Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC som en gaming-platform har i teorien ingen livssyklus. Det har en spillkonsoll. Nye generasjoner konsoller blir lansert, og litt etter litt stenges både support og støtte for de eldre generasjonene. Når dette skjer vil du ikke lenger ha den samme tilgangen til dine digitale spill. Det har man ved fysiske spill.

 

At du har roter bort spill er strengt tatt kun din egen feil.

Her har jeg fortsatt alle spillene i fra N64-tiden inntakt, inkludert esker og manualer. (For øvrigt veldig morro når man oppdager at Conker's Bad Fur Day, som står i hylla fortsatt, er verdt mellom 1000-2000,-. Det hadde ikke skjedd med en digital utgave).

Endret av Mumsen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt typisk at eit mindretal skriker høgt om kor dumt det er med fysiske spill samt begrunner dette med banaliteter som avdekker egen dumskap. Enten er det troll eller predikanter med ein fot i bransjen. Nekter å tru at dette kan være oppegåande spillere som har tenkt gjennom kva valgfrihet egentlig betyr.

Lenke til kommentar

PC som en gaming-platform har i teorien ingen livssyklus. Det har en spillkonsoll. Nye generasjoner konsoller blir lansert, og litt etter litt stenges både support og støtte for de eldre generasjonene. Når dette skjer vil du ikke lenger ha den samme tilgangen til dine digitale spill. Det har man ved fysiske spill.

Hvorfor det? Sletter de spillene fra harddisken din? Jeg har backup av alle mine digitale PS3-spill på en harddisk. Den har minst like lang levetid som blu-ray-platene. Jeg skjønner ikke hvordan støtten blir annerledes. Jeg har nedlastede spill like fysisk inne på harddisken som du har dine spill fysisk inne på blu-ray-plata.
Lenke til kommentar

nå er det jo lite problem å ta vare på noe som aldri blir brukt, har fremdeles alle NES spillene liggende i esker i kjelleren. Men når spillene blir brukt daglig og venner og bekjente låner Xboxen for å spille noe så tar det ikke lang tid før spillet lander i første tilgjengelige cover og blir misplaced.

 

og jeg tviler på at Xbonen min og forza 5 disken kommer til å leve lenge nok til å få en samleverdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Sletter de spillene fra harddisken din? Jeg har backup av alle mine digitale PS3-spill på en harddisk. Den har minst like lang levetid som blu-ray-platene. Jeg skjønner ikke hvordan støtten blir annerledes. Jeg har nedlastede spill like fysisk inne på harddisken som du har dine spill fysisk inne på blu-ray-plata.

 

Poenget er vel heller at Steam vil holde ut betraktelige lenger enn det en gitt konsolls digitaltjeneste vil gjøre. Et PC-spill kjøpt der i 2005 vil høyst sannsylig kunne lastes ned og spilles i 2020. Sannsynligheten for at dette vil være mulig på konsoll er forsvinnende liten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget er vel heller at Steam vil holde ut betraktelige lenger enn det en gitt konsolls digitaltjeneste vil gjøre. Et PC-spill kjøpt der i 2005 vil høyst sannsylig kunne lastes ned og spilles i 2020. Sannsynligheten for at dette vil være mulig på konsoll er forsvinnende liten.

Tja, kanskje like stor som sannsynligheten for å kjøpe 2005-spill i 2020? Hvorfor skal du slette? Du må jo i så fall sammenligne det med å kaste spillene, ikke sette de på loftet mener nå jeg. Klart du går med på en risiko når du velger å slette spillet.
Lenke til kommentar

 

Poenget er vel heller at Steam vil holde ut betraktelige lenger enn det en gitt konsolls digitaltjeneste vil gjøre. Et PC-spill kjøpt der i 2005 vil høyst sannsylig kunne lastes ned og spilles i 2020. Sannsynligheten for at dette vil være mulig på konsoll er forsvinnende liten.

Tja, kanskje like stor som sannsynligheten for å kjøpe 2005-spill i 2020? Hvorfor skal du slette? Du må jo i så fall sammenligne det med å kaste spillene, ikke sette de på loftet mener nå jeg. Klart du går med på en risiko når du velger å slette spillet.

 

Det er jo ingen problem å finne igjen et spill du har slettet fra Xbone og PS4, disse er lagret til brukeren din. man kan jo f.eks finne igjen digitale kopier av xbox 360 og ps3 spill både på xbone og ps4 selv om de ikke kan spilles.

Lenke til kommentar

 

Poenget er vel heller at Steam vil holde ut betraktelige lenger enn det en gitt konsolls digitaltjeneste vil gjøre. Et PC-spill kjøpt der i 2005 vil høyst sannsylig kunne lastes ned og spilles i 2020. Sannsynligheten for at dette vil være mulig på konsoll er forsvinnende liten.

Tja, kanskje like stor som sannsynligheten for å kjøpe 2005-spill i 2020? Hvorfor skal du slette? Du må jo i så fall sammenligne det med å kaste spillene, ikke sette de på loftet mener nå jeg. Klart du går med på en risiko når du velger å slette spillet.

 

 

Fordi man har begrenset lagringsplass, spesielt på en konsoll?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Poenget er vel heller at Steam vil holde ut betraktelige lenger enn det en gitt konsolls digitaltjeneste vil gjøre. Et PC-spill kjøpt der i 2005 vil høyst sannsylig kunne lastes ned og spilles i 2020. Sannsynligheten for at dette vil være mulig på konsoll er forsvinnende liten.

Tja, kanskje like stor som sannsynligheten for å kjøpe 2005-spill i 2020? Hvorfor skal du slette? Du må jo i så fall sammenligne det med å kaste spillene, ikke sette de på loftet mener nå jeg. Klart du går med på en risiko når du velger å slette spillet.

 

 

Vil tro at denne er relativt stor.

 

Fra 2000 som jeg har spilt nylig (siste året ish): Thief 2, Diablo 2, Deus Ex, Age of Empires 2, Baldurs Gate 2, Red Alert 2, Giantz: Citizen Kabuto.

 

Hvorfor slette? Nei, man kjøper seg ny PC, formaterer PCen, PCen tar kvelden, Samme kan skje med Xbox/PS4 eller hva det skal være. Er ikke alle som gidder å kjøpe seg en ekstern disk for å ta backup av alt mulig heller.

 

Jeg foretrekker fysiske disker, men ikke på bekostning av pris/tilgjengelighet. Har kjøpt ganske mange spill på salg på xbox live og steam. I noen tilfeller finnes de ikke fysisk heller. Men kan jeg gå i butikken og kjøpe et spill til 500 gjør jeg heller det enn å kjøpe det digitalt til samme pris.

 

Gjør det også relativt lett å låne/låne bort spill til folk. Eller gi bort spill jeg vet jeg aldri kommer til å spille igjen/selge de.

 

Er mye mer kos med disk og cover synes jeg enn noen megabyte uten sjel på en disk jeg ikke ser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dessverre så holder ikke "nei" din, konsoll er på vei dit.

Det var nylig en artikkel om at 3 av 4 foretrekker fysiske spill over digitale. Ikke alle har interesse av å betale 500 kr for en tjeneste som både Microsoft og Sony på et eller annet tidspunkt blir å stenge i fremtiden. Den første Xbox ble stengt like etter at 360 ble lansert, og alt det digitale innholdet forsvant for alltid. Sony stengte nylig PSP, og jeg vil aldri mer kunne laste ned mitt digitale innhold. I tillegg gikk det masse rykter om at Microsoft blir å legge ned Games for Windows Live på PC.

Buhuuu for deg da. Hvem er det som sitter og tviholder på spillene sine da. Er ikke sånn at jeg griner over at spillene jeg kjøpte digitalt tidligere, ikke er tilgjengelig fortsatt. Move on :)

 

Eneste fordelen med fysiske er å selge videre. Låne bort kan man gjøre via sharing anyways.

 

Har ikke et eneste fysisk spill til xbox one. Alt må installeres uansett, så bedre å kunne bytte spill med en talekommando istedet for å bytte disc. Tar opp plass gjør det også. Må heller ikke glemme hvor miljøvennlig digitalt er : ))))

For retrospill er ikke populært i det hele tatt, nei?

Lenke til kommentar

fysiske spill er ganske bullshit, på PC har jeg 300-400 spill (digitalt) og har ikke mistet et eneste spill. Til Xbone har jeg 3 spill der 2 er fysisk, og jeg har allerede rotet bort ett. Betaler gjerne ekstra for å slippe unna fysisk kopi.

Digitale spill på PC er en annen historie. Du slipper unna styret med mangelen på bakoverkompabilitet, og utgivere som stenger bryteren på en døende konsollgenerasjon. Dessuten forsvarer prisene Steam opererer med at det hele bare er lisenser man betaler for. Microsoft konkurrere kun med Sony. PC har Steam, Origin, GoG, Amazon, Uplay, og en haug med andre digitale butikker å priskjempe mot.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

PC som en gaming-platform har i teorien ingen livssyklus. Det har en spillkonsoll. Nye generasjoner konsoller blir lansert, og litt etter litt stenges både support og støtte for de eldre generasjonene. Når dette skjer vil du ikke lenger ha den samme tilgangen til dine digitale spill. Det har man ved fysiske spill.

 

At du har roter bort spill er strengt tatt kun din egen feil.

Her har jeg fortsatt alle spillene i fra N64-tiden inntakt, inkludert esker og manualer. (For øvrigt veldig morro når man oppdager at Conker's Bad Fur Day, som står i hylla fortsatt, er verdt mellom 1000-2000,-. Det hadde ikke skjedd med en digital utgave).

I fjor solgte jeg en uåpnet, fysisk kopi av Shenmue, japansk versjon. Fikk 2000 kr for disken på Ebay. :)

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Fordi man har begrenset lagringsplass, spesielt på en konsoll?

 

AtW

Du pleier jo være glad i å gjøre det komplisert, så det burde ikke være noe problem å ha backup på en ekstern HD? Konsollene har 500GB, som ser ut til å holde til kanskje 20 spill. Hvor mange % av konsolleiere har over 20 spill?

 

Hvorfor slette? Nei, man kjøper seg ny PC, formaterer PCen, PCen tar kvelden, Samme kan skje med Xbox/PS4 eller hva det skal være. Er ikke alle som gidder å kjøpe seg en ekstern disk for å ta backup av alt mulig heller.

Du snakker om PC i en konsoll-tråd, det blir litt feil. Energien og pengene jeg sparer på å la være å kjøpe fysisk bruker jeg på å kjøpe en harddisk jeg kan ta backup på.
Lenke til kommentar

 

Fordi man har begrenset lagringsplass, spesielt på en konsoll?

 

AtW

Du pleier jo være glad i å gjøre det komplisert, så det burde ikke være noe problem å ha backup på en ekstern HD? Konsollene har 500GB, som ser ut til å holde til kanskje 20 spill. Hvor mange % av konsolleiere har over 20 spill?

 

Hvorfor slette? Nei, man kjøper seg ny PC, formaterer PCen, PCen tar kvelden, Samme kan skje med Xbox/PS4 eller hva det skal være. Er ikke alle som gidder å kjøpe seg en ekstern disk for å ta backup av alt mulig heller.

Du snakker om PC i en konsoll-tråd, det blir litt feil. Energien og pengene jeg sparer på å la være å kjøpe fysisk bruker jeg på å kjøpe en harddisk jeg kan ta backup på.

 

 

Akkurat det samme gjelder for konsoll. Det skjer jeg også, men du valgte å ignorere det.

Lenke til kommentar

Akkurat det samme gjelder for konsoll. Det skjer jeg også, men du valgte å ignorere det.

Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg mener det er irrelevant. En konsoll kan man ikke oppgradere og man kjøper ikke bare ny konsoll uten videre(de har jo samme funksjon gjennom hele levetiden). Det eneste den kan er å gå i stykker og da har jeg backup på harddisk hvis det mot formodning skulle være umulig å laste ned spillene på noen annen måte.
Lenke til kommentar

Jeg personlig går for PS4 og Wii U denne gangen. De eksklusive titlene til Playstation er som regel litt mer mørkere og voksnere en de til Xbox (Heavy Rain, Beyond Two Souls) og så kommer de fleste sære japanske spill kun til Playstation. Wii U er bakoverkompatibel, i say no more

Endret av EastWest
Lenke til kommentar

Er det noen som vil ettehvert ta opp sin 360 eller PS3 for å spille litt FIFA08-09 da?

Tviler sterkt på det altså :p

 

Men er jo da enig at noe kjøper jeg fysisk :) Men handler en del på digitalt.

 

Ja, for de eneste spillene som eksisterer på gamle konsoller er sportsspill. Forøvrig plukket jeg faktisk frem FIFA06 her for et par måneder siden. Mest for å se hvor stor utviklingen har vært. Har også noen gamle fotballspill på SNES som er fantastiske. Så aldri si aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...