

Er det noe spesielt jeg må se etter hvis jeg skal se på en Mercedes C-klasse 2005 mod? Bare ting som rust, vanlig vedlikehold og generel stand på the mekaniske?

SRS-lampa skal vel egentlig gi 2er på EU-kontroll..

Å finne årsaken til at den lyser er som regel ganske enkelt om man har star-diagnose.

 

Ellers lurer jeg på om det ikke er den motoren som er kjent for registerproblemer den har, jeg mener nemlig E200 Kompressor har samme motor og den har en del problemer med registeret..

Så jeg ville vel sjekket at registerkjedet og strammer er som det skal være..

 

Ok, da skal jeg sjekke litt mer rundt det. Takk :p

Lenke til kommentar

Opplevd nylig at bilen gjorde seg litt vrang på å startes , ved bruk av tenningen hørte jeg kun et klikk , gjentok dette 4 - 5 ganger , ventet en stund og prøvde på nytt så fungerte alt som vanlig. Hørte altså ikke noen typiske startlyder i det hele tatt , bare det lille klikket.

Feilen oppstod i "fuktige forhold" , tok for ordens skyld å renset tilkoblingen til batteriet og smurte på med polfet.

 

Nå fungerer alt som normalt igjen og kan ikke si at jeg merker noe ujevn kjøring , bilen skal inn til service snart for bytte av tennplugger da den har gått omtrent litt over 60.000 km siden siste bytte men tror ikke det har en direkte sammenheng.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Om det er starteren så kan det jo bli fort noen tusen for å fikse den.

 

Det har bare sagt "klikk" når jeg vrir om nøkkelen med tomt batteri. Skjedde også litt i vinter at det sa klikk første gang, og gikk uten problemer andre gang.. Kjører 25 år gammel bil daily.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

 

Opplevd nylig at bilen gjorde seg litt vrang på å startes , ved bruk av tenningen hørte jeg kun et klikk , gjentok dette 4 - 5 ganger , ventet en stund og prøvde på nytt så fungerte alt som vanlig. Hørte altså ikke noen typiske startlyder i det hele tatt , bare det lille klikket.

Feilen oppstod i "fuktige forhold" , tok for ordens skyld å renset tilkoblingen til batteriet og smurte på med polfet.

 

Nå fungerer alt som normalt igjen og kan ikke si at jeg merker noe ujevn kjøring , bilen skal inn til service snart for bytte av tennplugger da den har gått omtrent litt over 60.000 km siden siste bytte men tror ikke det har en direkte sammenheng.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Om det er starteren så kan det jo bli fort noen tusen for å fikse den.

 

Det har bare sagt "klikk" når jeg vrir om nøkkelen med tomt batteri. Skjedde også litt i vinter at det sa klikk første gang, og gikk uten problemer andre gang.. Kjører 25 år gammel bil daily.

 

 

Hmm , så da kan det ha sammenheng med dårlig tilkobling , rust eller noe annet antar jeg?

Får sørge for å ha fulladet reserve batteriet og dobbeltsjekke at dynamoen gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Once you go black you never go back, sies det jo! Føler det er litt samme med 4WD. Jeg setter iallefall pris på den ekstra tryggheten og fremkommeligheten jeg har fått etter at jeg anskaffet meg min første firehjulsdrevne bil. Itillegg er det jo mye morsommere om man føler for å leke seg litt i snøen, iallefall kontra en FWD. :p

Tull. Så här skal det göras! 4wd er forbeholdt offroadere og toyota hiacer. 

 

12030636655_b3ca12baa3_b.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...