Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ei kjerring på Rimien her for litt siden som også surra noe jævlig når hun skulle parkere. Hun skulle rygge inn på en parkeringslomme, og du verden det tok sin tid. Rygget 20cm, bråstoppet, snudde seg rundt og kikket bak (ikke i speil nei...), snudde seg tilbake for så å rygge 20cm til før hun bråstoppet. Slik fortsatt hun helt til hun hadde halvannen meter igjen til hun hadde vært innenfor oppmerkingen, men da sa hun seg fornøyd og gikk på butikken...

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Det er ingen lov som sier at det eksplisitt er forbutt å kjøre mellom biler i kø på tohjult kjøretøy. Det er ikke en uting, og ikke til hinder for noen billister: Det kalles misunnelse.. "Når jeg må stå her og stampe i stillegående kø, skal faen ikke noen motorsyklist passere MIN bil i alle fall."

 

Også kalt: dårlige holdninger.

 

Appropo uting: å sperre veien for andre traffikanter...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Da begynner det å bli litt vel mye OT her, så vi styrer tråden tilbake til Topic igjen. Jeg vil starte å splitte diskusjonen ut i en ny tråd, ser helst da at det ikke blir respondert noe rundt den aktuelle diskusjonen før ny tråd er opprettet. 

 

Eventuelle reaksjoner på modereringen taes på PM

 

Da er er diskusjonen splittet ut til følgende tråd : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1746011 fortsett gjerne diskusjonen der :) 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar den stadigvekk. Ikke helt tilsvarende, men jeg skal ut første til høyre, og trafikken rett fram står stort sett i stampe 300 meter inn mot rundkjøring og gjennom den. Da kjører jeg i venstre felt, og blinker meg ut til høyre etter en seiersrunde.

 

 

 

Hvorfor det?

Køsniking er mangel på folkeskikk!

 

Der faktisk ulovlig å "snike" på den måten. Det var en rundkjøring i nærheten der det var veldig utbredt å da varslet politiet at de skulle ha kontroll, og hvilke regler som gjaldt.

Lenke til kommentar

 

Jeg tar den stadigvekk. Ikke helt tilsvarende, men jeg skal ut første til høyre, og trafikken rett fram står stort sett i stampe 300 meter inn mot rundkjøring og gjennom den. Da kjører jeg i venstre felt, og blinker meg ut til høyre etter en seiersrunde.

 

 Der faktisk ulovlig å "snike" på den måten. Det var en rundkjøring i nærheten der det var veldig utbredt å da varslet politiet at de skulle ha kontroll, og hvilke regler som gjaldt.

 

 

Hvor står det at det er ulovlig å ta en runde i rundkjøring? §3? I mitt tilfelle er bare dårlig planlagt av SVV. Køen rett fram blokkerer oss som skal første til høyre.

Lenke til kommentar

Der faktisk ulovlig å "snike" på den måten. Det var en rundkjøring i nærheten der det var veldig utbredt å da varslet politiet at de skulle ha kontroll, og hvilke regler som gjaldt.

Tull. Politiet kan ikke dikte opp regler som skal gjelde når det passer dem. De må forholde seg til gjeldende regler og de sier ikke at det er ulovlig.

 

Hvor står det at det er ulovlig å ta en runde i rundkjøring? §3? I mitt tilfelle er bare dårlig planlagt av SVV. Køen rett fram blokkerer oss som skal første til høyre.

 

Ganske sikker på at det var følgende paragraf som gjør dette ulovlig.

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Det "trikset" er ikke hensynsfullt og det hindrer/forstyrrer annen trafikk.

Lenke til kommentar

Nå er ikke mitt tilfelle helt likt - da jeg ikke sniker i "hovedkøen", men heller sniker for å slippe å kjøre i en unødvendig kø. Jeg skal ikke samme retning som køen står, men siden høyrefelt er blokkert, må jeg ta en runde i rundkjøring, for så å ta første til høyre. Jeg hadde uansett ikke akseptert en bot basert på §3 her. Når man kjører en runde i rundkjøringen har man forkjørsrett ovenfor dem som kommer inn i rundkjøringen etter deg. Det er tillatt å kjøre på gult, det er tillatt å kjøre forbi en kø for å bruke flettefeltet 100 meter lenger framme (i motsetning til alle idioter rundt om som bytter felt før sperrelinjer...), og det er vel i hovedsak også tillatt å ta en runde i rundkjøringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...