Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge tenk at jeg forblir hos Apple med iPhone i mange tiår frem i tid. Nå er jeg derimot veldig usikker, og kan ikke se for meg hvordan Apple kan hanskes med denne eller andre Android telefoner på markedet i dag! Sony Xperia Z1 med QX10 har ALT jeg kunne tenkt meg i en smarttelefon (men mere internminne hadde vært fint)!

 

Sjangsen for at det blir android er nå ganske stor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser absolut poenget.

Min herrlige XZ har blitt utsatt for mye på sjøen i sommer. Hadde dette vært en standard telefon ville den vært død av vannskader for lenge siden.

 

Nye XZ1 har enda bedre IP grad.

Frister den ? Ja så inn i......

Finnes det noe bedre på markedet ? Nei !

Bytter jeg ? Klarer jeg å motstå XZ1 ? Neppe.... :rofl:

Lenke til kommentar

http://connect.dpreview.com/post/7903063822/sony-xperia-z1-sample-gallery

 

Xperia Z1 virker lovende, men noe skeptisk var jeg til en over 20 Mp bildebrikke på en mobiltelefon.

Fra flere steder kan jeg lese at bildekvalitet på foto ikke er spesielt imponerende. Det samme viser vel tildels testen fra dpreview, som kanskje er den mest seriøse testsiden av kamera og foto.

 

Tror heller Sony hadde gjort det klokere med samme størrelsen på bildebrikken, men gått ned på antall megapixel; si 12-13 Mp. Kamerahypen her minner litt om kamerahypen Lumia 920 fikk rett før release. Kvaliteten på 920 var direkte skuffende...

 

Da har jeg langt mer trua på bildekvaliteten på iPhone 5C.

Lenke til kommentar

http://connect.dpreview.com/post/7903063822/sony-xperia-z1-sample-gallery

 

Xperia Z1 virker lovende, men noe skeptisk var jeg til en over 20 Mp bildebrikke på en mobiltelefon.

Fra flere steder kan jeg lese at bildekvalitet på foto ikke er spesielt imponerende. Det samme viser vel tildels testen fra dpreview, som kanskje er den mest seriøse testsiden av kamera og foto.

 

Tror heller Sony hadde gjort det klokere med samme størrelsen på bildebrikken, men gått ned på antall megapixel; si 12-13 Mp. Kamerahypen her minner litt om kamerahypen Lumia 920 fikk rett før release. Kvaliteten på 920 var direkte skuffende...

 

Da har jeg langt mer trua på bildekvaliteten på iPhone 5C.

For ikke å snakke om....Nokia 808 (Når det gjelder kamera)

Blir veldig moro å se flere tester på Xperia Z1 og Nokia 1020, etter hvert.

Skulle ikke forundre meg om 808 fortsatt blir mobilen med best kamera til langt inn i 2014.

1 1/2 år etter den ble sluppet...

Ganske fantastisk egentlig. Og ser heller ingen som betviler at den er kamerakongen..

Endret av cirka
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om....Nokia 808 (Når det gjelder kamera)

Blir veldig moro å se flere tester på Xperia Z1 og Nokia 1020, etter hvert.

Skulle ikke forundre meg om 808 fortsatt blir mobilen med best kamera til langt inn i 2014.

1 1/2 år etter den ble sluppet...

Ganske fantastisk egentlig. Og ser heller ingen som betviler at den er kamerakongen..

 

 

Kan så godt være. Har både Note 2 og Htc One, som jeg syns tar svært bra bilder begge 2, men i dårlig lys er One den beste.

 

Har faktisk opplevd at en av disse(husker ikke hvilen) tok bedre bilder enn både mitt compactkamera og speilrefleks under gitte forhold.

 

Jeg har svært god tro på Z1 når det gjelder kamera, selv om den ikke har OIS

Lenke til kommentar

 

 

Kan så godt være. Har både Note 2 og Htc One, som jeg syns tar svært bra bilder begge 2, men i dårlig lys er One den beste.

 

Har faktisk opplevd at en av disse(husker ikke hvilen) tok bedre bilder enn både mitt compactkamera og speilrefleks under gitte forhold.

 

Jeg har svært god tro på Z1 når det gjelder kamera, selv om den ikke har OIS

 

Jeg har HTC One, Note 2 og "ordentlig" kamera. Jeg har til dags dato ikke fått bilder som er bedre på One enn på Note 2, og INGEN av de er i nærheten av speilrefleks under noen omstendighet!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har ikke så veldig stor visdom om kameraer så jeg lurte på i hvilken prisklasse Xperia Z1 sitt kamera kan måle seg i sammenlignet med kompakt kameraer? Jeg har Samsung WB2000 fra før, vil det ta bedre bilder enn det?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg skal ut å reise, jeg liker og ta bilder men vil ikke drasse med meg mer enn nødvendig hvis dette kamera er bra nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...