Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 2stk Blackvue DR650S-1CH, og skulle oppdatere firmware på begge to i går, fra 001 til 007 var det vel. Det gikk veldig bra på den ene, den restartet, sa "updating firmware", deretter restartet igjen. 

 

Med den andre derimot, så sa den "updating firmware", deretter "restarting" etter en stund, men det skjedde aldri noe mer. Etter en god stund slo jeg av tenninga for å hjelpe den med å restarte, men da jeg startet igjen skjer det ingenting, den lyser bare blått (gps-indikatoren). 

 

Noen som har noen idèer? Søkte litt rundt, men det virket ikke som dette var så vanlig... Er det kun minnekortet som blir oppdatert, eller oppdateres selve kamera, slik at det ikke hjelper å bytte minnekort?

Lenke til kommentar

Hva må man bruke for å fjerne et dashcam som stått i bilen i noen år?

 

Er det bare å rive eller må det varme til?

Er nok enklere om du varmer opp ruta fra utsiden slik at limet blir mykt.

 

Om du bare river det av så kan du i værste fall ødelegge feste. + at du vil få merker på ruta som du må jobbe litt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Blackvue DRV650 2CH med batteripakke.

Noen som har lekt seg meg hotspot og opplasting av event videoer til cloud?
Jeg skal teste ut med en eldre mobil jeg har hvor jeg skal bruke tvilling sim slik at kamera hele tiden har wifi og alle opptak lagres i skyen. Men må se ann hvor mye opptak jeg får og hvor lenge mobilen kan ligge i bilen uladet.

 

Alternativene er 3g modem/rutere fra tele leverandørene men de har standby tid på 4 timer. Derfor tror jeg at jeg har lengre kapasitet med mobilen.

 

Tipps mottas med takk.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har en Blackvue DRV650 2CH med batteripakke.

Noen som har lekt seg meg hotspot og opplasting av event videoer til cloud?

Jeg skal teste ut med en eldre mobil jeg har hvor jeg skal bruke tvilling sim slik at kamera hele tiden har wifi og alle opptak lagres i skyen. Men må se ann hvor mye opptak jeg får og hvor lenge mobilen kan ligge i bilen uladet.

 

Alternativene er 3g modem/rutere fra tele leverandørene men de har standby tid på 4 timer. Derfor tror jeg at jeg har lengre kapasitet med mobilen.

 

Tipps mottas med takk.

 

Har ingen erfaring, men tenker jeg skal bruke mobilt bredbånd med datasim, da jeg har 50GB data på mobil abonnemetentet.

 

Man kan jo koble til telefonen\mobilt bredbånd til strømmen i bilen med en magic powerbox, som gjør at den kutter strømmen når volten på batteriet i bilen er lavt nok.

 

Ellers kan man jo koble til powerbanks som feks har 10000 mAh eller mer kapasitet.

 

Fordelen om man kobler til strømmen i bilen er jo at det lades opp igjen når man kjører :)

Lenke til kommentar

Joda, 99% skjønner nok talefeilen, men det blir ikke riktig av den grunn. Talefeilen er fortsatt en talefeil. Snylter påpeker det nok fordi talefeilen har sklidd såpass langt ut at han vil bidra til å gjøre oppmerksom på at det er en talefeil (ikke alle vet det). Jeg påpeker av og til samme talefeil selv for å bidra til å unngå at feilen setter seg i språket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, her på forumet er det vel strengt tatt en skrivefeil, ikke talefeil.

 

Hvem som bestemmer det? Språkrådet og flere fagmiljø som benytter disse begrepene. Språket defineres av de som bruker det, i dette tilfellet vil fagmiljøene stille veldig sterkt med sine ordbøker på bokmål, nynorsk og en haug med tekniske og vitenskapelige bøker, formelsamlinger, lister osv. Spenning og volt betyr ikke det samme. Du sier vel heller ikke metern er fem når du egentlig mener at avstanden er fem meter? Eller grader celsiusen er 22 når du egentlig mener at temperaturen er 22 grader celsius? Hva sier du når det er snakk om tusenvis av volt? "Kilovolten var jammen meg hele 3" eller "Volten var jammen meg hele 3 kilo"? Fasiten er i hvert fall "Spenningen var jammen meg hele 3 kilovolt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andre med Blackvue DR650 som har merket at filmene blir noe mer kornete nå? Skal ikke si at det skjedde på siste update, det kan ha vært tidligere også. Har testet med to ulike minnekort, uten at det ga noen forskjell. 

Føler det er vanskeligere å se numre på andre biler nå enn tidligere, men denne endringen jeg føler er ikke veldig vitenskapelig basert. Slettet dessverre mappen med gamle videoer.

Lenke til kommentar

 

Jeg har en Blackvue DRV650 2CH med batteripakke.

Noen som har lekt seg meg hotspot og opplasting av event videoer til cloud?

Jeg skal teste ut med en eldre mobil jeg har hvor jeg skal bruke tvilling sim slik at kamera hele tiden har wifi og alle opptak lagres i skyen. Men må se ann hvor mye opptak jeg får og hvor lenge mobilen kan ligge i bilen uladet.

 

Alternativene er 3g modem/rutere fra tele leverandørene men de har standby tid på 4 timer. Derfor tror jeg at jeg har lengre kapasitet med mobilen.

 

Tipps mottas med takk.

 

Har ingen erfaring, men tenker jeg skal bruke mobilt bredbånd med datasim, da jeg har 50GB data på mobil abonnemetentet.

 

Man kan jo koble til telefonen\mobilt bredbånd til strømmen i bilen med en magic powerbox, som gjør at den kutter strømmen når volten på batteriet i bilen er lavt nok.

 

Ellers kan man jo koble til powerbanks som feks har 10000 mAh eller mer kapasitet.

 

Fordelen om man kobler til strømmen i bilen er jo at det lades opp igjen når man kjører :)

 

Gjorde akkurat det hadde en ekstra mobil med sim som jeg forsøkte og bruke med delt Internett men det fungerte ikke? Må jeg gjøre noe spesielt for at videoen sendes til clouden eller er det ingen automatikk og video må overføres manuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...