Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,
Har for tiden en SE Xperia Active. Denne begynneg er å dra på årene, så har derfor bestemt meg for å gå til innkjøp av Z1 Compact (når den lanseres). Min Active har meget dårlig WIFI-dekning, og blir knust av Ipaden (SE får ikke inn signal, mens Ipad får inn 3 streker).

Hvordan er WIFI-dekning og GSM(?) dekning på Z1? Erfaringer?

Lenke til kommentar

Hvordan er wifi hos deg Mala?

 

Jeg sitter 2m fra routeren og mangler den øverste streken. Sammenliknet med iPhone4, så syns jeg den har litt dårligere mottakelse. Føler jeg klarer å leve med det.

 

@Hotel Papa

Det tar en del ladesykluser før batteriet er på topp. Gi det litt tid, så stabiliserer det seg forhåpentligvis. Kommer selvsagt også an på hvor lys du har skjermen og om du har lastet ned mye apper osv i perioden du har målt.

Lysstyrken er nesten helt nede på det laveste, aktivert justering etter lysforhold.

Den viste bra batterilevetid da jeg tok dem ut av esken, da var den på 60% og sto på 2dager.

Kan det hjelpe å tilbakestille telefonen? I tilfelle jeg har trykket på noe galt? :p

94% og 22t nå..

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Hvordan er wifi hos deg Mala?

 

Jeg sitter 2m fra routeren og mangler den øverste streken. Sammenliknet med iPhone4, så syns jeg den har litt dårligere mottakelse. Føler jeg klarer å leve med det.

 

 

Lysstyrken er nesten helt nede på det laveste, aktivert justering etter lysforhold.

Den viste bra batterilevetid da jeg tok dem ut av esken, da var den på 60% og sto på 2dager.

Kan det hjelpe å tilbakestille telefonen? I tilfelle jeg har trykket på noe galt? :p

94% og 22t nå..

 

Det kan absolutt hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er wifi hos deg Mala?

 

Jeg sitter 2m fra routeren og mangler den øverste streken. Sammenliknet med iPhone4, så syns jeg den har litt dårligere mottakelse. Føler jeg klarer å leve med det.

 

 

Sorry for sent svar, tråden fallt ut av fokus, Har fullt signal på min til jeg går ut i gangen mot utgangsdøren, ca 7-8 meter da faller signalet ett hakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med å streame musikk over bluetooth i bil?

 

Det fungerer finfint med handsfree (kanskje noe tregere til å koble opp en jeg er vant med), men jeg får ikke koblet den til som mediespiller over bluetooth. Dette er en VW Caddy 2012.

Hadde Xperia Z før og den fungerte fint som mediespiller.

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med å streame musikk over bluetooth i bil?

 

Det fungerer finfint med handsfree (kanskje noe tregere til å koble opp en jeg er vant med), men jeg får ikke koblet den til som mediespiller over bluetooth. Dette er en VW Caddy 2012.

Hadde Xperia Z før og den fungerte fint som mediespiller.

Edit: får ikke koblet til UE Boombox heller. Mrklg.

Lenke til kommentar

Beklager veldig hvis dette er spørsmål som alle har stilt før......

 

Øretelefoner, kan de brukes på en våt joggetur uten at det skader telefonen?

 

I forhold til ZR, hvordan er batteritiden.

 

For min del står det mellom disse to. ZR og Z1. ZR lokker grunnet mindre størrelse og god batteritid (Har prøvd min fars over litt tid. Meget fornøyd) Z1 fordi den kort og godt er rå og toppmodell som dermed kommer til å oppdateres fra Sony sin side i lang tid. Prisen er selvsagt også med på ZR sitt lag.....

 

Skal ha vanntett mobil denne gangen da min Nexus 4 møtte sitt endelikt i en bremykt boks......

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med å streame musikk over bluetooth i bil?

 

Det fungerer finfint med handsfree (kanskje noe tregere til å koble opp en jeg er vant med), men jeg får ikke koblet den til som mediespiller over bluetooth. Dette er en VW Caddy 2012.

Hadde Xperia Z før og den fungerte fint som mediespiller.

Funker smertefritt med min Audi A3 2014 med MMI Plus (eller hva det nå heter).

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med å streame musikk over bluetooth i bil?

 

Det fungerer finfint med handsfree (kanskje noe tregere til å koble opp en jeg er vant med), men jeg får ikke koblet den til som mediespiller over bluetooth. Dette er en VW Caddy 2012.

Hadde Xperia Z før og den fungerte fint som mediespiller.

Ingen problem med å streame til min Volvo XC60.

 

Beklager veldig hvis dette er spørsmål som alle har stilt før......

 

Øretelefoner, kan de brukes på en våt joggetur uten at det skader telefonen?

 

I forhold til ZR, hvordan er batteritiden.

 

For min del står det mellom disse to. ZR og Z1. ZR lokker grunnet mindre størrelse og god batteritid (Har prøvd min fars over litt tid. Meget fornøyd) Z1 fordi den kort og godt er rå og toppmodell som dermed kommer til å oppdateres fra Sony sin side i lang tid. Prisen er selvsagt også med på ZR sitt lag.....

 

Skal ha vanntett mobil denne gangen da min Nexus 4 møtte sitt endelikt i en bremykt boks......

Selv bruker jeg disse fra Monster. Ser prisen har gått noe opp siden jeg kjøpte, men de er vanntette og sitter bra i mine ører selv på joggetur.

 

Dersom du ønsker Z1 i mindre format, så må vel Z1 Compact være perfekt?

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Til de av dere som driver og skal shoppe denne nå. Har fått midlertidig tilbud fra telenor nå. 299mnd med 3gig (ikke spesielt vannvittig bra, men midt på treet abb.) og totalpris på mobilen 6500 kroner.

 

 

Det har eg en grei følelse på..... Mobilen kommer jo da på under 3000 kroner, noe som må vær bra? Full pakke hos onecall koster det samme som abb. her og da får eg 2 gig mer, noe eg strengt tatt ikke trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...