Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Bitte litt off topic kanskje, men....

Er det noen som synes Z1 kan bli i største laget.

Til tross for litt mindre batteri og lavere oppløsning på skjerm (som man kanskje ikke ser), så er dette kanskje mer passende i lommen?

 

http://www.amobil.no/artikler/sniktitt-sony-xperia-z1-compact/155644

 

Eller er det flere bakdeler her, i forhold til den store utgaven?

Må si at de 3 første dagene (etter overgang fra en iPhone 4) så føltes Z1 ALT for stor... men etter 1 uke så var jeg helt vant til størrelsen, min iPhone 4 er knøttliten i forhold og jeg har problemer med å holde den i hånda lenger :p Du blir vant til dette, ingen problem ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at de 3 første dagene (etter overgang fra en iPhone 4) så føltes Z1 ALT for stor... men etter 1 uke så var jeg helt vant til størrelsen, min iPhone 4 er knøttliten i forhold og jeg har problemer med å holde den i hånda lenger :p Du blir vant til dette, ingen problem ;)

Det er litt av en overgang ja! Hatt min i en dag nå og syns størrelsen er perfekt :D

 

Er det noen som kjører adblock plus på telefonen sin? Går det an å få det til YouTube appen?

Lenke til kommentar

Ja :D jeg har det i Svart, og jeg synest den er ganske bra, tilgang til alle knapper, dekker ikke til mikrofoner, ikke så tjukk, lett, den dekker over SIM-kort utgangen/luka (det er bra, med mindre du skifter SIM-kort hele tiden?), litt "kornete/grov" bakside så den er behagelig å holde (glir ikke så lett ut av fingrene).

 

Visst du bruker ladedocken så må du bytte "sokkel" fordi den originale er for smal, men det er ikke noe problem siden det fulgte med i esken ;)

 

Har lurt lenge på hva "hullet" ved siden av kameraet er for noe? kan ikke se noen sensor eller lignende....

Lenke til kommentar

Forsatt altfor tykt. Hvilket cover bruker du?

http://www.netonnet.no/art/mobil/sony/deksel-og-beskyttelse/deksel/krusell-colorcoverxperiaz1black/193709.6332/

 

Fra en annen post:

 

Ja :D jeg har det i Svart, og jeg synest den er ganske bra, tilgang til alle knapper, dekker ikke til mikrofoner, ikke så tjukk, lett, den dekker over SIM-kort utgangen/luka (det er bra, med mindre du skifter SIM-kort hele tiden?), litt "kornete/grov" bakside så den er behagelig å holde (glir ikke så lett ut av fingrene).

 

Visst du bruker ladedocken så må du bytte "sokkel" fordi den originale er for smal, men det er ikke noe problem siden det fulgte med i esken ;)

 

Har lurt lenge på hva "hullet" ved siden av kameraet er for noe? kan ikke se noen sensor eller lignende....

Lenke til kommentar

Nei, det er de som man får opp med knappen til venstre nederst på telefonen?

Var en 4-5 som kjører der.

Etter jeg har tatt den av lading, så syns jeg den går veldig fort ned på 95%, snakk om noen minutter med surfing og litt instagram.

 

Annet problem jeg har, er at den ikke vil logge på skolenettverket automatisk(eduroam). Noen som aktivt bruker eduroam?

Lenke til kommentar

Har bestilt denne mobilen nå, men sitter med litt usmak i kjeften da jeg i etterkant fikk vite om denne "Anti-Shatter filmen" som ligger over skjermen.

 

Lurer derfor på hva som er anbefalt å gjøre for å unngå riper på denne?

Ser mange som anbefaler at man tar av denne filmen og kliner på vanlig Anti-scratch film, mens andre bare kaster Anti-scratch film over Anti-shatter filmen.

 

Hva er egentlig best å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg beholder min film frem til den blir oppripet. Har så langt ikke fått noen riper på 2-3 mnd, så foreløpig blir den værende. Under filmen er det herdet glass som tåler mye (som vanlig på mobiler i dag), så tviler på at jeg gidder å sette på ny film om/når jeg tar den av. Eneste er at Sony-logoen forsvinner med filmen.

Lenke til kommentar

Nei, det er de som man får opp med knappen til venstre nederst på telefonen?

Var en 4-5 som kjører der.

Etter jeg har tatt den av lading, så syns jeg den går veldig fort ned på 95%, snakk om noen minutter med surfing og litt instagram.

 

Annet problem jeg har, er at den ikke vil logge på skolenettverket automatisk(eduroam). Noen som aktivt bruker eduroam?

Ta deg en tur inn på Innstillinger -> Programmer. Sveip til venstre for å se programmene/tjenestene som kjører.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...