Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Merkelig at MS ikke har startet opp noen studioer med fokus på RPG ala Elder Scrolls og Fallout og også prøvd starte sin egen Souls-like serie da alle disse er megapopulære og det ikke akkurat er overflod av de på markedet. Ett spill som Fallout og Elder Scrolls krever ganske stort budsjett og må derfor ha ett større publikum enn bare Xbox brukerbasen for å tjenes inn igjen, men med PC satsingen til MS så er jo ikke det noe problem lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel noe med at Xbox-avdelingen tilsynelatende blør penger. Dyrt å starte opp nye spillstudioer.

 

Det kalles investering. Pengene kommer ikke av seg selv og iallefall ikke om de ikke tør satse på noe nytt. Xbox har vel også vært profitable ganske lenge sist jeg hørte noe men skal ikke si 100% sikkert. Stortitlene deres er iallefall profitable.

 

Sony har blødd penger i årevis og PS er vel en av de få avdelingene som faktisk har snudd og fått profitt for tiden så det er jo forståelig at de satser hardt her, men MS burde være flaue over at de ikke greier pushe mange flere og bedre spill enn Sony med tanke på hvor mye cash de faktisk har.

 

MS har en haug med spill i utvikling som ikke er annonsert da så det kan jo hende de har snudd allerede, vi bare vet det ikke enda :p

 

EDIT. Snakker om sola: Xbox One Has Many Unannounced Games In Development, People Have Never Heard About Them – Aaron Greenberg

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

En artikkel som kort forklarer hvem X er for. Og en som uten tvil fanboys kommer til å glatt ignorere...

https://www.forbes.com/sites/davidthier/2017/08/25/its-actually-pretty-obvious-why-you-would-buy-an-xbox-one-x/#313b155750d6

Selvfølgelig vil folk, og bør folk, ignorere den. "maskinen er ikke for dyr, du er bare ikke i målgruppen" har alltid vært et svakt argument. AtW

Lenke til kommentar

Det er tydlig at det er en stor målgruppe i både PC og mobil markedet. Om det er et stort nok marked når det kommer til konsoll gjenstår å se. PS4Pro har vel solgt litt over 1 million maskiner. Og 1 av 10? PS4 konsoller solgt er nå en Pro mener jeg å ha lest. Og Xbox One X har solgt flere via forhåndsbestilling en PS4Pro har solgt i hele 2017.

 

Så en viss etterspørsel er det. Men om den er stor nok når 4K TV markedet ikke er større gjenstår å se. Nå selges det mye 4K TV'r så målgruppen øker nok år for år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Får håpe Phil Spencers forfremmelse gir han nok makt til å satse noe så inni helvete på helt nye IP'er og høykvalitets reboot av alle de sovende IP'ene de allerede eier. Hadde Xbox vært like kritisk bærebjelke hos Microsoft som det PS er hos Sony for tiden så hadde nok ting sett annerledes ut på spillfronten der også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. det er labre greier, Xbox One har ikke et eneste exslusive jeg er det minste interessert i. Har handlet Gears 4, men har ikke noen hast med å starte på det.

 

PS4 derimot, nå har jeg kun handlet og spilt Horizon og Uncharted 4 - men det er fantastiske spill som selger konsoller!

 

Ikke rart PS4 har solgt over dobbelt så mye som Xbox One.

 

Men jeg liker godt at min Xbox One kan spille Xbox 360 spill - for jeg har over 100 stk av de liggende - og har spilt ganske mange av de på Xbone.

 

Edit: Har jo den deilige Xbox Elite kontrolleren, men kommer nok allikevel å velge multiplatforms på PS4 Pro fremover. Xbox X blir nok først interessant når de kommer med en eller 2 skikkelig fristende exsclusives. Eller kanskje dingse-cravingen tar over og den handles allikevel  :dribble:

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...