Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Det er en heeelt annen pris for et 360 om du skulle være heldig å få tak i et, mistenker du har kamera bakover også da før du har tangert prisen for et av de nye.

 

Det kan nok stemme, men da uten filter ;), Kanskje om jeg skal finne på og ha ett kamera bak en dag, men tror jeg finner på noe til motorsykkelen før det. (Ser den på Ebay fra ca 700 for brukt og noen til 1400, det betyr att posten toller og tar grovt for det)

 

Bigg har forresten helt rett, testet i natt med og uten. Og det e ringen tvil om att det er mye mer støy med filteret om natta.

 

Men, jeg syntes reflekteringen var mer irriterende en bildestøy med filteret. Så inntil videre tenker jeg lar det stå på. Ser jo fortsatt tydelig hva som skjer.

Men hvordan dette blir til vinter, når det blir ordentlig mørkt. Men den tid den sorg..

Endret av Hillebillys
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Virker ikke (på papiret iallefall) å være noe bedre enn Xiaomi Yi som koster 300kr.

 

Det har og vidvinkel, kræsjdeteksjon og wifi med app å hele pakka.

Lenke til kommentar

For å følge opp 2 kamera vs 2 kanaler...

 

Jeg har i dag et DDpai M6+. Billig kina-greier, men med overraskende god kvalitet. Kostet vel 700 kroner cirka og har gjort nytten til nå.

 

Men... Jeg har nå vært så heldig, sammen med flere naboer, å ha vært utsatt for gjentatte hærverk på bilen. Noen synes rett og slett det er veldig moro å ripe opp bilene våre. :'(

 

Anywho, jeg har ikke opptak når tenning ikke er på, og vurderer derfor nå å bytte kamera, evt supplere, for å kunne filme hele tiden, også bak. Jeg har en boks i hanskerommet som skal sørge for at kamera får strøm hele tiden så lenge spenning på batteri er ok, men har ikke kommet så langt som til å faktisk installere dette.

 

Hvilke kamera anbefales om dagen om jeg skal supplere eller bytte?  Jeg kan f.eks sette dagens kamera bak og kjøpe et nytt foran, om jeg ikke bytter til et to-kanals oppsett.

Lenke til kommentar

Hvor handler du det?

 

Er det eventuelt noe annet som er bedre til 1000kr?

 

Kjøpte vel min på ebay. Kinesisk version, men alle menyvalg får man på engelsk i appen, og de få du kansje trenger har store tydelige symboler så man skjønner det.

 

Skulle sette meg ned å legge inn engelsk firmare på min når jeg fikk den, men oppdaget raskt at det faktisk ikke var nødvendig.

 

Får vel en Global version også men den koster noen hundrelapper mer.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hvorfor?

Jeg er enig i 2 kamera i stedet for 2-i-1 kamera fordi:

- To lagringsmedier i stedet for ett gir større kapasitet og bedre redundans

- De kan oppgraderes individuelt for eksempel fordi man ønsker bedre kamerateknologi eller fordi det ene er ødelagt

- Redusert behov for kabling mellom de to

 

Det følger også med noen ulemper, som at man får to ting å styre i stedet for ett, to minnekort å holde styr på osv men det mener jeg er en mindre ulempe enn de nevnte fordelene.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i 2 kamera i stedet for 2-i-1 kamera fordi:

- To lagringsmedier i stedet for ett gir større kapasitet og bedre redundans

- De kan oppgraderes individuelt for eksempel fordi man ønsker bedre kamerateknologi eller fordi det ene er ødelagt

- Redusert behov for kabling mellom de to

 

Det følger også med noen ulemper, som at man får to ting å styre i stedet for ett, to minnekort å holde styr på osv men det mener jeg er en mindre ulempe enn de nevnte fordelene.

 

Når man har 2-i-1 oppkopplet med strøm direkte fra batteriet for å filme også når bilen ikke er i gang, blir jo noe helt annet med 2x1 når jeg må kople til kamera 2 bak i sigarettenneruttak. Må jo da kople strøm direkte der og. Og ikke minst, utrolig tungvindt å behandle filer med 2x1 i stedet for 2-i-1.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På mitt forrige oppsett kunne jeg sette ved hvilken spenning på batteriet dashcammen skulle skru seg av. Har i alle fall ikke sett det på denne enda, så nå var bilen tom for strøm... ;-)

En ting til... Husk å tørk av/spyl bakruta rett som det er om du har cam bak. Har spilt igjennom masse innspillinger i dag, og mye av det fra bakkameraet er helt ubrukelig grunnet skitten bakrute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det ein oppdatert oversikt over anbefalte kamera her i tråden eller på nettet ein stad? Eg kjem til å kjøpe ny bil til 400-500k innan eit halvt år og vurderer sterkt å gå til innkjøp av eit kamera eller to. Det blir ikkje noko stor kostnad ift. bilen, så eg har ikkje noko imot å legge litt pengar i det.

 

Eit godt kamera som er sjølvgåande og helst så diskre som mogleg er å føretrekke. Bør ein velge kamera basert på kva bil ein har og kvar i bilen det er mest hensiktsmessig å plassere det? Eg ser at dei kjem i litt forskjellige storleikar og fasongar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Slenger meg på Zeph over her...

 

Har kjøpt oss en 2016 VW Touran, og lurer på om vi skulle hatt kamera i den. Trenger noe som er relativt enkelt å montere uten at det blir liggende masse kabler og drit å slenge - for en som ikke er altfor bilkyndig. 

Må heller ikke være "Rolls Royce" men produsere video som kan brukes om det skjer noe. Har ikke ubegrenset budsjett.

 

Noen som har gode anbefalinger? :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...