Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stikkene på demo-maskinen (PS4) som står på Elkjøp i Tromsø har nesten ikke gumme igjen på knottene. Totalt utslitt.

Skjønner ikke at de lar sånt skje. Er så uprofesjonelt å la de stå der. Sist gang jeg var på lefdal tenkte jeg å prøve ut en Surface Pro 2, men det fikk jeg ikke fordi windows var ikke aktivert så jeg fikk bare opp den "aktiver windows"-skjermen.
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Jeg ser fordelene med digitalt, men ikke så lenge det koster 50-100 kr mer enn jeg får tak i det fysisk. Prisen er det eneste argumentet digitale har å slå i bordet med, og når dem da ikke legger seg 100-200 kr under butikker så vil det bli vanskelige å konkurrere med.

Hvorfor mener jeg digitale spill burde være 100 - 200 kr billigere? Fordi fysiske disker har verdi etter man har kjøpt det også. Kan enten selges videre eller byttes inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre så holder ikke "nei" din, konsoll er på vei dit.

 

Det er nok på vei dit, men det vil nok ta tid. Personlig kjøper jeg fortsatt flere spill fysisk selv om en del digitale har sneket seg inn på konsollen min.

 

Three out of four US gamers prefer physical games

http://www.gamesindustry.biz/articles/2014-05-14-three-out-of-four-us-gamers-prefer-physical-games-npd

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Dessverre så holder ikke "nei" din, konsoll er på vei dit.

 

Det var nylig en artikkel om at 3 av 4 foretrekker fysiske spill over digitale. Ikke alle har interesse av å betale 500 kr for en tjeneste som både Microsoft og Sony på et eller annet tidspunkt blir å stenge i fremtiden. Den første Xbox ble stengt like etter at 360 ble lansert, og alt det digitale innholdet forsvant for alltid. Sony stengte nylig PSP, og jeg vil aldri mer kunne laste ned mitt digitale innhold. I tillegg gikk det masse rykter om at Microsoft blir å legge ned Games for Windows Live på PC.

Lenke til kommentar

 

Dessverre så holder ikke "nei" din, konsoll er på vei dit.

 

Det var nylig en artikkel om at 3 av 4 foretrekker fysiske spill over digitale. Ikke alle har interesse av å betale 500 kr for en tjeneste som både Microsoft og Sony på et eller annet tidspunkt blir å stenge i fremtiden. Den første Xbox ble stengt like etter at 360 ble lansert, og alt det digitale innholdet forsvant for alltid. Sony stengte nylig PSP, og jeg vil aldri mer kunne laste ned mitt digitale innhold. I tillegg gikk det masse rykter om at Microsoft blir å legge ned Games for Windows Live på PC.

 

 

Buhuuu for deg da. Hvem er det som sitter og tviholder på spillene sine da. Er ikke sånn at jeg griner over at spillene jeg kjøpte digitalt tidligere, ikke er tilgjengelig fortsatt. Move on :)

 

Eneste fordelen med fysiske er å selge videre. Låne bort kan man gjøre via sharing anyways.

 

Har ikke et eneste fysisk spill til xbox one. Alt må installeres uansett, så bedre å kunne bytte spill med en talekommando istedet for å bytte disc. Tar opp plass gjør det også. Må heller ikke glemme hvor miljøvennlig digitalt er : ))))

Endret av David_1214
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gode argumenter det, men prisen er fortsatt for høy. Du omtaler det som et "leieprodukt på ubestemt tid". Derfor er det feil at man skal betale like mye for å "leie" som å kjøpe.

 

Jeg klarer i alle fall ikke å se hvorfor spill er dyrere digitalt enn de er fysisk.

Siden man absolutt må diskutere pris.

Du får ikke nye spill billigere enn 500 kr (ved tilbud) på PS4, som regel ligger de på 549-599.

I den amerikanske PSN koster spill i overkant av 350 kr (alle nye spill).

Da slipper du også å bruke tid på å selge videre fysisk (alternativ kost= jobbing).

Da har man alle fordelene ved digital spill (slipper å bytte når man vil bytte spill, ingen risiko for at cd'en ødelegges, slipper å dra for å fysisk kjøpe spillet, eventuelt forhåndsbestille og dermed sjanse for at spillet blir forsinket, slipper å dra med deg alle spillene hvis du skal ta med PS4 på hytta).

Samtidig som den eneste fordelen (Pris) så å si er borte.

Lenke til kommentar

Gode argumenter det, men prisen er fortsatt for høy. Du omtaler det som et "leieprodukt på ubestemt tid". Derfor er det feil at man skal betale like mye for å "leie" som å kjøpe.

 

Jeg klarer i alle fall ikke å se hvorfor spill er dyrere digitalt enn de er fysisk.

Har nokk noe med att de digitale spilla ikke har noen form for konkurranse den dag i dag på konsoll, men viss butikker begynner å selge digitale spillnedlastinger som de gjør med pc, så vil nokk både sony og ms sette ned prisene noen hakk på de digitale spilla....

Viss du er ute etter digitale spill så kjøp spill fra amerikansk psn evt xbl, der koster nye spill max 60$ viss man da ikke må ha season pass og/eller limited ed i samme slengen... da blir det litt dyrere...

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...