Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Har ikke kjøpt ps4 pro enda ettersom den imo er latterlig skuffende og minimal grunn til å oppgradere når man har vanlig ps4. Til tross for prinsippet så plager det meg hver gang det kommer en god tittel med HDR som jeg ikke får utnyttet :p

 

 

 

 

Den er litt skuffende i forhold til X, men den kom 1 år før. Men du har noen spill som gjør det veldig bra på PRO kontra base PS4. 1800p60 Last of Us. 2160p Cb Horizon Z Dawn. 2160p TI Ratchet and Clank. Fifa 17/18 native 2160p osv. Det er en grei økning i bildekvalitet vil jeg si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter en nærme en monitor med høy PPI i fks 1440p eller høyere så får en mer ut av oppløsningen og høy oppløste teksturer en hva en får på et TV i 2160p. Og når en kombinerer det med 60~250Hz/fps. Og vesentlig lavere responstid/input lag så sitter du igjen med en spill opplevelse du kan bare glemme med et TV.

 

En 1440~2160p monitor med 1ms, 144+Hz og HDR så kan alle TV’r bare gå å legge seg når det kommer til spill opplevelser. Selv OLED som er forøvrig fantastisk....til film.

 

Pokker i granskauen!!! Nå tviler jeg igjen på om det er noe vits å beholde Xbox One X bestillingen. Kan jo få så ekstremt mye penere spill med PC om jeg oppgraderer litt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Leste du din egen kommentar, heller? Jeg er glad for alle spill som kommer til plattformene jeg spiller på, selv om jeg selv ikke er interessert i spillet. For det er positivt for PLATTFORMEN.

 

Og ja, du bør prøve å bruke det UHD-drevet til til å se noen Studio Ghibli-filmer, så kanskje du forandrer syn på ting. Kanskje ikke.

Hehe selv om hans kommentarer er barnslige så synes jeg kommentaren din om studio ghibli også er morsom. Rett og slett fordi jeg aldri har hørt om det og når jeg søkte det opp virka det sinnsykt sært. Selv om jeg elsker Japan orker jeg ikke den typen filmer. Men hva er problemet med ghibli og one uhd?
Diskusjonen startet med at han er glad for at Ni No Kuni 2 ikke kommer til Xbox One, hvor Ni No Kuni var en kollaborasjon med Level 5 og Studio Ghibli, hvor Level 5 nå fortsetter i den stien. Endret av Muggkaare
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OLED er ganske fantastisk til spill også ass :D  Har 27" Asus predator 1440p, IPS. Sykt digg og veldig fornøyd men its just not the same :p men klart upper man til 2160p, hdr og 1ms så er det vel få som klager. Men hvor mye koster en slik pc skjerm? Er vel godt på vei til 55/65 OLED :p

 

Cubern: Joda, med på den. men synes den absolutt det burde vært ekte 4k og en 4k avspiller. Det er ikke for mye forlangt selv for et år siden. Og om jeg ikke hadde hatt PS4 fra før så hadde det selvsagt vært en no brainer og å kjøpe ps4 pro. Sliter bare med å se worth hvertfall til den faller enda litt mer i pris.

Lenke til kommentar

Sitter en nærme en monitor med høy PPI i fks 1440p eller høyere så får en mer ut av oppløsningen og høy oppløste teksturer en hva en får på et TV i 2160p. Og når en kombinerer det med 60~250Hz/fps. Og vesentlig lavere responstid/input lag så sitter du igjen med en spill opplevelse du kan bare glemme med et TV.

 

En 1440~2160p monitor med 1ms, 144+Hz og HDR så kan alle TV’r bare gå å legge seg når det kommer til spill opplevelser. Selv OLED som er forøvrig fantastisk....til film.

 

Pokker i granskauen!!! Nå tviler jeg igjen på om det er noe vits å beholde Xbox One X bestillingen. Kan jo få så ekstremt mye penere spill med PC om jeg oppgraderer litt...

 

Ja man ser gjerne en del mer detaljer på en skjerm pga man sitter så mye nærmere og jeg syns det ofte føles mer involverende med skjerm. Spesielt med first-person spill føles det "avkuttet" med spillet å sitte 2M+ fra TV'en. 
Selv har jeg PC'en både koblet opp til en skjerm og til OLED TV'en min og det blir avhengig av spillet og litt hva jeg føler for hva jeg bruker.
 
Det er ca. 2500,- fra en XBO-X til en GeForce 1080Ti og CPU er det ikke så farlig med i 4K så lenge den klarer å gi deg 60FPS. Standard GeForce 1080 vil også kunne gi 4k@60FPS i en god del spill med moderate innstillinger. Jeg mener 60FPS ser så mye bedre ut og gir en så mye bedre spill opplevelse at en PC oppgradering fremfor XBO-X fort vil være verdt det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

Hadde du ikke solgt din ps4 pro, da kunde du spillet verdens beste spill horizon zero dawn samco. :green:  :green:  :green:  :green: er tidens beste spill du.

Har spilt det desverre. tidenes beste ?mere tidenes skuffelse. For et basis crafting system.

Checker bord rendering gjorde «4k» soft bra hdr men thats that.

 

Hvis horizon zero dawn hadde vert eksklusivt til bare Xbox One, hva hadde ditt svar blitt da du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når ble Horizon GOTY? Skal vi liksom måle spill etter et litt over snittet bra open world spill? :p Det var for all del underholdene, men det gjorde ikke veldig mye nytt og fulgte den typiske ubisoft formelen til punkt og prikke. 

 

Bruk nå i det minste The Last of us som eksempel om man skal hause opp Sony og Playstation langt mer enn det fortjener :) 

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

 

Hadde du ikke solgt din ps4 pro, da kunde du spillet verdens beste spill horizon zero dawn samco. :green:  :green:  :green:  :green: er tidens beste spill du.

Har spilt det desverre. tidenes beste ?mere tidenes skuffelse. For et basis crafting system.

Checker bord rendering gjorde «4k» soft bra hdr men thats that.

Hvis horizon zero dawn hadde vert eksklusivt til bare Xbox One, hva hadde ditt svar blitt da du.

Samme forventa mere av spillet. Dypere rpg element så har det blitt til stor spillet de fleste forventa seg.

Lenke til kommentar

Vil vel si et spill som ligger på 89 på Metacritics er noe over snittet bra.. :p

Joda. Konsoll eksklusiver pleier få veldig gode karakterer selvom spillene ikke nødvendigvis er bra. Ref halo? (konspirasjonsteorier)

 

Men blir jo subjektivt selvsagt. Jeg synes det er grusomt fantasiløst med open world spill hvor man ikke gjør annet enn å repetere samme side quests mellom main story. Som ofte ikke er revolusjonerende på noen måte den heller ?

Lenke til kommentar

Når ble Horizon GOTY? Skal vi liksom måle spill etter et litt over snittet bra open world spill? :p Det var for all del underholdene, men det gjorde ikke veldig mye nytt og fulgte den typiske ubisoft formelen til punkt og prikke. 

 

Bruk nå i det minste The Last of us som eksempel om man skal hause opp Sony og Playstation langt mer enn det fortjener :)

Jeg skriver ikke att spillet fått GOTY da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Videoen over var bare interessant når PS hadde overtaket. Da var det videoer hver time hvor mye bedre oppløsning etc ps4 hadde i forhold til One. Nå er ale blitt voksne og sluttet med sånt.

Det var vell kanskje hakket mer interessant fordi det tidligere var uklart hvilken konsoll som ville levere best grafikk, mens det, så vidt jeg har skjønt, aldri har vært noen tvil om at xbox one x ville være mye raskere enn ps4 pro, derav prisen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Videoen over var bare interessant når PS hadde overtaket. Da var det videoer hver time hvor mye bedre oppløsning etc ps4 hadde i forhold til One. Nå er ale blitt voksne og sluttet med sånt.

Det var vell kanskje hakket mer interessant fordi det tidligere var uklart hvilken konsoll som ville levere best grafikk, mens det, så vidt jeg har skjønt, aldri har vært noen tvil om at xbox one x ville være mye raskere enn ps4 pro, derav prisen?

 

Tja, nå er jo ikke den 1.000-lappen så veldig mye ekstra i forhold til PS4 Pro sin Launch. Og X-en kommer til å dale etter hvert den også.

Ser bare på hvor mange, (ja, meg inklusive), som kjøpte PSVR til nesten 5.000,-

Vil da si Xbox One X gir langt mer for pengene enn PSVR.

 

Men en ting er grafikk, oppløsning og ytelser.

Men aldri har jeg hatt en konsoll som er så liten, yter så bra og er så sinnsykt STILLE!

Faktisk bra at Xbox360 i sin tid fikk RROD-problemet. For det gjorde at Microsoft etter det så på kjøling av konsoll som en meget viktig del av pakken.

Alle mine Xbox-er siden da har vært mer stillegående enn tilsvarende produkt fra Playstation.

Og vi sitter nå med en liten sort boks som yter mer enn noen annen, og samtidig er så og si tyst.

Selv PS4 Pro blir jo jetfly med gitte titler, som i utgangspunktet var utgitt til PS4 Vanilla.

 

Så for min del er den 1000-lappen helt klart verdt det.

En får ikke en gamer-pc i nærheten av Xbox One X som er så stille, yter så bra, uten at en minst dobler prisen.

Post gjerne specs på en slik pc, med priser. 

(Helst en pc uten blåskjerm, krav til stadig driveroppdateringer og tweaking av spill)

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...