Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har Xbox lansert prisene for Xbox One i Norge. 3999,- for Xbox One u/Kinect og 4599,- for Xbox m/Kinect.

Det ser også ut at prisen på PS4 fortsatt er 3999,-.

 

Hvordan tror dere dette er i September? Personlig tror jeg Sony kommer til å regulerer prisen ned til 3499,- slik at de differensierer seg positivt fra Xbox One. Dette er jeg i alle fall skjer frem mot Jul.

 

Litt spent på å se hvor god dekning det er på Xbox One i September også, men vil tro det er nok til alle ettersom de har ventet så lenge med å lansere den.

Lenke til kommentar

Da har Xbox lansert prisene for Xbox One i Norge. 3999,- for Xbox One u/Kinect og 4599,- for Xbox m/Kinect.

Det ser også ut at prisen på PS4 fortsatt er 3999,-.

 

Hvordan tror dere dette er i September? Personlig tror jeg Sony kommer til å regulerer prisen ned til 3499,- slik at de differensierer seg positivt fra Xbox One. Dette er jeg i alle fall skjer frem mot Jul.

 

Litt spent på å se hvor god dekning det er på Xbox One i September også, men vil tro det er nok til alle ettersom de har ventet så lenge med å lansere den.

 

Latterlig pris. Noen norske nettbutikker har fått inn importutgaven av Xbox One uten Kinect, og selger denne til 3500 kr med gratis frakt.

Lenke til kommentar

Vil ikke si 3995 er en latterlig pris for Xbox One uten kinect. Det er jo det PS4 koster i dag. Tipper 4000-ish er der den veiledende prisen til maskinen vil bli liggende til vi får et offisielt priskutt, og det følger jo 10-gangersregelen som vanligvis gjelder fra amerikanske dollar til norske kroner. Rundt 500 kroner ekstra for kinect-versjonen virker rimelig. (Selv om jeg personlig ikke har noen interesse i den)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Vil ikke si 3995 er en latterlig pris for Xbox One uten kinect. Det er jo det PS4 koster i dag. Tipper 4000-ish er der den veiledende prisen til maskinen vil bli liggende til vi får et offisielt priskutt, og det følger jo 10-gangersregelen som vanligvis gjelder fra amerikanske dollar til norske kroner. Rundt 500 kroner ekstra for kinect-versjonen virker rimelig. (Selv om jeg personlig ikke har noen interesse i den)

 

Vel, nå kommer Xbox One med et skjermkort i budsjettklassen, mens PS4 noe over dette.

Lenke til kommentar

Nettopp, det er hva PS4 koster, en mye kraftigere maskin.

Dette er nok detaljer som massene ikke nødvendigvis er så alt for opphengte i. Dessuten så har det vel ikke så fryktelig mye å si om det eventuelt er noen eksklusive spill og funksjonalitet som eventuelt trekker deg den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar

Men dere må jo være realistiske, hvis Xbox One og PS4 koster det samme i USA, hvorfor skulle det være annerledes her? Og så må det jo påpekes at en spillmaskins pris ikke bare bør avgjøres av innmaten, hvis det er sånn dere tenker burde dere gå for en PC.

 

 

Hvorfor burde den ikke avgjøres av innmaten? Er det ikke denne innmaten man kjøper? Hva mener du den burde avgjøres av? Kvaliteten på multiplattformtitler?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Da har Xbox lansert prisene for Xbox One i Norge. 3999,- for Xbox One u/Kinect og 4599,- for Xbox m/Kinect.

Det ser også ut at prisen på PS4 fortsatt er 3999,-.

 

Hvordan tror dere dette er i September? Personlig tror jeg Sony kommer til å regulerer prisen ned til 3499,- slik at de differensierer seg positivt fra Xbox One. Dette er jeg i alle fall skjer frem mot Jul.

 

Litt spent på å se hvor god dekning det er på Xbox One i September også, men vil tro det er nok til alle ettersom de har ventet så lenge med å lansere den.

Latterlig pris. Noen norske nettbutikker har fått inn importutgaven av Xbox One uten Kinect, og selger denne til 3500 kr med gratis frakt.

Eller versjonen med kinect og titanfall til samme pris :-P

Lenke til kommentar

Men dere må jo være realistiske, hvis Xbox One og PS4 koster det samme i USA, hvorfor skulle det være annerledes her? Og så må det jo påpekes at en spillmaskins pris ikke bare bør avgjøres av innmaten, hvis det er sånn dere tenker burde dere gå for en PC.

 

Jod, men da må de også kunne rettferdigjøre hva som gjør den verdt prisen, annet enn innmaten.

Lenke til kommentar

 

Men dere må jo være realistiske, hvis Xbox One og PS4 koster det samme i USA, hvorfor skulle det være annerledes her? Og så må det jo påpekes at en spillmaskins pris ikke bare bør avgjøres av innmaten, hvis det er sånn dere tenker burde dere gå for en PC.

 

 

Hvorfor burde den ikke avgjøres av innmaten? Er det ikke denne innmaten man kjøper? Hva mener du den burde avgjøres av? Kvaliteten på multiplattformtitler?

 

AtW

 

 

Det kan være at jeg uttrykte meg litt uklart i mitt opprinnelige innlegg. Poenget mitt er at konsollens verdi ikke avgjøres utifra innmaten alene.

 

Først av alt, det vi diskuterer nå er ikke lenger om Xbox One er verdt prisen, eller om PS4 er mer verdt prisen enn Xbox One.

 

Hvor mye en konsoll er verdt vil variere fra person til person. Det sier seg selv at en konsolls opplevde verdi ikke alene avgjøres utifra innmaten. Man betaler for det maskinen tilbyr. Om maskinen er verdt prisen er en individuell vurdering hver potensielle kjøper må gjøre seg opp sin egen mening om, og det er ingenting som er feil i slike vurderinger. Men momenter som nok ofte blir lagt vekt på er maskinens design, spillopplevelsene maskinen kan by på nå og i fremtiden (eksklusive og multiplattform) hvor god kontrolleren er, hvor enkel den er å bruke, hvorvidt konsollen tilbyr andre tjenester som videostreaming eller lignende, og såklart, hvor bra spillene vil kjøre på maskinen.

 

Sagt veldig enkelt, spillkonsoller er mer enn summen av sine deler. For min egen del driter jeg egentlig i om Xbox One eller PS4 har maskinvare som har langt lavere innkjøpskostnader enn maskinen koster, hvis spillene som tilbys er interessante nok til å rettferdiggjøre prisen så kjøper jeg maskinen uansett. Dette er jo et tenkt eksempel, men prinsippet er viktig å holde på.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nettopp, det er hva PS4 koster, en mye kraftigere maskin.

Snork, nei. Eller, du må definere hva som er mye kraftigere. Uansett sett så er det hvordan man oppfatter ytelsen som har noe å si. Jeg så f. Eks ikke noe forskjell på sammenligningen på forrige side. Tviler på at folk flest ser forskjellen eller bryr seg nevneverdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...