Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og har denne ruteren, den har vært bra hittil, utenom at jeg ikke får åpna porter på den, men det er kanskje min feil.

Noen som har denne ruteren som har fått til port forwarding? Eller noen som har den som kan prøve å få det til? Mistenker at jeg kanskje må kjøpe en annen

Endret av Impetus.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Poster her, i håp om at noen har tips å komme med for denne routeren. Har siden starten hatt problemer med trafikken på trådløst nett og kablet. Det virker som om det er lagt på noe firwalling eller annen isolering mellom de. Begge har tilgang til nett, men kun kablet har tilgang til det som er på trådløst. Trådløst har altså ikke tilgang til det som er på kablet.

 

Skikkelig irriterende, og har forsøkt å finne hva slags innstilling som kan forårsake dette, uten hell som dere skjønner...

 

Alle tips tas i mot med takk!

Høres veldig ut som samme problem som i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1635823

Jeg har samme routermodem selv, og har både gjestenett og forskjellige trådløse og kablete tilkoblinger, men aldri opplevd at de ikke når hverandre. Kan ikke si jeg har funnet noen lure innstillinger heller dessverre.

Lenke til kommentar

@Bertie: Takker for linken, men rakk fikse problemet for meg, før jeg hadde lest noe fra den. Testet alt av instillinger, men løsningen var faktisk å installere forrige firmware fra denne siden: http://stup.telenor.net/zyxel-p8702n/ - Versjon 4 fungerte fint.

 

Jeg har nylig fått routeren, så har ikke hatt noe annet enn versjon 5 installert, men endelig fungerer trafikken mellom wifi og kablet nett som normalt :-)

Lenke til kommentar

Hmm, var tydligvis ikke helt i mål...

 

Skulle konfigurere tilbake SSID og passphrase, men så at noe var funky med formen (alt var grået ut). Etter litt hopping frem og tilbake, så kom innstillingene frem så jeg kunne endre, men problemet kom også tilbake etter det. Det virker som om firmwarene ikke forholder seg korrekt til om man enabler "Guest" for en SSID. Jeg får tilgang til kablede enheter fra wifi dersom jeg enabler Guest. Men ved å enable Guest, så blir man også satt til et annet range for DHCP (10.0.0.X i stedet for 192.168.0.X som jeg bruker).

 

Får melde feilen til Telenor, så kanskje de kommer med en ny firmware på det snart...

 

Tror det skal være en måte å trikse seg til rett resultat, men har ikke kommet så langt enda. Melder tilbake om jeg får det til.

Lenke til kommentar

Hmm, var tydligvis ikke helt i mål...

 

Skulle konfigurere tilbake SSID og passphrase, men så at noe var funky med formen (alt var grået ut). Etter litt hopping frem og tilbake, så kom innstillingene frem så jeg kunne endre, men problemet kom også tilbake etter det. Det virker som om firmwarene ikke forholder seg korrekt til om man enabler "Guest" for en SSID. Jeg får tilgang til kablede enheter fra wifi dersom jeg enabler Guest. Men ved å enable Guest, så blir man også satt til et annet range for DHCP (10.0.0.X i stedet for 192.168.0.X som jeg bruker).

 

Får melde feilen til Telenor, så kanskje de kommer med en ny firmware på det snart...

 

Tror det skal være en måte å trikse seg til rett resultat, men har ikke kommet så langt enda. Melder tilbake om jeg får det til.

kan jo høres ut som du kan trikse dette til ved og sette alle LAN klienter til og operer innenfor 10.0.0.1-10.0.0.137?

jeg for min del har alt innfor det og har samme ingen kommunikasjon mellom wifi og lan. Jeg har heller ikke guest aktivert...

Lenke til kommentar
kan jo høres ut som du kan trikse dette til ved og sette alle LAN klienter til og operer innenfor 10.0.0.1-10.0.0.137?

jeg for min del har alt innfor det og har samme ingen kommunikasjon mellom wifi og lan. Jeg har heller ikke guest aktivert...

 

Godt poeng, men har ikke så lyst til å teste det (les: grøsser ved tanken på etterarbeidet om det fungerer...).Rapporter gjerne om du tester det og det løser problemene for deg.

 

Etter en stund med fungerende nett, så har det stoppet opp igjen med trafikk fra wifi til lan hos meg. Crap!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Poster her, i håp om at noen har tips å komme med for denne routeren. Har siden starten hatt problemer med trafikken på trådløst nett og kablet. Det virker som om det er lagt på noe firwalling eller annen isolering mellom de. Begge har tilgang til nett, men kun kablet har tilgang til det som er på trådløst. Trådløst har altså ikke tilgang til det som er på kablet.

 

Skikkelig irriterende, og har forsøkt å finne hva slags innstilling som kan forårsake dette, uten hell som dere skjønner...

 

Alle tips tas i mot med takk!

Har du sjekket at den SSID'en ikke har huket av for gjestenett? Da ser ikke det trådløse nettet LAN på kabel.

Endret av Mooze2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...