Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt denne i noen uker nå. Og så langt virker den for min del ganske stabil. Men jeg har et aldri så lite problem, så lurte på om det kanskje var noen flinke mennesker her som kunne hjelpe meg.

P8702N er viderekobla til trådløs router nr 2. (tp-link med dd-wrt) Koblet fra LAN-LAN. Dhcp av på tplink, og dhcp 192.168.1.3-192.168.1.199 på P8702N

P8702N ip er : 192.168.1.1

subnet: 255.255.255.0

 

Tp link ip: 192.168.1.2

subnet: 255.255.255.0

 

Sender på forskjellig SSID.

Problemet er følgende: Etter jeg har vært tilkoblet WLAN på tplink, og etterpå kobler til WLAN på telenor, får jeg ikke tilgang til internt LAN nett før etter en 20 minutters tid. Akkurat som telenor router "sperrer meg ute" etter jeg har vært tilkoblet TP-Link. Prøvd DMZ uten resultet. Andre veien fungerer alt greit. Er jeg tilkoblet TP-Link har jeg tilgang alle veier med engang.

Noen som har en fornuftig forklaring?

Prøv å ta samme ssid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt dette modemet i en 14 dagers tid. Fungerer utmerket. Svært bra at en kan slå av alle lysene på modemet.

Har imidlertid problemer med å få en skriver til å virke på usb porten. Jeg ønsker å få delt en laserskriver med alle på hjemmenettet, men jeg får ikke kontakt. Har noen løst dette?

Det er synd at det ikke er en manual som følger med. Det er fint lite å finne på nettet om dette modemet. (Ingenting finnes på produsentens egne sider)

Lenke til kommentar

Jeg installerte denne ruteren for min bestemor, og fikk flott signal. Men, jeg får 1.9 Mbit/s istedenfor 2 Mbit/s. Det er 5% for dårlig, ikke at det er en katastrofe, men det er jo greit å få det man betaler for, eller skal hun betale Telenor 5% mindre i rekning?

 

Jeg vet det kan være noe tap av hastighet i signalet, men jeg trodde et godt og sterkt signal med en moderne ruter gir minimalt med tap. Ruteren ligger høyt ca. 4 meter fra PCen.

Lenke til kommentar

Jeg installerte denne ruteren for min bestemor, og fikk flott signal. Men, jeg får 1.9 Mbit/s istedenfor 2 Mbit/s. Det er 5% for dårlig, ikke at det er en katastrofe, men det er jo greit å få det man betaler for, eller skal hun betale Telenor 5% mindre i rekning?

 

Jeg vet det kan være noe tap av hastighet i signalet, men jeg trodde et godt og sterkt signal med en moderne ruter gir minimalt med tap. Ruteren ligger høyt ca. 4 meter fra PCen.

Testet du på kabel eller WiFi? Maks ytelse i praksis kommer også an på hvor nær sentralen du bor. Jeg bor ganske nær, og får bedre enn lovet. Har VDSL 40/10 i dag, og får stort sett 49/12. Max er oppgitt til 50/12, Varierer veldig på trådløs avhengig av hva jeg tester fra, PC er alltid bra, men telefoner og nettbrett er ofte mye dårligere. Selv om jeg står helt inntil routeren.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

 

Jeg installerte denne ruteren for min bestemor, og fikk flott signal. Men, jeg får 1.9 Mbit/s istedenfor 2 Mbit/s. Det er 5% for dårlig, ikke at det er en katastrofe, men det er jo greit å få det man betaler for, eller skal hun betale Telenor 5% mindre i rekning?

 

Jeg vet det kan være noe tap av hastighet i signalet, men jeg trodde et godt og sterkt signal med en moderne ruter gir minimalt med tap. Ruteren ligger høyt ca. 4 meter fra PCen.

Testet du på kabel eller WiFi? Maks ytelse i praksis kommer også an på hvor nær sentralen du bor. Jeg bor ganske nær, og får bedre enn lovet. Har VDSL 40/10 i dag, og får stort sett 49/12. Max er oppgitt til 50/12, Varierer veldig på trådløs avhengig av hva jeg tester fra, PC er alltid bra, men telefoner og nettbrett er ofte mye dårligere. Selv om jeg står helt inntil routeren.

 

 

Sentralen hennes er ca. 6 km fra huset. Dermed maks 2 Mbit/s via kobber. Jeg testet via Wifi på laptop og mobil (Galaxy S4), der begge ga samme resultat; 1.9/0.4 Mbit/s.Hun får altså rett opplastingshastighet, men litt avvik på nedlastingen. Om det hadde vært mer nøyaktig med kabel kan man jo self. anta.

Lenke til kommentar

1.9 av 2,0Mbits er ikke å regne som avvik... Det er jævlig bra, og spesielt da med tanke på at sentralen er 6km unna! Utrolig at hu får ADSL i det hele tatt...

 

Du/hu har ingenting å bekymre dere over eller klage på når det kommer til netto hastighet her.... Bare smil og vær glad at hu får Internett i det hele tatt.... :thumbup:

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Bare et lite obs. Prøvde å endre admin-passordet til et litt for langt passord (18-tegn). Da fikk jeg ikke logget inn på vanlig måte(den ville ikke skrive inn de siste tegnene). Siden jeg ikke ønsket å resette routeren prøvde jeg Lastpass-plugin i firefox og autologin der. Det fungerte faktisk.

Endret av bertie
Lenke til kommentar

5 GHz, 200m kobberkabel i 3-4 stolper til sentral gir 25,4- 5,3, og svartid mellom 10 og 20.

http://nettfart.no/ . (25-5 ADSL 2). Og det er jeg storfornøgd med.

Regner med at du mener VDSL 25/5? Noen som har testet dette routermodemet på 40/10? Jeg har 2812, bor litt over 200 m unna sentral (ilfg kapaks), og får 49/11,5 og 4-5 i ping. Vil dette bli enda bedre med det nye modemet? Telenor sier max 50/12 på dette abonnementet, og jeg er jo ganske nær selv på det gamle modemet.

Lenke til kommentar

Er det noen som har hatt problemer med at modemet kutter nettet på nettleseren eller generelt alt annet enn det som suger linjen? Når jeg f.eks laster ned noe heftig (la oss si µtorrent), så har den en tendens til å kutte alt av internett på alle enheter i huset, utenom akkurat dét (µTorrent). I tillegg, så merker jeg at så fort jeg bruker en app/klient på mobilen som f.eks dropbox, mega eller google drive, så slutter alt av internett å virke, i tillegg til den appen som prøvde å laste opp filer. Så fort jeg slår av WiFi på den telefonen det gjelder, så fungerer nettet optimalt på alle enheter etter sånn ca 1-2 sekund. På PC'ene så er dette problemet litt varierende. Det kan gå 1 hel dag uten at det skjer (så lenge vi ikke rører noen synkroniserende apper på telefonen), men med telefonen er det momentant og fullstendig stopp.

Alle jeg kjenner med samme modem har samme problemet i varierende grad. Er det noen som har peiling på hva som gjør det, eller som kanskje har noen idé på hvordan jeg kan fikse faenskapet?(jeg har prøvd å oppgradere firmware til Ajax2 eller hva faen den heter. Ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Reduser antall connections i µtorrent... Modemet takler tydeligvis ikke det antallet forbindelser på en gang.. Skaff deg en Asus router (støtter 300 000 forbindelser) så slipper du nok å plages mere av det...

Tviler på det. Når jeg sjekker på modemet hvor mye jeg bruker av mulige tilkoblinger (connections), så er det ikke mange prosenter jeg bruker.

Dette problemer dukker jo uansett opp når jeg bruker telefonen også. Langt hyppigere der enn på µtorrent. Det er generelt når opp/ned linja blir presset at det skjer, virker det som.

 

Bortsett fra å kjøpe ny ruter, har du et forlsag på hva jeg kan gjøre for å ordne problemet? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...