Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har fått tak i et daschbord kamera HD CAR DVR Modell NO: GS8000L. Er det noen som kan hjelpe meg med en bruksanvisning. Har prøvd på nettet, men der finner jeg ikke noe på norsk og det er bare utenlandske nettsider. Er ikke så språkmektig. Er takknemlig om det er noen som vet noe.

Lenke til kommentar

Når jeg slår av bilen mister kameraet strøm umiddelbart ettersom det ikke er batteri i det. Det fører til at det siste klippet som har blitt filmet er korrupt (hvert klipp er 3 min). Det er altså de siste 3 minuttene til jeg slår av bilen jeg ikke får sett via minnekortet.

 

Er det noen som har hatt lignende problem og vet hvordan det kan løses?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har kjøpt meg ny bil og flyttet over kamera. Sliter med at kamera ramler ned etter en stund. Brukte ny dobbelsidig "tape" som fulgte med Blackvue`en. 

 

Jeg vasket ikke ruta før jeg festet den, så det skal jeg gjøre før jeg prøver på nytt. Det jeg lurer på: Har temperatur noe å si når jeg fester den? Bør jeg feste den når det er kaldt eller varmt? I disse tider er det jo ganske store temperaturforskjeller på ruta. Eller skal det ikke ha noe å si?

Lenke til kommentar

Hei. Har fått tak i et daschbord kamera HD CAR DVR Modell NO: GS8000L. Er det noen som kan hjelpe meg med en bruksanvisning. Har prøvd på nettet, men der finner jeg ikke noe på norsk og det er bare utenlandske nettsider. Er ikke så språkmektig. Er takknemlig om det er noen som vet noe.

Den er vel rimelig selvforklarende? Enkel dashcam med laber kvalitet, men er selvsagt bedre enn ingenting. 

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg ny bil og flyttet over kamera. Sliter med at kamera ramler ned etter en stund. Brukte ny dobbelsidig "tape" som fulgte med Blackvue`en. 

 

Jeg vasket ikke ruta før jeg festet den, så det skal jeg gjøre før jeg prøver på nytt. Det jeg lurer på: Har temperatur noe å si når jeg fester den? Bør jeg feste den når det er kaldt eller varmt? I disse tider er det jo ganske store temperaturforskjeller på ruta. Eller skal det ikke ha noe å si?

 

I de fleste instruksjoner jeg har lest om festing av tape ol. Er det en stor fordel om flaten som det tapes på er lunken eller varm.

 

Feks. I instruksjoner til dabantenner står det at det må være varm frontrute for at den skal sitte godt fast.

En kollega av meg har tidligere jobbet som selger og fortalte at en borrelås med tape de solgte ble demonstrert mye, da varmet de opp både tapen og flaten de skulle feste den på, så varmt at tapen nesten smeltet, da satt den noe vanvittig. Altså, så varmt som mulig var visst nøkkelen for å få maks ut av de fleste typer tape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at dashboardkamera.no har tilbud på Thinkware F770-2CH til 2.490,- Er det fremdeles et kamera som anbefales (spesielt til den prisen) eller bør man velge noe annet? Dere som har denne pakken (med rear cam), er dere fornøyde? Plusser og minuser?

 

 

 

Utgangspunktet fornøyd med det, men mitt F770 nummer 2 har tatt kvelden (samme feil som første) helt dødt. så venter igrunnen bare på noe nytt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok kontakt med ebay fyren jeg kjøpte det fra. Nok en gang god service

 

in total I have sold over 1000 of the F770 cameras in the last 12-15 months - total back less than 15 units!
Sorry that you have the same issue again, happy to exchange.
Returns address: Audiosave,

 

 

Edit: Skulle egentlig sende dashcamet mitt i dag til England for swap. Plugget det i for moroskyld.. Statet som normalt nå :ph34r: hatt det i hanskerommet i flere uker nå :p huff jaja. 

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Som alltid anbefaler jeg DOD LS360W, disse kan du nå være heldig å finne til 1000-lappen på amazon.com. Dette er en kunstig lav pris siden det er en utgått modell. "Alle" kamera er gode i godt lys, men i mørket, DET er en helt annen sak og det er her DOD LS360W glitrer med Sony IMX322 bildebrikke og 6-lags linse. Det ser bedre enn meg i mørket....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...