Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du på HomeNet DSLAM, får du ikke dynamisk tildeling av hastighet. Kun Telenor DSLAM støtter DLM.

Mulig at du kan få litt høyere hastighet ved manuell justering, men med dine støymarginer vil jeg ikke satt hastigheten så mye høyere.

Dynamisk tildeling av hastighet er noe alle DSLAMer har. DLM er noe helt annet, som sørger for stabilitet ved å tweake flere parametere utifra forholdene til den enkelte linje. For øvrig er 9 og 11 dB i det øvre siktet av det som er nødvendig på en gjennomsnitt-linje. Det som er litt sært er at Trellis-koding er skrudd av. Den har positiv effekt uten noen nedsider (med dagens hardware), men har ingen effekt på link-hastighet.

Lenke til kommentar

Eh jo det er ganske mye. Betaler litt over en tusenlapp i måneden til viken fiber. For det får jeg: 75/75 internett, 30 pluss minus kanaler og telefon. Telenor er og blir et elendig selskap. De har dårlige avtaler for både telefon og internett. Mitt råd: Finn et annet selskap.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Eh jo det er ganske mye. Betaler litt over en tusenlapp i måneden til viken fiber. For det får jeg: 75/75 internett, 30 pluss minus kanaler og telefon. Telenor er og blir et elendig selskap. De har dårlige avtaler for både telefon og internett. Mitt råd: Finn et annet selskap.

Nei det er det ikke.

Lenke til kommentar

Eh jo det er ganske mye. Betaler litt over en tusenlapp i måneden til viken fiber. For det får jeg: 75/75 internett, 30 pluss minus kanaler og telefon. Telenor er og blir et elendig selskap. De har dårlige avtaler for både telefon og internett. Mitt råd: Finn et annet selskap.

Ja m, kan f.eks velge nextgentel eller andre som levererer vdsl gjennom telenor sine linjer, men erfaringene er at routerne og stabiliteten går ned.

Bredbånd over satelitt, dårlig responstid og GB cap. Det lokale kraftlaget leverer internett over trådløs, va 500kr pr måned for 3 mbit. Internett over 3g eller 4g, dårlig reponstid, lav cap.

Så hva ville du ha valgt?

Fiber kommer, men det er sikkert ett par-tre år unna.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen her som har fått til Brigde med denne boksen, såfall lurer jeg på hvordan (ikke hvordan sette den i brigde, men hvordan komme på nett etter at den er satt i brigde)

 

Jeg ønsker å kjøre PfSense mot den, men får den ikke til å koble seg på nett.. Testet DHCP/statisk IP, og PPPoE - uten å få det til..

 

Hva er trikset? :)

Endret av T_ac_S
Lenke til kommentar

Dårlige avtaler. Se på deres tilbud for mobil f.eks. 600 kr for 10 gb data i måneden. LOL!

 

På mobiltelefon er det vel mer relevant å sammenligne Djuice og Talkmore med aktører som Chess og OneCall. Djuice og Talkmore = Telenor. 10 GB med data er det vel ganske få aktører som ellers tilbyr uten om i separate mobilt bredbånd-abo-er. Netcom sitt 8 GB-abo koster 499, så på en måte 100 kr ekstra for 2 GB hos Telenor.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Poster her, i håp om at noen har tips å komme med for denne routeren. Har siden starten hatt problemer med trafikken på trådløst nett og kablet. Det virker som om det er lagt på noe firwalling eller annen isolering mellom de. Begge har tilgang til nett, men kun kablet har tilgang til det som er på trådløst. Trådløst har altså ikke tilgang til det som er på kablet.

 

Skikkelig irriterende, og har forsøkt å finne hva slags innstilling som kan forårsake dette, uten hell som dere skjønner...

 

Alle tips tas i mot med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...