Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å forstå maset til Thomas om å ha spillene fysisk fremfor digitalt. Selv om det kanskje er dyrere så har man valg. Slik jeg har gjort er at jeg kjøpte Killzone, BF4 og FIFA 14 til release. Alle tre spillene skuffet i min bok, derav valgte jeg å bytte inn Killzone og BF4 til Watch_Dogs for 0 kr. FIFA 14 solgte jeg til 300 kroner på Finn. Må er jeg ferdig med Watch_Dogs og sitter med en meh... følelse. Dermed tenkte jeg å bytte inn Watch_Dogs og få Last of us Remastered til 350 kroner på GAME. Så jah, hadde jeg kjøpt alle spillene digitalt hadde jeg sittet med KIllzone, BF4, FIFA 14 og Watch_Dogs og måtte betalt fullpris for alle.

 

Så lenge man ikke har slike dealer digitalt så ser jeg liten vits med å kjøpe digitalt, med mindre det er store penger å spare. (Kjøpte blant annet AC: BF til 280 kr på PS4 ved release, så den har jeg naturlig nok digitalt).

 

Eller du kan beholde watch dogs og kjøpt last of us digitalt for 350 kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar folkens. Det har tydeligvis endret seg litt siden jeg så et par anmeldelser sent i 2013. Begynner faktisk å helle mer mot Xbox igjen da, hehe. Er vel uansett vanskelig å velge veldig feil her, med mindre man er veldig opptatt av eksklusive titler da.

Lenke til kommentar

 

Jeg begynner å forstå maset til Thomas om å ha spillene fysisk fremfor digitalt. Selv om det kanskje er dyrere så har man valg. Slik jeg har gjort er at jeg kjøpte Killzone, BF4 og FIFA 14 til release. Alle tre spillene skuffet i min bok, derav valgte jeg å bytte inn Killzone og BF4 til Watch_Dogs for 0 kr. FIFA 14 solgte jeg til 300 kroner på Finn. Må er jeg ferdig med Watch_Dogs og sitter med en meh... følelse. Dermed tenkte jeg å bytte inn Watch_Dogs og få Last of us Remastered til 350 kroner på GAME. Så jah, hadde jeg kjøpt alle spillene digitalt hadde jeg sittet med KIllzone, BF4, FIFA 14 og Watch_Dogs og måtte betalt fullpris for alle.

 

Så lenge man ikke har slike dealer digitalt så ser jeg liten vits med å kjøpe digitalt, med mindre det er store penger å spare. (Kjøpte blant annet AC: BF til 280 kr på PS4 ved release, så den har jeg naturlig nok digitalt).

 

Eller du kan beholde watch dogs og kjøpt last of us digitalt for 350 kr :)

 

 

På den amerikanske ja. Jeg tipper jeg neppe kommer til å skru på Watch_Dogs igjen, så dermed ser jeg ikke behovet for det heller :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg begynner å forstå maset til Thomas om å ha spillene fysisk fremfor digitalt. Selv om det kanskje er dyrere så har man valg. Slik jeg har gjort er at jeg kjøpte Killzone, BF4 og FIFA 14 til release. Alle tre spillene skuffet i min bok, derav valgte jeg å bytte inn Killzone og BF4 til Watch_Dogs for 0 kr. FIFA 14 solgte jeg til 300 kroner på Finn. Må er jeg ferdig med Watch_Dogs og sitter med en meh... følelse. Dermed tenkte jeg å bytte inn Watch_Dogs og få Last of us Remastered til 350 kroner på GAME. Så jah, hadde jeg kjøpt alle spillene digitalt hadde jeg sittet med KIllzone, BF4, FIFA 14 og Watch_Dogs og måtte betalt fullpris for alle.

 

Så lenge man ikke har slike dealer digitalt så ser jeg liten vits med å kjøpe digitalt, med mindre det er store penger å spare. (Kjøpte blant annet AC: BF til 280 kr på PS4 ved release, så den har jeg naturlig nok digitalt).

 

Eller du kan beholde watch dogs og kjøpt last of us digitalt for 350 kr :)

 

 

På den amerikanske ja. Jeg tipper jeg neppe kommer til å skru på Watch_Dogs igjen, så dermed ser jeg ikke behovet for det heller :)

 

Samtidig har du ved digitale spill fordelen av å kunne dele spilene hvor to stk spiller samtidig. Altså kan du spleise med en kompis,kjøpe spill i den amerikanske nettbutikken, og da betale 180 kr hver.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg begynner å forstå maset til Thomas om å ha spillene fysisk fremfor digitalt. Selv om det kanskje er dyrere så har man valg. Slik jeg har gjort er at jeg kjøpte Killzone, BF4 og FIFA 14 til release. Alle tre spillene skuffet i min bok, derav valgte jeg å bytte inn Killzone og BF4 til Watch_Dogs for 0 kr. FIFA 14 solgte jeg til 300 kroner på Finn. Må er jeg ferdig med Watch_Dogs og sitter med en meh... følelse. Dermed tenkte jeg å bytte inn Watch_Dogs og få Last of us Remastered til 350 kroner på GAME. Så jah, hadde jeg kjøpt alle spillene digitalt hadde jeg sittet med KIllzone, BF4, FIFA 14 og Watch_Dogs og måtte betalt fullpris for alle.

 

Så lenge man ikke har slike dealer digitalt så ser jeg liten vits med å kjøpe digitalt, med mindre det er store penger å spare. (Kjøpte blant annet AC: BF til 280 kr på PS4 ved release, så den har jeg naturlig nok digitalt).

 

Eller du kan beholde watch dogs og kjøpt last of us digitalt for 350 kr :)

 

 

På den amerikanske ja. Jeg tipper jeg neppe kommer til å skru på Watch_Dogs igjen, så dermed ser jeg ikke behovet for det heller :)

 

Samtidig har du ved digitale spill fordelen av å kunne dele spilene hvor to stk spiller samtidig. Altså kan du spleise med en kompis,kjøpe spill i den amerikanske nettbutikken, og da betale 180 kr hver.

 

 

Jau, gjør det med en kamerat på xbox one :) Fungerer kjempe bra

Lenke til kommentar

 

 

Learn2GoDigital. Så kan man spille med en gang :)

 

Det er ikke raskere digitalt. + - 1 minutt er når spillet innstalleres første gang, etter det så kan man spille med en gang uavhengig om man har digital eller fysisk kopi. Digitalt spill må jo også lastes ned :-)

 

 

Må man ikke bestille/gå på butikken for å kjøpe spillet? Jo, og da er det raskere å laste ned spillet som tar 5-10 min så kan du spille før det er ferdig lasta ned ;)

 

 

Ok, men jeg snakker om når man installlerer spillet første gang til man kan begynne å spille, ikke om du fikk tak i det 00:00 midnatt på release dag og slipper å gå i butikken dagen derpå :)

 

Men når du først nevner det så pleier jeg å bestille over nett, og da er det ganske vanlig at jeg får spillet noen dager før det er tilgjengelig digitalt :wee:

Lenke til kommentar

Hvordan funker det på PS4? Kunne det på PS3 og, først kunne man være fem stykker, men ble etter hvert nedjustert til to (pga misbruk).

Du kan selvfølgelig kjøpe det på din norske bruker, hvor da kompisen din logger seg inn på denne brukeren på sin PS4. Da kan han også last ned spillet og spille det. Litt usikker på begrensningene her, men tror at 2 stk kan spille det samtidig på denne måten. Veien jeg går er nesten lik, men jeg kjøper det med min amerikanske bruker. Når spillet da er lastet ned bytter jeg bare over til min norske bruker og kan spille det der. Da kan en kompis av meg logge inn på min amerikanske bruker og spille på sin PS4. Merk at ved det siste alternativet så får jeg spilt online via min norske bruker, mens min kompis får ikke spilt online på min amerikanske bruker da jeg ikke har kjøpt PS plus til denne brukeren.

Hvis noe var uklart bare si ifra.

Lenke til kommentar

Så da må jeg og han dele samme bruker? Det er uaktuelt og dele brukere med andre. Det ender med at den ene bare "snylter".

han må få pålogging til den brukeren som spillet kjøpes på, hvis ikke hadde det jo ikke vært noen måte å vite at noen faktisk har kjøpt spillet. Hvis det er uaktuelt å dele brukeren så er jo selvfølgelig hele konseptet med game-sharing borte..

Lenke til kommentar

Joda, men da krever det at man gir bort sitt personlige passord til PSN. Synes det er utført dårlig om det er slik man må gjøre det.

 

Egentlig skal det bare fungere sånn at man slipper å kjøpe flere av samme spill om andre i samme hustand vil spille. Dette er bare et lite triks som gir det muligheten til å dele spill med noen andre.

 

På Xbox One gjorde jeg det på denne måten her:

 

Jeg og kameraten min byttet passord på brukerne våre til "blabla123". Jeg logget inn på hans bruker på min konsoll, og han logget inn på min på hans.

 

Deretter valgte jeg med brukeren til kameraten min at xboxen min hjemme var hans "Home Xbox". Han gjorde det samme på på sin konsoll med min bruker. Deretter logget vi av brukerne våre. Lot fortsatt gamertagene ligge på hverandres konsoll.

 

Så byttet vi passordet til det normale igjen, og logget på kontoene våres.

 

Voila! Så har vi tilgang på hverandres spill. Hver gang det er et spill vi begge vil ha spytter vi i 180 kr hver. En av oss kjøper det, og begge har tilgang på det, og kan spille det samtidig.

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Da var det bekreftet at X1 eksklusiven:

"Sunset Overdrive Runs At 900p/30fps On Xbox One"

 

http://gamingbolt.com/sunset-overdrive-runs-at-900p30fps-on-the-xbox-one

 

Skuff, for en eksklusiv (Dog, Dead Rising 3 kjørte i 720p og slet med å holde 30fps på X1)

 

Helt klart at konsollen er noe svakere når den ikke engang klarer 1080p i spill som Sunset Overdrive og Diablo 3. Grafikken til Sunset Overdrive minner meg mye om Borderlands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Da var det bekreftet at X1 eksklusiven:

"Sunset Overdrive Runs At 900p/30fps On Xbox One"

 

http://gamingbolt.com/sunset-overdrive-runs-at-900p30fps-on-the-xbox-one

 

Skuff, for en eksklusiv (Dog, Dead Rising 3 kjørte i 720p og slet med å holde 30fps på X1)

 

Helt klart at konsollen er noe svakere når den ikke engang klarer 1080p i spill som Sunset Overdrive og Diablo 3. Grafikken til Sunset Overdrive minner meg mye om Borderlands.

 

Ja da, vi vet det, er ikke noe vits å poengtere det hver dag

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

 

Da var det bekreftet at X1 eksklusiven:

"Sunset Overdrive Runs At 900p/30fps On Xbox One"

 

http://gamingbolt.com/sunset-overdrive-runs-at-900p30fps-on-the-xbox-one

 

Skuff, for en eksklusiv (Dog, Dead Rising 3 kjørte i 720p og slet med å holde 30fps på X1)

 

Helt klart at konsollen er noe svakere når den ikke engang klarer 1080p i spill som Sunset Overdrive og Diablo 3. Grafikken til Sunset Overdrive minner meg mye om Borderlands.

 

Ja da, vi vet det, er ikke noe vits å poengtere det hver dag

 

 

Det er ingen som tvinger deg til å lese.

Spesielt i en tråd som er spesielt opprettet for å kommentere forskjellene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da var det bekreftet at X1 eksklusiven:

"Sunset Overdrive Runs At 900p/30fps On Xbox One"

 

http://gamingbolt.com/sunset-overdrive-runs-at-900p30fps-on-the-xbox-one

 

Skuff, for en eksklusiv (Dog, Dead Rising 3 kjørte i 720p og slet med å holde 30fps på X1)

 

Helt klart at konsollen er noe svakere når den ikke engang klarer 1080p i spill som Sunset Overdrive og Diablo 3. Grafikken til Sunset Overdrive minner meg mye om Borderlands.

 

 

1. Den kunne fint klart å kjøre de spillene i 1080p og 60fps, men da måtte de jo dratt ned på andre områder, så det hadde nok endt opp med å faktisk se dårligere ut.

 

2. D3 er ikke spesiellt bra optimalisert. Selv kraftige pc-er kan slite med fps når det er mye som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...