Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så... vanntett telefon. Men får meg liksom ikke helt til å bruke dette på noe annet vis enn at eg har den i lommen uten noe ekstra.

 

Er det sånn at det er stuereint å kjøre dusjing med Z1??

Min har ikke tatt skade av det ihvertfall :p Men får man masse vann på skjermen og man driver å trykker kan skjermen bli lite medgjørlig å operere til tider.

Lenke til kommentar

Er det mulig å laste ned en app der man kan se "mine filer"?

 

En annen ting, kjøpte nettopp et SD-kort, men telefonen finner ikke kortet...

Prøvde å bruke den på en S4, og der fungerte kortet glimrende. Prøvde et annet kort på mobilen også, men det fungerte heller ikke.

 

Noen tips?

 

EDIT: SD-kortet fungerer etter reinstallering.

 

Samme problemet her også. Telefonen ser ikke kortet (Samsung 64GB). Hva var det du reinstallerte? OSet?

Lenke til kommentar

 

Er det mulig å laste ned en app der man kan se "mine filer"?

 

En annen ting, kjøpte nettopp et SD-kort, men telefonen finner ikke kortet...

Prøvde å bruke den på en S4, og der fungerte kortet glimrende. Prøvde et annet kort på mobilen også, men det fungerte heller ikke.

 

Noen tips?

 

EDIT: SD-kortet fungerer etter reinstallering.

 

Samme problemet her også. Telefonen ser ikke kortet (Samsung 64GB). Hva var det du reinstallerte? OSet?

 

Jepp. Hele telefonen. Litt kjipt, men helt klart verdt det. Prøvde først å skru av og på telefonen, men det fungerte ikke. Men prøv det først.

Endret av RonF...ingSwanson
Lenke til kommentar

 

 

Er det mulig å laste ned en app der man kan se "mine filer"?

 

En annen ting, kjøpte nettopp et SD-kort, men telefonen finner ikke kortet...

Prøvde å bruke den på en S4, og der fungerte kortet glimrende. Prøvde et annet kort på mobilen også, men det fungerte heller ikke.

 

Noen tips?

 

EDIT: SD-kortet fungerer etter reinstallering.

 

Samme problemet her også. Telefonen ser ikke kortet (Samsung 64GB). Hva var det du reinstallerte? OSet?

 

Jepp. Hele telefonen. Litt kjipt, men helt klart verdt det. Prøvde først å skru av og på telefonen, men det fungerte ikke. Men prøv det først.

 

Jeg har det Samsung 64gb kortet og hvis jeg tar det ut for å legge inn musikkfiler, så må jeg restarte telefonen med kortet i, eller så finner telefonen det ikke. Merkelige greier.....

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det mulig å laste ned en app der man kan se "mine filer"?

 

En annen ting, kjøpte nettopp et SD-kort, men telefonen finner ikke kortet...

Prøvde å bruke den på en S4, og der fungerte kortet glimrende. Prøvde et annet kort på mobilen også, men det fungerte heller ikke.

 

Noen tips?

 

EDIT: SD-kortet fungerer etter reinstallering.

 

Samme problemet her også. Telefonen ser ikke kortet (Samsung 64GB). Hva var det du reinstallerte? OSet?

 

Jepp. Hele telefonen. Litt kjipt, men helt klart verdt det. Prøvde først å skru av og på telefonen, men det fungerte ikke. Men prøv det først.

 

Jeg har det Samsung 64gb kortet og hvis jeg tar det ut for å legge inn musikkfiler, så må jeg restarte telefonen med kortet i, eller så finner telefonen det ikke. Merkelige greier.....

 

Merkelig ja. Har begynt å overføre filer via USB-kabelen. Går ikke like kjapt, men slipper å restarte telefonen hver gang.

Lenke til kommentar

Burde jeg kjøpe denne nå, eller bør jeg vente til Z2 kommer ut? Min HTC Desire fra 2010(!) begynner å ta kvelden så ser etter en telefon jeg kan ihvertfall ha et par år uten at den er "gammel" fordi.

 

Jeg kan få kjøpt for ca rundt 400£ ny her i England..

Hvis du ikke har dårlig tid, kan det være greit å vente til slutten av februar og mwc. Blir nok presentert mange nye telefoner da. Uansett er z1 en flott telefon og en stor oppdatering fra din nåværende!
Lenke til kommentar

Ok, får se.. Z1 Compact blir ikke et valg nei, vil ikke velge en teknisk "dårligere" telefon :)

Er vel ikke særlig teknisk dårligere?

Trodde at Compact var første alternartiv til stort flaggskip, med samme spec, bare mindre størrelse.

Ser da bort fra noe mindre batteri, som ikke har særlig betydning på grunn av mindre skjerm.

Lenke til kommentar

Mindre skjerm, dårligere oppløsning, og det som bekymrere meg mest er at batteriet er 2300 mAh , ned fra 3000. Jeg ønsker en telefon som jeg faktisk kan surfe med, se videoer etc uten at jeg må lade den 2 ganger om dagen. Når den har mindre skjerm så bruker den selvfølgelig mindre strøm men.. hmm..

 

(Har ikke bestemt meg enda)

Lenke til kommentar

Z1 Compact kommer bedre ut enn både Z1 og LG G2 på gsm sin batteritest. Har selv hatt LG G2, men gikk over til Z1 compact nå. Opplever bedre batteritid på compact´n.

 

Vil du ha 5 tommer er Z1 en knallbra telefon. Syns du det blir for stort er Z1 compact utvilsomt det beste på markedet ift pris (jf iphone som er mye dyrere). Det at skjermen har lavere oppløsning merkes ikke i det hele tatt. Kvalitetsmessig like god som LG-en, men virker kanskje dårligere på grunn av at den er mindre. Den f.eks bedre pikseltetthet enn iphone 5s.

 

Det at skjermen er mindre blir helt latterlig å klage på. Det er jo akkurat DERFOR denne telefonen er laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...