Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Videoen over var bare interessant når PS hadde overtaket. Da var det videoer hver time hvor mye bedre oppløsning etc ps4 hadde i forhold til One. Nå er ale blitt voksne og sluttet med sånt.

Det var vell kanskje hakket mer interessant fordi det tidligere var uklart hvilken konsoll som ville levere best grafikk, mens det, så vidt jeg har skjønt, aldri har vært noen tvil om at xbox one x ville være mye raskere enn ps4 pro, derav prisen?

 

Tja, nå er jo ikke den 1.000-lappen så veldig mye ekstra i forhold til PS4 Pro sin Launch. Og X-en kommer til å dale etter hvert den også.

Ser bare på hvor mange, (ja, meg inklusive), som kjøpte PSVR til nesten 5.000,-

Vil da si Xbox One X gir langt mer for pengene enn PSVR.

 

Men en ting er grafikk, oppløsning og ytelser.

Men aldri har jeg hatt en konsoll som er så liten, yter så bra og er så sinnsykt STILLE!

Faktisk bra at Xbox360 i sin tid fikk RROD-problemet. For det gjorde at Microsoft etter det så på kjøling av konsoll som en meget viktig del av pakken.

Alle mine Xbox-er siden da har vært mer stillegående enn tilsvarende produkt fra Playstation.

Og vi sitter nå med en liten sort boks som yter mer enn noen annen, og samtidig er så og si tyst.

Selv PS4 Pro blir jo jetfly med gitte titler, som i utgangspunktet var utgitt til PS4 Vanilla.

 

Så for min del er den 1000-lappen helt klart verdt det.

En får ikke en gamer-pc i nærheten av Xbox One X som er så stille, yter så bra, uten at en minst dobler prisen.

Post gjerne specs på en slik pc, med priser. 

(Helst en pc uten blåskjerm, krav til stadig driveroppdateringer og tweaking av spill)

 

Hyggelig at du er fornøyd, men det har jo ikke så veldig mye med det jeg skriver å gjøre. Poenget er at det ble gjort et nummer ut av den manglende interessen for sammenligningen ovenfor, mens det var større interesse for ps4 vs xbox one. Jeg forklarer vedkommende at det trolig henger sammen med at det her ikke er snakk om en sammenligning mellom to konsoller som er antatt å prestere likt, men to konsoller der man på forhånd vet at den ene er markant kraftigere og derfor også dyrere. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og for noen måneder siden var det rikelig med videoer som så på PS4 Pro vs Xbox One S.
Var det rettferdig?

Til nå har jeg sett en del videoer som viser One X gruse Ps4 Pro.
Her er en av de som virkelig viser klasseforskjell:
 

https://youtu.be/0qG9-DrKSvQ?t=4m33s

 

Men som tidligere vil vi se noe spill som knapt viser forskjell, og andre titler som viser stor forskjell.

Det har også med hvor mye tid og ressurser utviklerne legge i jobben.
 

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Videoen over var bare interessant når PS hadde overtaket. Da var det videoer hver time hvor mye bedre oppløsning etc ps4 hadde i forhold til One. Nå er ale blitt voksne og sluttet med sånt.

Det var vell kanskje hakket mer interessant fordi det tidligere var uklart hvilken konsoll som ville levere best grafikk, mens det, så vidt jeg har skjønt, aldri har vært noen tvil om at xbox one x ville være mye raskere enn ps4 pro, derav prisen?

Tja, nå er jo ikke den 1.000-lappen så veldig mye ekstra i forhold til PS4 Pro sin Launch. Og X-en kommer til å dale etter hvert den også.

Ser bare på hvor mange, (ja, meg inklusive), som kjøpte PSVR til nesten 5.000,-

Vil da si Xbox One X gir langt mer for pengene enn PSVR.

 

Men en ting er grafikk, oppløsning og ytelser.

Men aldri har jeg hatt en konsoll som er så liten, yter så bra og er så sinnsykt STILLE!

Faktisk bra at Xbox360 i sin tid fikk RROD-problemet. For det gjorde at Microsoft etter det så på kjøling av konsoll som en meget viktig del av pakken.

Alle mine Xbox-er siden da har vært mer stillegående enn tilsvarende produkt fra Playstation.

Og vi sitter nå med en liten sort boks som yter mer enn noen annen, og samtidig er så og si tyst.

Selv PS4 Pro blir jo jetfly med gitte titler, som i utgangspunktet var utgitt til PS4 Vanilla.

 

Så for min del er den 1000-lappen helt klart verdt det.

En får ikke en gamer-pc i nærheten av Xbox One X som er så stille, yter så bra, uten at en minst dobler prisen.

Post gjerne specs på en slik pc, med priser.

(Helst en pc uten blåskjerm, krav til stadig driveroppdateringer og tweaking av spill)

Hva er tilsvarende på pc da? En rx 580 med en low end CPU? Høres ikke ut som man trenger å I nærheten av å doble. AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

PS4 Pro og Xbox One S Er ikke sammenlignbare. S er bare overklokket 1.4 Tflops Vanilla One.  

 

PS4 pro er en 4.2 Tflops oppgradering. mens Xbox One X har over 6 Tflops. Derfor 50% kraftigere enn pro.

 

Liste over de kraftigste konsollene. Xbox One og PS4 ytelse. (Liste nedover, Nederste er best)

 

Xbox 360         0.24 TFLOPS (720p Spill)

PS3                 0.43 TFLOPS  (720p Spill)

Xbox One        1.31 TFLOPS  (1080p Spill)

Xbox One S     1.4 TFLOPS    (1080p Spill,4K UHD film + 4K strømming)

PS4                    1.84 TFLOPS   (1080p Spill)

PS4 PRO          4.2 TFLOPS    (2K-4K spill og 4K strømming)

Xbox One X      6.0 TFLOPS    (4K native Spill og 4K strømming og 4K UHD Film)

-------------------------------------------

 

Tips! Vanilla GTX 1080 for pc har 9 TFLOPS. :) men det sier vi ikke høyt ettersom konsoll er mye billigere.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Videoen over var bare interessant når PS hadde overtaket. Da var det videoer hver time hvor mye bedre oppløsning etc ps4 hadde i forhold til One. Nå er ale blitt voksne og sluttet med sånt.

 

 

Telte 3 sammenlignings-videoer og 1 screenshot sammenligning over det siste året, alle postet av LarZen. Er sikker på at han også kan bidra de neste ukene/månedene med Xbox X vs Pro slik at det blir balanse i regnskapet for dem som føler seg tråkket på det siste året?

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Videoen over var bare interessant når PS hadde overtaket. Da var det videoer hver time hvor mye bedre oppløsning etc ps4 hadde i forhold til One. Nå er ale blitt voksne og sluttet med sånt.

 

Telte 3 sammenlignings-videoer og 1 screenshot sammenligning over det siste året, alle postet av LarZen. Er sikker på at han også kan bidra de neste ukene/månedene med Xbox X vs Pro slik at det blir balanse i regnskapet for dem som føler tråkket på det siste året?

Er vel ingen som føler seg tråkket på. Men merkelig hvordan alt er så mye mer snakket om.når PS4 er bedre enn Xbox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har da ikke vært så fryktelig mye snakk om forskjellene mellom ps4 pro og xbox one non X. Bare se på hvor lite som er postet i tråden det siste året, storparten er faktisk ting som er splittet ut fra de 2 konsoll trådene. Mellom vanlig PS4 og Xbox One var det mye diskusjon, men her er konsollene på såpass like premisser at det er mer interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så for min del er den 1000-lappen helt klart verdt det.

En får ikke en gamer-pc i nærheten av Xbox One X som er så stille, yter så bra, uten at en minst dobler prisen.

Post gjerne specs på en slik pc, med priser.

(Helst en pc uten blåskjerm, krav til stadig driveroppdateringer og tweaking av spill)

Hva er tilsvarende på pc da? En rx 580 med en low end CPU? Høres ikke ut som man trenger å I nærheten av å doble. AtW

 

Tilsvarende pc vil jeg mene er en pc som klarer 4k grafikk i HDR, med tidvis 60fps stabilt. Støysvak må den også være.

Tror du en low end CPU og med RX580 klarer 4k 60fps uten at texturer skal strippes ned til det kjedelige?

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Ja, og for noen måneder siden var det rikelig med videoer som så på PS4 Pro vs Xbox One S.

Var det rettferdig?

 

 

Hvorvidt det var rettferdig vet jeg ikke da jeg ikke har sett dem, men det høres unektelig ut som man sammenlignet epler og pærer. Det er for så vidt sikkert interessant for noen å vite om konsollen er verdt de ekstra kronene, men for mange av oss er det ikke i nærheten av å være like interessant som det var å se hvilken av to ellers veldig like konsoller, i samme prisområde og sjikte, som leverte best grafikk. Den gang lurte man på det, det var visse designforskjeller man ikke visste helt konsekvensene av og det ble påstått at "skyen" skulle ta seg av mye av beregningene og dermed trekke den ene konsollen opp. Det sier seg selv at det var mer interesse rundt det enn rundt hvilken konsoll som gir best grafikk av "den som alle vet er raskest" og "den andre".

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så for min del er den 1000-lappen helt klart verdt det.

En får ikke en gamer-pc i nærheten av Xbox One X som er så stille, yter så bra, uten at en minst dobler prisen.

Post gjerne specs på en slik pc, med priser.

(Helst en pc uten blåskjerm, krav til stadig driveroppdateringer og tweaking av spill)

Hva er tilsvarende på pc da? En rx 580 med en low end CPU? Høres ikke ut som man trenger å I nærheten av å doble. AtW

Tilsvarende pc vil jeg mene er en pc som klarer 4k grafikk i HDR, med tidvis 60fps stabilt. Støysvak må den også være.

Tror du en low end CPU og med RX580 klarer 4k 60fps uten at texturer skal strippes ned til det kjedelige?

Det er jo ikke tilsvarende i det hele tatt, Xbox one X kjører ingenting i 4K60, og svært mye av det den gjør er heller ikke i 4K Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting i 4K60? ikke mye i native 4K60, men Forza 7, Fifa 18 og Super Lucky's Tale som jeg kommer på i hodet. Vi får se fremover. Halo 5 har dynamisk oppløsning, men native 4K i "lettere scener" iallefall og en nesten perfekt 60fps. 

Det hadde jo vært interessant med et scenario hvor en PC kunne brukt samme Jaguar Cpu som konsollene og feks brukt en RX580.

Noen utviklere har vel sagt at GPU'n i X er som Gtx 1060-1080 (rundt 1070) litt avhengi av spillet.  

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Det ble sammenlignet på samme måte som at PC ble sammenlignet med Xboxen One og PS4. De viser forskjell mellom plattformene for å vise hva som er forskjell, ikke for at konsollkrigere skal føle seg bedre. Føler man seg støtt av det bør man sette seg foran speilet litt.

Og ikke minst, sammenligningene mellom "high-end" pcer og konsoller genererer, så vidt jeg vet, lite hurlumhei i forhold til konsollene imellom, nettopp fordi "alle" vet at dyre pcer alltid vil knuse billige konsoller. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...