Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Flott kognitiv resonans. Det er tydelig at dine meninger er farget av navnet på konsollen, og ikke hva den klarer.

 

Jeg skjønner ikke at det er mulig å bli glad for at nokså populære spill ikke kommer til en konsoll. Flere brukere til konsollen fører til flere solgte enheter, flere spill osv.

 

Når det gjelder PC mot Xbox-diskusjonen, så foretrekker jeg piksler per sekund over piksler per tomme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

 

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

Hadde du ikke solgt din ps4 pro, da kunde du spillet verdens beste spill horizon zero dawn samco. :green:  :green:  :green:  :green: er tidens beste spill du.

Endret av Jokingnutria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

 

Hadde du ikke solgt din ps4 pro, da kunde du spillet verdens beste spill horizon zero dawn samco. :green:  :green:  :green:  :green: er tidens beste spill du.

Har spilt det desverre. tidenes beste ?mere tidenes skuffelse. For et basis crafting system.

Checker bord rendering gjorde «4k» soft bra hdr men thats that.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei har liten skjerm allergi har aldri forstått hvorfor ingen PC spillere ikke heller bruker en 55» pluss Oled tv mot små skjermer.

 

En av mine store why do they bother?

 

20k pluss på en high end PC med å ødelegge bilde med en lcd monitor ? Hmm? Logisk

 

Inspirasjon video...

 

https://m.youtube.com/watch?v=4kBLJK4FdfQ

Jeg kan fint spille på TV-en min med PC-en min jeg, det er bare å ha en Nvidia Shield TV koblet opp til TV-en. Det er ikke akkurat få som har koblet PC-en opp mot TV-en heller...

Problemet er heller at antallet spill som er interessante å spille på TV er etter hvert ganske begrenset:

FPS fungerer generelt dårlig på gamepad sammenlignet med mus+tastatur, og blant andre action-spill er det langt mellom de virkelig gode spillene.

 

Jeg vil faktisk påstå at spillbiblioteket som pleier å komme på Nintendo-konsoller er mer passende for å spille på TV enn det utrolige fokuset til PS4/XBone på skytespill. Jeg har sagt det før og sier det igjen: FPS på gamepad er like intuitivt som spiker med skrutrekker.

 

Angående inspirasjonsvideoen din: et generisk Ubisoft action-spill på et oppsett som vil være direkte slitsomt å se på grunnet sitteavstand? Det er ikke akkurat inspirerende.

 

Kvalitet over Kvanitet ... Free advice of 2017.

Det er derfor du spiller på Xbox framfor PC i 2017? Når praktisk talt alle Xbox-eksklusive kommer til PC?

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

 

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

High end konsoll spilling :confused:

Jeg prøvde å google det uttrykket, og fant bare PC-artikler :lol:

 

Og det viktigste faktoren på bilde kvalitet er kontrast. Noe ingen lcd paneler klarer mot Oled.

Legg til HDR og det blir magisk.

Det er riktig at kontrast er viktig, men det er ikke akkurat fordelaktig å spille på en OLED som knuser sort heller, det er faktisk fullstendig håpløst i skrekkspill. VA-paneler med lokal dimming har forøvrig god nok kontrast til å ikke forstyrre så lenge det er en lyskilde i rommet utenom TV-en.

Lenke til kommentar

evig humor med fanboys som reagerer på at fanboys er fanboys :D

 

ontopic så er jeg virkelig spent på forskjellen fra xbox one til one x mtp OLED, 4k og HDR.

 

Har ikke kjøpt ps4 pro enda ettersom den imo er latterlig skuffende og minimal grunn til å oppgradere når man har vanlig ps4. Til tross for prinsippet så plager det meg hver gang det kommer en god tittel med HDR som jeg ikke får utnyttet :p

 

 

edit: til over. PC hører kanskje ikke helt hjemme i tråden ettersom det er ps vs xbox, men noe så old school som en HDMI kabel fra pcen til tv-en fungerer gull. Kjører Shadow of lootboxes med 4k hdr og det er ganske hygge. PC har alltid og vil alltid være overlegent konsoll. Fjerner vi pris fra diskusjon så finnes det SVÆRT få arugmenter for at det skal være bedre å spille på konsoll. Noen eksklusive spill fra Sony spesielt og mindre cheaters er eneste jeg kommer på i farta.

Endret av barezell
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

Velkommen til PC-gaming.

Nei har liten skjerm allergi har aldri forstått hvorfor ingen PC spillere ikke heller bruker en 55» pluss Oled tv mot små skjermer.

 

En av mine store why do they bother?

 

20k pluss på en high end PC med å ødelegge bilde med en lcd monitor ? Hmm? Logisk

 

Inspirasjon video...

 

 

 

Skjermer dekker mye større del av synsfeltet enn TVer i majoriteten av tilfellene. Så du får større skjerm med skjerm enn med TV. Foruten det kan du velge skjermtype både på PC og konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

Velkommen til PC-gaming.

Nei har liten skjerm allergi har aldri forstått hvorfor ingen PC spillere ikke heller bruker en 55» pluss Oled tv mot små skjermer.

 

En av mine store why do they bother?

 

20k pluss på en high end PC med å ødelegge bilde med en lcd monitor ? Hmm? Logisk

 

Inspirasjon video...

 

 

 

Skjermer dekker mye større del av synsfeltet enn TVer i majoriteten av tilfellene. Så du får større skjerm med skjerm enn med TV. Foruten det kan du velge skjermtype både på PC og konsoll.

 

AtW

 

 

 

Men allikevel er det veldig mye mer behagelig å se på en stor skjerm/lerret et stykke unna enn det samme bildet på en mindre skjerm nærmere - selv om det oppfattes som like store.

 

Vet ikke helt hvorfor, kanskje linsen i øyet må justeres mer for ting som er nærme? Eller kanskje det har med avstanden mellom øynene - skarpere vinkel når ting er nærme?

 

Eller det kanskje bare er meg  :mrgreen:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

Velkommen til PC-gaming.

Nei har liten skjerm allergi har aldri forstått hvorfor ingen PC spillere ikke heller bruker en 55» pluss Oled tv mot små skjermer.

 

En av mine store why do they bother?

 

20k pluss på en high end PC med å ødelegge bilde med en lcd monitor ? Hmm? Logisk

 

Inspirasjon video...

 

 

 

Skjermer dekker mye større del av synsfeltet enn TVer i majoriteten av tilfellene. Så du får større skjerm med skjerm enn med TV. Foruten det kan du velge skjermtype både på PC og konsoll.

 

AtW

 

 

 

Men allikevel er det veldig mye mer behagelig å se på en stor skjerm/lerret et stykke unna enn det samme bildet på en mindre skjerm nærmere - selv om det oppfattes som like store.

 

Vet ikke helt hvorfor, kanskje linsen i øyet må justeres mer for ting som er nærme? Eller kanskje det har med avstanden mellom øynene - skarpere vinkel når ting er nærme?

 

Eller det kanskje bare er meg  :mrgreen:

 

 

Kan godt hende det bare er deg, tenker ikke noe særlig på det. Jeg tror du synes det er behagelig bare fordi det er mindre "intenst" med en liten skjerm. Men uansett hva som er tilfelle, uansett hva du velger, så kan man i disse tider bruke den skjermtypen man vil.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nei om Ms følgde Sony spille policy så hadde jeg nokk hoppa av plattformen for lenge siden.

Ser at Sony tiltrekker litt yngre garde med titler som er helt greit om man liker slikt.

Om man setter mere pris på 4k og high end konsoll spilling så er X et etterlengtet produkt som fyller et tomromm i markedet ikke alle yngre garde ser plusser med.

Velkommen til PC-gaming.

Nei har liten skjerm allergi har aldri forstått hvorfor ingen PC spillere ikke heller bruker en 55» pluss Oled tv mot små skjermer.

 

En av mine store why do they bother?

 

20k pluss på en high end PC med å ødelegge bilde med en lcd monitor ? Hmm? Logisk

 

Inspirasjon video...

 

 

 

Skjermer dekker mye større del av synsfeltet enn TVer i majoriteten av tilfellene. Så du får større skjerm med skjerm enn med TV. Foruten det kan du velge skjermtype både på PC og konsoll.

 

AtW

 

 

 

Men allikevel er det veldig mye mer behagelig å se på en stor skjerm/lerret et stykke unna enn det samme bildet på en mindre skjerm nærmere - selv om det oppfattes som like store.

 

Vet ikke helt hvorfor, kanskje linsen i øyet må justeres mer for ting som er nærme? Eller kanskje det har med avstanden mellom øynene - skarpere vinkel når ting er nærme?

 

Eller det kanskje bare er meg  :mrgreen:

 

 

Kan godt hende det bare er deg, tenker ikke noe særlig på det. Jeg tror du synes det er behagelig bare fordi det er mindre "intenst" med en liten skjerm. Men uansett hva som er tilfelle, uansett hva du velger, så kan man i disse tider bruke den skjermtypen man vil.

 

AtW

 

 

Det er nok en del som foregår i hjernen vår når det gjelder synet.

 

En annen ting er at jeg må ha et bilde på over 100" for å få "kino-følelsen" - litt en slik følelse av "storhet". Har 65" tv og har testet å sette meg nærmere slik at jeg får like stort bilde som 106" bilde som projen gir.

 

Selv om tven har en god del bedre bilde på alle måter - så er projen en fullstendig overlegen vinner - nettopp på grunn av "kino-følelsen".

 

Men dette vet jeg at jeg ikke er alene om å synes :) 

Lenke til kommentar

Leste du din egen kommentar, heller? Jeg er glad for alle spill som kommer til plattformene jeg spiller på, selv om jeg selv ikke er interessert i spillet. For det er positivt for PLATTFORMEN.

 

Og ja, du bør prøve å bruke det UHD-drevet til til å se noen Studio Ghibli-filmer, så kanskje du forandrer syn på ting. Kanskje ikke.

Hehe selv om hans kommentarer er barnslige så synes jeg kommentaren din om studio ghibli også er morsom. Rett og slett fordi jeg aldri har hørt om det og når jeg søkte det opp virka det sinnsykt sært. Selv om jeg elsker Japan orker jeg ikke den typen filmer. Men hva er problemet med ghibli og one uhd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...