Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet hvorfor de har sluttet å legge ved ørepropper sammen med denne relativt dyre toppmodellen, og man derfor må kjøpe det i tillegg ?. Noen anbefalinger med mikrofon ?

Bare gjetter nå, for å få senket prisen på telefon litt. Ikke vits å ha med ett headsett som ikke holder mål i det heletatt.

Lenke til kommentar

 

Noen flere som har problemer med å streame musikk over bluetooth i bil?

 

Det fungerer finfint med handsfree (kanskje noe tregere til å koble opp en jeg er vant med), men jeg får ikke koblet den til som mediespiller over bluetooth. Dette er en VW Caddy 2012.

Hadde Xperia Z før og den fungerte fint som mediespiller.

Edit: får ikke koblet til UE Boombox heller. Mrklg.

 

For den som måtte lure: problem løst. Skrudde bluetooth av og på. Nå kobler Z1 lykkelig til alt av lydenheter.... :hmm:

Lenke til kommentar

Hei! Har tidligere eid en Z1 (kjøpte ved lansering), men solgte den da jeg ikke var fornøyd med kamera. Var heller ikke altfor imponert med skjermen og mangel på innsynsvinkel.

Jeg likte ellers telefonen godt og angrer litt på salget. Vanntett var et stort pluss.

Siden jeg solgte telefonen har det kommet en 4.3 oppdatering og muligens andre oppdateringer også. Spørsmålet mitt er, er kamera blitt merkbart bedre med oppdateringene? Er det andre endringer, så som bedre skjermkvalitet, batteritid, raskhet i systemet (project butter?) eller andre ting som gjør at telefonen er vesentlig bedre nå enn ved lansering i september?

Håper på raskt svar da det rykker litt i "kjøpefoten" igjen :)

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at skjerm og kamera har blitt bedre. Økt batteritid og ikke noe mer opphetingsproblem :-) Android 4.4 vil forhåpentligvis forbedre ting ytterligere, men ja det har blitt en bedre og raskere tlf etter 4.3 oppdateringen :-)

Tusen takk for tilbakemelding. Dette høres jo ut som gode nyheter.

Flere som kan si noe om forbedringer fra 4.2.2 til 4.3? Eller som kan si seg enig i blututs erfaringer?

Lenke til kommentar

Noen som vet om Sony har samme funksjon som Samsung har, der man på Samsung holder inne- hjem tasten og så velger fanen det står ram på og tømmer minnet og alle kjørende program?

Dette ser ut til å komme i KitKat. Det har lekket ut bilder fra en prototype (Sirius) som kjører KitKat, og det meste av SW-endringen vil trolig komme til Z1 også. Hvorvidt f.eks 4K video blir å se i Z1 blir spennende. http://www.xperiablog.net/2014/01/20/exclusive-sneak-peek-at-the-xperia-kitkat-ui-for-the-sony-d6503-sirius/

 

 

Kan bekrefte at skjerm og kamera har blitt bedre. Økt batteritid og ikke noe mer opphetingsproblem :-) Android 4.4 vil forhåpentligvis forbedre ting ytterligere, men ja det har blitt en bedre og raskere tlf etter 4.3 oppdateringen :-)

Tusen takk for tilbakemelding. Dette høres jo ut som gode nyheter.

Flere som kan si noe om forbedringer fra 4.2.2 til 4.3? Eller som kan si seg enig i blututs erfaringer?

 

For min del var det finpolering av allerede gode funksjoner. Menyene flyter enda bedre. Batteriet mitt har alltid vært upåklagelig, så det var ikke noe problem. Eneste jeg ønsket meg som jeg ikke fikk, var forbedring av kamera-SW. Kan ikke si jeg ser noen stor forskjell der. Om du ikke har hast, kan du vente til februar og se hva som dukker opp på MWC i Barcelona. Pleier å bli lansert mye nytt der. Mye mulig at ovennevnte Sirius også blir lansert da. Denne skal visstnok ha bedre skjerm (innsynsvinkel), wet-finger tracking og en del annen moro. Les mer i linken jeg ga over, samt her: http://www.xperiablog.net/2014/01/20/more-sony-d6503-sirius-details-3gb-ram-1080p-display-msm8974ab-chipset-to-launch-with-kitkat/

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hvilket pulsbelte jeg skal kjøpe som er kompatibelt med denne telefonen. Jeg har et eldre Polar belte og et tre-fire år gammelt Garmin belte, men telefonen finner ingen av dem. Bruker Endomondo appen. Har prøvd med "våte" belter også. Ser at det står ANT+ på Garmin belte, så det er vel ikke Bluetooth?

Håper på svar her da Garmin klokka mi begynner å tulle noe veldig og jeg gidder ikke shoppe noen ny pulsklokke nå.

Lenke til kommentar

Eneste på ønskelisten for en oppfølger for min del er:

 

- Bedre kvalitet på kamera. kamerahardware er bra nok, så det må finpusses software. Legg til OIS om mulig.

- Bedre skjerm, den holder rett og slett ikke mål. Innsynsvinkler som på en 1500kr laptop fra 2005.

- Bedre/større unlock-knapp. Verste knappen jeg har prøvd på en telefon.

- Behold designet, men gjør bezels litt mindre.

 

Det skal så lite til for å gjøre oppfølgeren til en helt sinnsykt telefon.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hvilket pulsbelte jeg skal kjøpe som er kompatibelt med denne telefonen. Jeg har et eldre Polar belte og et tre-fire år gammelt Garmin belte, men telefonen finner ingen av dem. Bruker Endomondo appen. Har prøvd med "våte" belter også. Ser at det står ANT+ på Garmin belte, så det er vel ikke Bluetooth?

Håper på svar her da Garmin klokka mi begynner å tulle noe veldig og jeg gidder ikke shoppe noen ny pulsklokke nå.

Fant det ut selv. Garmin beltet virker, men måtte laste ned en app fra google play som het ANT+ Var litt usikker på om jeg ville gjøre det, da det var så mange som klagde på appen og ikke fikk avinnstalert, men tok sjansen og da virket Garmin beltet med ANT+ teknologi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

synes simkort porten er litt usymetrisk. Den lukker seg igjen men som om den stikker litt mer ut på den ene siden enne den andre. ingenting å bry seg med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...