Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier det igjen, multiplattform spill vil slite med å bli så pene som de kunne fordi utviklerne også må ta høyde for at Xbox One er langt svakere. Det er bare å se på hvordan spill som kommer kun til PS4 er i forhold til de som også kommer til X1. (InFamous, Uncharted 4 og Last of US er glimrende eksempler).

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Da var Xbox One Day One edition'en min solgt. Blir PS4 denne generasjonen. Vært Xbox fan, siden start-fasen av X360, så det var en smule tungt å skilles fra "vennelisten, achievements etc+". Fanken ta Microsoft for å drite seg så kraftig ut på draget, med feile prioriteringer når det kommer til hardware delen (Svakere Hardware på bekostning av den jævla Kinecten, som resulterer i at flere spill ser betraktelig bedre ut på PS4'en)

Endret av soldatfrank
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen, multiplattform spill vil slite med å bli så pene som de kunne fordi utviklerne også må ta høyde for at Xbox One er langt svakere. Det er bare å se på hvordan spill som kommer kun til PS4 er i forhold til de som også kommer til X1. (InFamous, Uncharted 4 og Last of US er glimrende eksempler).

 

PS4 ville neppe uansett fått noe særlig bedre, hvis i det hele tatt, kjernegrafikk i multiplattform spill med mindre f.eks 1080p hadde vært et mål for begge konsollene. Forskjellene i ytelse kan ellers bli styrt gjennom oppløsningen (eventuelt også AA), f.eks 900p på Xbox One og 1080p på PS4.
Framebuffer oppløsningen går ikke utover geometri ytelsen, men begge konsollene har 2 Geometry Engines og Xbox One sin GPU har litt høyere klokkehastighet. I real-world scenario vil dog PS4 ha større takhøyde med polygon antall ved samme oppløsning.
Eksklusive spill vil kunne utnytte en konsoll bedre enn en multiplattform spill. Det meste av dagens multiplattform spill er også kryssplattform spill med forrige generasjon grafikk/fysikk/partikkel arkitektur motorer som også har kommet ut på PS360.
Lenke til kommentar

Da var Xbox One Day One edition'en min solgt. Blir PS4 denne generasjonen. Vært Xbox fan, siden start-fasen av X360, så det var en smule tungt å skilles fra "vennelisten, achievements etc+". Fanken ta Microsoft for å drite seg så kraftig ut på draget, med feile prioriteringer når det kommer til hardware delen (Svakere Hardware på bekostning av den jævla Kinecten, som resulterer i at flere spill ser betraktelig bedre ut på PS4'en)

Du blir ikke å bry deg så mye når du kan spille noe etter 1 minutt på PS4, mens Xbox One trenger 20 minutter med installasjon på det samme spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da var Xbox One Day One edition'en min solgt. Blir PS4 denne generasjonen. Vært Xbox fan, siden start-fasen av X360, så det var en smule tungt å skilles fra "vennelisten, achievements etc+". Fanken ta Microsoft for å drite seg så kraftig ut på draget, med feile prioriteringer når det kommer til hardware delen (Svakere Hardware på bekostning av den jævla Kinecten, som resulterer i at flere spill ser betraktelig bedre ut på PS4'en)

Du blir ikke å bry deg så mye når du kan spille noe etter 1 minutt på PS4, mens Xbox One trenger 20 minutter med installasjon på det samme spillet.

 

 

Learn2GoDigital. Så kan man spille med en gang :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Da var Xbox One Day One edition'en min solgt. Blir PS4 denne generasjonen. Vært Xbox fan, siden start-fasen av X360, så det var en smule tungt å skilles fra "vennelisten, achievements etc+". Fanken ta Microsoft for å drite seg så kraftig ut på draget, med feile prioriteringer når det kommer til hardware delen (Svakere Hardware på bekostning av den jævla Kinecten, som resulterer i at flere spill ser betraktelig bedre ut på PS4'en)

Du blir ikke å bry deg så mye når du kan spille noe etter 1 minutt på PS4, mens Xbox One trenger 20 minutter med installasjon på det samme spillet.

Learn2GoDigital. Så kan man spille med en gang :)

Spillet må allikevel lastes ned. Men nei, om jeg er ute etter digitale spill blir det PC. På konsoll skal jeg eie de spillene jeg kjøper etter at de fjerner serverstøtteen for konsollene i fremtiden.

Lenke til kommentar

Sitter og funderer på hva jeg skal skaffe meg, av Xbox One og PS4. NES var vel det første jeg hadde, før PS1, Xbox, og så Xbox 360, men må ta et valg igjen nå.

 

Har ikke akkurat lest gjennom 374 sider, men om man kun bryr seg om spilling så er vel PS4 det beste valget? Og er det fortsatt slik at man må betale for Live om man vil bruke Xboxen online? Frister ikke så voldsomt å betale for internett enda en gang..

Lenke til kommentar

 

Learn2GoDigital. Så kan man spille med en gang :)

 

Det er ikke raskere digitalt. + - 1 minutt er når spillet innstalleres første gang, etter det så kan man spille med en gang uavhengig om man har digital eller fysisk kopi. Digitalt spill må jo også lastes ned :-)

 

 

Må man ikke bestille/gå på butikken for å kjøpe spillet? Jo, og da er det raskere å laste ned spillet som tar 5-10 min så kan du spille før det er ferdig lasta ned ;)

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Sitter og funderer på hva jeg skal skaffe meg, av Xbox One og PS4. NES var vel det første jeg hadde, før PS1, Xbox, og så Xbox 360, men må ta et valg igjen nå.

 

Har ikke akkurat lest gjennom 374 sider, men om man kun bryr seg om spilling så er vel PS4 det beste valget? Og er det fortsatt slik at man må betale for Live om man vil bruke Xboxen online? Frister ikke så voldsomt å betale for internett enda en gang..

 

Teknisk sett har PS4 et stort forssprang. Mye raskere skjermkort, som igjen betyr bedre grafikk i de fleste spill. Den interne harddisken kan byttes ut med en større, installasjonstiden på spillene er mye raskere (kanskje 1/10 av tiden før du kan begynne å spille).

 

Edit: Selv om du må betale for PS+ for å spille online, så får du allikevel et lass med gratisspill på kjøpet.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

Teknisk sett har PS4 et stort forssprang. Mye raskere skjermkort, som igjen betyr bedre grafikk i de fleste spill. Den interne harddisken kan byttes ut med en større, installasjonstiden på spillene er mye raskere (kanskje 1/10 av tiden før du kan begynne å spille).

 

Edit: Selv om du må betale for PS+ for å spille online, så får du allikevel et lass med gratisspill på kjøpet.

 

 

Ahh ok. Merker det er lenge siden jeg har vært på konsollmarkedet. Burde kanskje gjort det klarere, men har ingen store planer om å spille online. Tenkte mer på om jeg feks ville bruke Netflix via Xboxen..da må jeg vel betale for live?

 

At PS4 er teknisk bedre er interessant må jeg si. Men var det ikke sånn at Xbox One skulle bli dyrere enn PS4, pga Kinect? Er jo ikke det de plassene jeg har sett. At Xboxen er importert spiller vel liten rolle der?

Lenke til kommentar

 

 

 

Teknisk sett har PS4 et stort forssprang. Mye raskere skjermkort, som igjen betyr bedre grafikk i de fleste spill. Den interne harddisken kan byttes ut med en større, installasjonstiden på spillene er mye raskere (kanskje 1/10 av tiden før du kan begynne å spille).

 

Edit: Selv om du må betale for PS+ for å spille online, så får du allikevel et lass med gratisspill på kjøpet.

 

Ahh ok. Merker det er lenge siden jeg har vært på konsollmarkedet. Burde kanskje gjort det klarere, men har ingen store planer om å spille online. Tenkte mer på om jeg feks ville bruke Netflix via Xboxen..da må jeg vel betale for live?

 

At PS4 er teknisk bedre er interessant må jeg si. Men var det ikke sånn at Xbox One skulle bli dyrere enn PS4, pga Kinect? Er jo ikke det de plassene jeg har sett. At Xboxen er importert spiller vel liten rolle der?

Må ikke ha xbox live gold for netflix osv nei :)

Lenke til kommentar

 

 

Teknisk sett har PS4 et stort forssprang. Mye raskere skjermkort, som igjen betyr bedre grafikk i de fleste spill. Den interne harddisken kan byttes ut med en større, installasjonstiden på spillene er mye raskere (kanskje 1/10 av tiden før du kan begynne å spille).

 

Edit: Selv om du må betale for PS+ for å spille online, så får du allikevel et lass med gratisspill på kjøpet.

 

 

Ahh ok. Merker det er lenge siden jeg har vært på konsollmarkedet. Burde kanskje gjort det klarere, men har ingen store planer om å spille online. Tenkte mer på om jeg feks ville bruke Netflix via Xboxen..da må jeg vel betale for live?

 

At PS4 er teknisk bedre er interessant må jeg si. Men var det ikke sånn at Xbox One skulle bli dyrere enn PS4, pga Kinect? Er jo ikke det de plassene jeg har sett. At Xboxen er importert spiller vel liten rolle der?

 

 

Microsoft har nettopp fjernet kravet om at du må betale for Xbox Gold for å kunne bruke Netflix. Nå tror jeg du kan bruke Netflix på begge konsollene, uten å måtte betale for PS+ eller Gold.

 

Xbox One har alltid vært dyrere enn PS4 på grunn av Kinect. Xbox One lanseres ikke i Norge før på slutten av året, så det er i tillegg noen funksjoner som ikke fungerer. Microsoft lanserte nylig Xbox One uten Kinect. Denne koster rundt 3500 kr på Coolshop.com med gratis frakt, og er litt dyrere på CDON. Regner med at nettbutikkene får Xbox One uten Kinect på lager i løpet av kommende uke.

Lenke til kommentar

Også har det selvfølgelig litt å si hvilken kontroller du foretrekker. Etter min mening var DS3 en skikkelig møkkekontroller hele den forrige generasjonen, mens Xbox 360 sin kontroller var perfekt. Nå er Xbox One sin kontroller litt bedre enn perfekt, og DS4 er ikke langt fra perfekt. Personlig mening. ;)

Lenke til kommentar

Jeg begynner å forstå maset til Thomas om å ha spillene fysisk fremfor digitalt. Selv om det kanskje er dyrere så har man valg. Slik jeg har gjort er at jeg kjøpte Killzone, BF4 og FIFA 14 til release. Alle tre spillene skuffet i min bok, derav valgte jeg å bytte inn Killzone og BF4 til Watch_Dogs for 0 kr. FIFA 14 solgte jeg til 300 kroner på Finn. Må er jeg ferdig med Watch_Dogs og sitter med en meh... følelse. Dermed tenkte jeg å bytte inn Watch_Dogs og få Last of us Remastered til 350 kroner på GAME. Så jah, hadde jeg kjøpt alle spillene digitalt hadde jeg sittet med KIllzone, BF4, FIFA 14 og Watch_Dogs og måtte betalt fullpris for alle.

 

Så lenge man ikke har slike dealer digitalt så ser jeg liten vits med å kjøpe digitalt, med mindre det er store penger å spare. (Kjøpte blant annet AC: BF til 280 kr på PS4 ved release, så den har jeg naturlig nok digitalt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...