Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei. Jeg lurer på hvilket pulsbelte jeg skal kjøpe som er kompatibelt med denne telefonen. Jeg har et eldre Polar belte og et tre-fire år gammelt Garmin belte, men telefonen finner ingen av dem. Bruker Endomondo appen. Har prøvd med "våte" belter også. Ser at det står ANT+ på Garmin belte, så det er vel ikke Bluetooth?

Håper på svar her da Garmin klokka mi begynner å tulle noe veldig og jeg gidder ikke shoppe noen ny pulsklokke nå.

Fant det ut selv. Garmin beltet virker, men måtte laste ned en app fra google play som het ANT+ Var litt usikker på om jeg ville gjøre det, da det var så mange som klagde på appen og ikke fikk avinnstalert, men tok sjansen og da virket Garmin beltet med ANT+ teknologi.

 

Hvordan fungerer Endomondo med android og ant+?

Har du noe formening om tilkoblingshastigheten mot satelitt?

 

Bruker for tiden endomondo på xperia active, og den bruker 4-5min for å få brukbare satelitt forhold. Alt for lang tid etter min mening.. Heller derfor mot å investere i en Garmin 910xt

Lenke til kommentar

Endomondo og andre apper som bruker gps er raske her. Startet Endomondo nå, og hadde gode satelittforhold på under 10 sekunder. Dette var innendørs, så utendørs går raskere.

Høres meget bra ut! Takk for svar :)

Har du noe erfaring med bruk av pulsbelte på Z1 og Endomondo?

Er det mulig å stille inn pulssoner og få feedback om man går utenfor et visst pulsintervall?

Hvordan påvirker denne bruken batteritiden?

Lenke til kommentar

 

Endomondo og andre apper som bruker gps er raske her. Startet Endomondo nå, og hadde gode satelittforhold på under 10 sekunder. Dette var innendørs, så utendørs går raskere.

Høres meget bra ut! Takk for svar :)

Har du noe erfaring med bruk av pulsbelte på Z1 og Endomondo?

Er det mulig å stille inn pulssoner og få feedback om man går utenfor et visst pulsintervall?

Hvordan påvirker denne bruken batteritiden?

 

Litt usikker på det du spør om her, da jeg bare har tatt en liten tur med bikja, for å sjekke om det virket. Når det gjelder tilkobling til satelitter, så tar det stort sett bare et par tre sekunder. Gå inn på endomondo.com og se om du får svarene der. Jeg tenker jeg skal prøve med tlf og pulsbeltet jeg har, når sykkelsesongen begynner igjenn. Må bare lage meg et feste til styret. Tenkte å kjøpe en Garmin 810, men skal se om tlf gjør nogelunde samme nytta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et Polar BT-pulsbelte. Ligger for tiden uten batteri, så får ikke teste nå. Fungerte fint med min forrige telefon (HTC One X), men bruker stort sett vanlig pulsklokke. Telefonen ligger stort sett på baklomma når jeg sykler, så da er det bedre å ha klokke på styret synes jeg.

 

Pulsbeltet trekker en del batteri fra telefonen, men her mener jeg å ha lest at ANT+ skal være bedre. Har ikke testet det selv, så her er jeg på tynn is :)

Lenke til kommentar

Noen andre som har problem med at skjermen er litt upresis når en surfer? Henger seg litt opp og går ujevnt nedover siden, og lett for å gå inn på en side uten at den skal? Har problemer med at når jeg surfer på VG feks så drar jeg fingeren ned skjermen og den går inn på annonser og andre overskrifter uten at jeg vil det. Fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar

Bruker fingertuppen. Presser jeg for hardt på skjermen så spretter den der "fanen" eller hva jeg skal kalle det opp, der det står opne i ny fane, kopier osv. Ellers begynner den og zoome. Trykker jeg for lett på skjermen når jeg blar nedover på siden så opner jeg annonser og avisoverskrifter som jeg egentlig ikke skal opne. Merker at dette er utrolig frustrerende, da skjermen er utrolig upresis.

Lenke til kommentar

Er netcom-kunde og har fortsatt ikke fått oppdateringen til 4.3.

Sony forklarer det med at mobilen min kan være importert fra feks Tyskland til Netcom, og at jeg derfor kan ende med å vente i lengre tid på oppdateringer.

 

Virker dette logisk? Andre som heller ikke har fått 4.3-oppdateringen?

Dette har du sikkert prøvd, men har du sjekket om du får oppdateringen når du kobler til Sony programvaren via en PC ?

Lenke til kommentar

 

Dette har du sikkert prøvd, men har du sjekket om du får oppdateringen når du kobler til Sony programvaren via en PC ?

 

 

Jepp. Pluss prøvde Sony update service, men den støtter seff ikke den norske versjonen (C6903).

En smule oppgitt her, ettersom den nyeste versjonen skal rette endel barnesykdommer som jeg sliter med på mobilen:

 

- Elendig WiFi

- Batteriet slukes

- dekningen faller ut (bruker lang tid på å finne gsm-nett)

- Slår seg av

- Lav ringetone (vanskelig å høre når den ligger i lomma)

 

Har snakket med sony ved to anledninger, og hjelpen der er skremmende dårlig.

"Det ordner seg nok", er eneste svaret jeg får.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte via Sony programvaren samme dag, eller dagen etter den var tilgjengelig via Windows PC. Har samme versjon som deg, Djuice om det skulle ha noe å si.

 

Fatter ikke hva det er som henger her. Netcom sender meg til Sony, og Sony er avvisende og hevder at "det vil ordne seg iløpet av en tid". Synes det er en tynn unnskyldning fra Sony at mobilen kan være importert til NetCom fra Tyskland, og at det derfor kan være forsinket oppgradering. SW i Tyskland er jo allerede sluppet (skjedde samme dag). Sitter med en følelse av at det er noe med selve telefonen, men det er igrunn bare en antagelse.

 

Uansett utrolig slapt av både NetCom og Sony å være så avvisende, spes med tanke på at mobilen har vært på service to ganger allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...