Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Det er jo greit nok, men da burde du vel heller rettet fingeren mot utvikler som ikke gidder å ta seg bryet med å optimalisere mot hver plattform. Dette er tross alt en utvikler sitt ansvar, og en utvikler som ikke fremstår lat og skal spare og kutte i hvert hjørnet ville jo ha klart å ha en utgave til PlayStation 4 og en annen til Xbox One som faktisk klarer å utnytte maskinvaren på de respektive konsollene.

 

Ja, men det er veldig tidkrevende og man ser vel sjeldent at noen optimaliserer til alle plattformer. Man finner vel en rød linje, og der blir ytelsen lagt. De har vel et budsjett, men derfor vil også eksklusiver til PS4 se bra ut. Fordi den røde linjen hos PS4 er så mye den klarer å takle, men om man skal ha en rød linje hos begge så vil Xbox One ytelsen hindre hvor pent spillet kan bli på PS4. Man kan gjerne skylde på utviklere som ikke er gode nok, ellers så kan man gi de som faktisk har skylden, nemlig skylden.

 

Her er det Microsoft som har levert en for svak konsoll til markedet og det ødelegger for utviklingen av multiplattform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Håper og tror at det kommer flere spill med 60 FPS til PS4 etterhvert når utviklere blir flinkere til å utnytte hardwaren :)

Det kunne nok vært fler spill i 60fps på PS4, men det virker som Sony pusher utviklere til å gi ut spill i 1080p for enhver kostnad. Manglende grafikkytelse er lett å hente inn når man halverer bildefrekvensen.

 

 

Sony har satt et absolutt krav til sine egne utviklere om at spillet skal være i 1080p, og akkurat det forstår jeg godt. Spill bør nytes i skjermens naturlige oppløsning, som i disse dager oftest er 1080p, og er hva jeg og (etter mitt inntrykk) andre PC-gamere flest sist velger å gå ned på i innstillingene.

Lenke til kommentar

Jeg er ærlig talt skuffet over maskinvaren til både PS4 og Xbox One. Synes det er kjedelig at man ikke klarer å gi 1080p og i tillegg få spillet til å se bra ut uten å måtte fjerne alt mellom himmel og jord.

 

Nå levde vi vel med 720p (?) hele forrige generasjon, så at man skal "slite" med å få spill i 1080p er bare tamt.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde ikke hatt noe problemer med det om maskinvaren var lik, men nå har det seg slik at Xbox One bremser utviklingen til konsoll. Bare se hvor pent Uncharted 4 er til PS4. Hadde det kommet til Xbox One hadde det sikkert vært maks 30 fps og lavere oppløsning.

 

Jeg tviler sterkt på at Uncharted 4 vil kjøre på 60FPS på PS4. Men uansett, selvom en Xbox One versjon av Uncharted 4 hadde kjørt på 720p, hvorfor måtte da PS4 versjonen gjøre det? Vi ser jo at det er mange spill som kjører i høyere oppløsning på PS4.
Hvis utviklerne på forhånd hadde bestemt seg for f.eks 1080p på begge konsollene så hadde det vært noe annet, men de fleste vil neppe gå den veien.
Med multiplattform blir det dog mer komplisert med ting som forskjellige SDK og API'er, samt selv om arkitekturen er lik mtp jaguar x86 og GCN er ikke hardware designet helt lik (spesielt minne designet). Noe som går utover resursbruken. Men dette er ikke noe nytt med denne generasjonen, det har heller aldri vært mer likestilt, ihvertfall på arkitektur fronten.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Veldig interessant at så mange vet hvordan Uncharted vil se ut. Vi har fått sett en film trailer. Med mindre det er noe jeg har gått glipp av da.

 

Lærte ingen noe av Watch Dogs? Eller Resistance? Eller 99% av E3 trailere?

 

Er snakk om at klippet som er vist er en sekvens fra spillet i spillmotoren.

Lenke til kommentar

Nå er det funnet ut i ettertid at de innstillingene som gjorde watch dogs så pent på E3 fortsatt er i spillet, riktig nok bare på PC versjonen. Det rare med det hele var at Ubisoft har holdt disse filene skjult, og spillet kjører faktisk bedre med E3 effektene aktivert, kontra deaktivert. Så Watch_Dogs er faktisk like pent på PC nå(med filene aktivert) som E3 versjonen av spillet. Men er nok enig med deg uansett, "gameplay" videoene som blir vist på f eks E3 er i 99% av tilfellene penere enn sluttproduktet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor enkelte faktisk ØNSKER EKSKLUSIVE spill fatter jeg rett og slett ikke.. Det må da være hundreganger bedre at spill kommer til SAMTLIGE plattformer så ALLE kan nyte spillet og ikke kun et knipe mennesker som sitter på riktig plattform?

 

Jeg skulle helt klart sett at Gran Turismo kom til både Xbox og PC, samtidig som jeg gjerne skulle sett Forza til PlayStation og PC osv.. Det å ønske noe så snevert og trasig konsolleksklusivitet er vel noe som kun hardbanka fanboys kan gjøre? Hvilke argumenter og grunner har du for at et spill skal være eksklusivt annet enn å tilfredsstille egen egoisme?

 

Jeg er stor tilhenger av eksklusive spill. Når en utvikler har kun 1 maskinvare å fokusere på og dem over tid lærer seg å programmere og å utnytte maskinen så får vi spill som ser meget bra ut. Jeg tror ikke spill ifra fks Naugty Dog hadde sett like bra ut om dem skulle også lage det til X antall plattformer.

 

Så det har ingen ting med egoisme eller det å være en fanboy. Det handler om et ønske om kvalitet.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Regner med du håper at alle konsoller dør ut da?

Nei, det gjør du ikke, du bare sier det for å provosere

 

 

Hvorfor ikke? Om man setter kvalitet over tilgjengelighet til spill, og ønsker eksklusivitet, hva er det en bedre situasjon enn at PC-spill er enerådene? Kvaliteten er optimal, erfaringen med plattformen maksimalt, og det er ekslusive spill.

 

Men det er sant, jeg tror ikke Larzen mener det, jeg tror bare han ikke har tenkt godt nok igjennom argumentene sine.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Om man setter kvalitet over tilgjengelighet til spill, og ønsker eksklusivitet, hva er det en bedre situasjon enn at PC-spill er enerådene? Kvaliteten er optimal, erfaringen med plattformen maksimalt, og det er ekslusive spill.

 

Men det er sant, jeg tror ikke Larzen mener det, jeg tror bare han ikke har tenkt godt nok igjennom argumentene sine.

 

AtW

Vi har skjønt for lenge siden at du misliker konsoller og heller vil ha en happy clappy verden hvor alle har det som er tallmessig best for hver enkelt. Det er ikke jeg interessert i, uansett hvor mye du påstår at man kan lage PC-løsninger enklere uten å miste noooen av fordelene med konsoll.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke? Om man setter kvalitet over tilgjengelighet til spill, og ønsker eksklusivitet, hva er det en bedre situasjon enn at PC-spill er enerådene? Kvaliteten er optimal, erfaringen med plattformen maksimalt, og det er ekslusive spill.

 

Men det er sant, jeg tror ikke Larzen mener det, jeg tror bare han ikke har tenkt godt nok igjennom argumentene sine.

 

AtW

Vi har skjønt for lenge siden at du misliker konsoller og heller vil ha en happy clappy verden hvor alle har det som er tallmessig best for hver enkelt. Det er ikke jeg interessert i, uansett hvor mye du påstår at man kan lage PC-løsninger enklere uten å miste noooen av fordelene med konsoll.

 

 

Det har ingenting med hva jeg misliker eller ikke, jeg ønsker meg ikke kun en plattform, men det er den naturlig konsekvensen av disse eklusivitetsargumentene som fremmes.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...