Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

. Det er tillatt å kjøre på gult,

Nei, når lyset skifter til gult skal du stoppe.

 

 

Sikkert noe vi kunne diskutert i en annen tråd. Du kan stoppe om du vil, men er det flere felt, skifter jeg felt og kjører. Mens jeg ler. Det er en av mine små daglige gleder. 

Tommelfingerregel:

50km/t er det gult i 3 sekund. Kjører du i 50 km/t kjører du ca. 14 meter per sekund. Er du mindre enn 25-30 meter fra stopplinjen kan du med andre ord kjøre som normalt.

60km/t - gult i 4(!) sekund. Er du mindre enn 50 meter fra lyskrysset kan du kjøre som normalt. HELT LOVLIG. Bare pass på at sjåføren foran deg ikke har reaksjonstid som en sprinter, og står på bremsen for å stoppe...

Lenke til kommentar

Det "trikset" er ikke hensynsfullt og det hindrer/forstyrrer annen trafikk.

Det "trikset" er fullt lovlig og de andre har vikeplikt.

Står nesten hver dag i kø i høyre felt der det er avkjøringsrampe rett etter bru, mens venstre og midt felt er beregnet rett fram. Der skal mange snike i køen og istedet for å legge seg inn i kø som starter i god tid før bru, så kjører de iver og 'presser' seg inn i front. Fullt lovlig det også, så lenge de tar hensyn ved feltskifte.

Ja, det er irriterende at folk ikke kan følge vanlig folkeskikk og vente på sin tur i køen, men altså fullt lovlig ihht regelverket.

 

Nei, når lyset skifter til gult skal du stoppe.

Selv sensor sier "har du bestemt deg, så kjør" - Så det er ikke nødvendigvis slik at gult er stopp. Det kommer an på situasjonen. Kjørte selv på gult under oppkjøring og fikk ikke bemerkning på det. (teoretisk er det dog å stoppe)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Igjen vil jeg oppmode om at vi får tråden tilbake til topic. Akkurat denne diskusjonen har dødd ut tidligere i tråden og nå våknet til liv igjen som gjør hele utsplittelses prosessen noe rotete, ser derfor helst at diskusjonen stopper her i tråden nå. Om noen av dere har noe usagt å gjerne vil ha det splittet ut i ny tråd så send meg gjerne en PM så skal vi se om vi får ordnet det.

 

Ellers skal alle reaksjoner på modereringen taes på PM.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...