Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Det første som falt meg inn etter å ha lest litt i denne tråden:

 

2514897-1217664-gloriouspcgamingrace_sup

 

Fra spøk til alvor.

 

Hvordan enkelte klarer å engasjerer seg til de grader i denne diskusjonen er helt utrolig. Vi snakker tross alt om relativt rimelig elektronikk som spiller..spill.

 

For min del er det hvilke type spill som er avgjørende, jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre hvem som står bak hva. Blir muligens ny Xone når Halo kommer - men muligens PS4 om det kommer nytt Last of Us.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nettopp. Med logikken at konsoller bare er elektronikk kan man også begynne å handle klær kun på ebay.

Hæ?

Om man ikke skal bry seg om kvalitet kan man like så godt kjøpe de billigste. Klær er klær, men enkelte (inkl meg) foretrekker også merkeklær. Og da enkelte merker over andre.

Lenke til kommentar

Om man ikke skal bry seg om kvalitet kan man like så godt kjøpe de billigste. Klær er klær, men enkelte (inkl meg) foretrekker også merkeklær. Og da enkelte merker over andre.

 

Eg handlar stort sett kleda mine på Dressmann og H&M. Difor falt valet mitt naturlegvis på Xbox One. Men, ettersom eg sparar så mykje pengar på å ikkje handle Moods og liknande, kan eg oppgradere PCen min. Eit GTX 780ti til? Eller vente til neste generasjon av GTX kort? :w00t:

Lenke til kommentar

Spill burde jo være lidenskapen, ikke maskinen

 

Nettopp.

 

Pr dags dato har jeg ikke såkalt "next gen" konsoll, men relativt ny pc og konsoller for begge sider av forrige gen. Som nevnt tidligere, det er spillene som avgjør hva jeg kjøper. Hva som er best av One og PS4 er forsåvidt ett fett, da det hjelper meg lite at PS4 er bedre når Halo kun selges til Xbox..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

Spill burde jo være lidenskapen, ikke maskinen

Det er sant, men så lever man heller ikke i en verden der spill er helt uavhengig av hvilke maskiner som brukes.

 

AtW

Lett problem å løse, ha begge eller alle tre.

Lenke til kommentar

 

 

Spill burde jo være lidenskapen, ikke maskinen

Det er sant, men så lever man heller ikke i en verden der spill er helt uavhengig av hvilke maskiner som brukes.

 

AtW

Lett problem å løse, ha begge eller alle tre.

 

 

En ganske dårlig løsning, det beste hadde vært om konsoller i "dagens form" ikke eksiterte i det hele tatt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hva skulle det ha vært da?

Så lenge det er en xbox kontroll og statisk hardware og et flott UI er jeg fornøyd. Men og ha en konsoll ville vært digg men ikke så bra for markedet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Skuffende å lese at Xbox One ikke klarer 1080p på Diablo. Har aldri sett for meg at dette spillet er noe spesielt krevende. Det er bekreftet 1080p og 60 fps på PS4.

Ja merker jeg er kjempe skuffa, da har nok ingenting med software å gjøre slik det har vært til nå

Lenke til kommentar

Hva skulle det ha vært da?

Så lenge det er en xbox kontroll og statisk hardware og et flott UI er jeg fornøyd. Men og ha en konsoll ville vært digg men ikke så bra for markedet

 

Det skulle vært noe alla en PC, det vil si en ikke-proprietær plattform der alle kan levere hardware, og ikke noe "plattformekslusivt" tøv, Jeg streber alltid etter å bli kvitt mine konsoller, og PCen i TV-benken erstatter allerede min amiga, snes, PS, PS2, Wii osv osv. Å ha ett halvt dusin bokser på stua er en elendig løsning, derfor emulerer jeg så fort jeg kan, men det er jo også enn dårligere løsning enn om man hadde hatt ikke-proprietære plattformer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Som tilleggsinfo. Jeg er en av dem som virkelig setter grafikk høyt, men ikke gidder å kjøre pc-racet.

Da er det viktig for meg å ha multiplatformspillet på den konsollen som kjører det best. PS4 for tiden.

Tidligere i debatten her inne har mange mast på at grafikk ikke betyr noe, spillbarhet er alt, bla bla bla.

Da lurer jeg på hvorfor spill som Halo Master Chief Edition, Last of Us remastered og GTA V remastered blir så veldig interessante for mange her inne.

Først er det en god del som skriver at grafikk betyr minimalt. Og nå roper hurra for overnevnte titler, og skal kjøpe de.

What?!. Eneste forskjell er jo bedre grafikk, og nå skal dere kjøpe de. Men da vi diskuterte grafikk PS4 vs XboxOne, så hadde ikke grafikk noe å si uansett.

I don't get it, men jeg ser hykleriet i situasjonen.

 

Pen grafikk har lite med korleis eit spill opplevast og følast å spille. Men mange lar seg blende av sminken elles i livet og, så det er ikkje noko bombe at du med fleire syns grafikken er viktigast.

 

Slik eg ser det har 1080p samt jevn 60fps lite med grafisk penhet å gjere. Dette er rammene for godt gameplay samt at skjerm-mediet blir utnytta maks. For stue-TV er 1080p og 60fps perfekt og det man burde forlange av den nye konsollgenerasjonen. I tillegg er dette noko alle dataskjermer av nyare dato takler lett(med tanke på di som bruker konsollen opp mot dataskjermen).

 

Den grafiske penhet som så blir lagt opppå grunnlaget(1080p med 60fps) i spilla vil være avhengig av kva konsollen har å rutte med. Her blir det gjerne nytta AA, AF og Tesselation(kantutjevning, dybde i bilde og detaljer) for at spilla skal få grafisk penhet nesten på linje med det PC kan vise.

 

Når konsoller blir for svake til å vise den grafiske penhet man hadde sett for seg, tyr mange spillutviklere til lavere oppløsning som 720p eller 900p og gjerne lav bildeoppdatering rundt 30fps. Begge deler blir ofra for å få penere grafikk på spillet.

 

Ser ikkje vitsen med di nye konsollane om di ikkje er i stand til å heve rammene for gameplay. Så av di remastra spilla som kommer er i det minste eg ute etter spill som kan levere 1080p og jevne 60fps. Viss ikkje er spilla bortkasta tid og lite vits i å kjøpe for meg. At spilla kanskje får penere grafikk i tillegg blir meir som bonus å rekne.

Lenke til kommentar

 

Hva skulle det ha vært da?

Så lenge det er en xbox kontroll og statisk hardware og et flott UI er jeg fornøyd. Men og ha en konsoll ville vært digg men ikke så bra for markedet

 

Det skulle vært noe alla en PC, det vil si en ikke-proprietær plattform der alle kan levere hardware, og ikke noe "plattformekslusivt" tøv, Jeg streber alltid etter å bli kvitt mine konsoller, og PCen i TV-benken erstatter allerede min amiga, snes, PS, PS2, Wii osv osv. Å ha ett halvt dusin bokser på stua er en elendig løsning, derfor emulerer jeg så fort jeg kan, men det er jo også enn dårligere løsning enn om man hadde hatt ikke-proprietære plattformer.

 

AtW

 

 

Det hadde vore flott for oss forbrukere med ein standard for spillmediet, dvs at man da kunne spillt av alle typer spill og sjølv fått bestemme oppløsning, fps, grafikk(AA, AF osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...