Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Du henviser til Battlefield 1943 antar jeg. EA og DICE var tidlig ute med å adressere problemet, og de jobbet i en måned med å rette det, i stedet for å bare la 1943 dø ut. Synes det var bra håndtert.

 

Ja, rent fantastisk, man kunne ikke bruke spillet man hadde kjøpt en måned, istedet for at spillet man kjøpte er totalt defekt. Når man legger lista på gulvet er det ikke så rart mye er bra.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, rent fantastisk, man kunne ikke bruke spillet man hadde kjøpt en måned, istedet for at spillet man kjøpte er totalt defekt. Når man legger lista på gulvet er det ikke så rart mye er bra.

 

AtW

 

Når noe er ødelagt tar det nødvendigvis tid å fikse det. Du må være den mest negative typen jeg noen gang har møtt. Du er jo bare trist.

Lenke til kommentar

På komplett får du begge konsollene til 1500,- hver, så trekk fra en 1000 lapp. Men at du faktisk sammenligner en konsoll mot kun ett grafikk kort blir helt på jordet. Du trenger ikke skjerm, PSU, RAM, kabinett og resten av delene i en spill-pc du eller?

Hvordan du får en TV og konsoll til 1500 er for meg meget merkelig.

 

Selv med Sandy Brigde og 500-serien til Nvidia har du kraftig nok maskinvare flere år fremover. Og du har valget å øke opplevelsen ved å kjøpe nye deler. Hell, du trenger egentlig bare nytt grafikkort.

 

Av andre komponenter, må du ikke ha det dyreste og flotte for å få en tilstrekkelig opplevelse.

Og det er det en konsoll gir deg. En tilstrekkelig opplevelse. Slik som hurtigmat. Du blir mett, men en god biff er mye, mye bedre enn en cheeseburger fra McDonalds.

 

Hvordan noen ønsker å bruke 5000+ på en konsoll (noen kjøper til og med begge!) for å få en dårligere opplevelse enn hva en PC til mindre pris kunne gitt er for meg høl i huet.

 

Det er som folk ønsker noen 'eksperter' til å fortelle de hva de kan like og ikke. "Last of Us fikk 10/10, det MÅ være bra, fordi de sier det er bra. DET ER BRA!"

Lenke til kommentar

*snip*

Midt synspunkt var bare for å rette opp prisene som ble gitt. Men å ta med en tv i regnestykket er høl i huet da alle har en tv idag.

På lik linje syns jeg de som argumenterer bort spill-pc er på bærtur når de ramser opp en hel ny maskin.

De fleste trenger kun å bytte skjermkort, (som du også nevner) for igjen: hvem har ikke en stasjonær pc idag (spesiellt forumbrukere / spill interesserte her inne).

 

Digital Foundry har jo hatt fine artikkler på nettopp det å bygge en pc vs konsoll (altså lage en pc som kan spilles med samme settings de fleste spill på konsoll kjører til samme pris).

http://www.eurogamer...ital-foundry-pc

http://www.eurogamer...pc-for-next-gen

Lenke til kommentar

På komplett får du begge konsollene til 1500,- hver, så trekk fra en 1000 lapp. Men at du faktisk sammenligner en konsoll mot kun ett grafikk kort blir helt på jordet. Du trenger ikke skjerm, PSU, RAM, kabinett og resten av delene i en spill-pc du eller?

 

 

Prioritering, det er alt dette går på. At du ikke ønsker å bruke så mye penger på spill, er din sak, men da kan du ikke kreve at du skal få spille alle spill heller.

 

whops så jeg argumenterte mot feil person. Sorry

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Angry Joe er som en verre, dummere versjon av Marcus Beer. Beer har i det minste litt kunnskap om industrien fra hans år som PR-rådgiver for flere store utviklere og utgivere.

 

Marcus Beer er awesome. Elsker den fyren. Ikke kom her og si at han ikke har peiling.

 

Ellers er jeg helt enig i det du sier om konsolleksklusiver.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

I det sekundet du bruker Angry Joe som et eksempel for å styrke ditt argument, vel, da skjønner jeg at du er en person som ikke er verdt min tid. En mer unyansert, unøyaktig, uvitende drittunge enn Angry Joe skal du lete lenge etter.

 

Han er selve definisjonen på ukulturen innen spillmiljøet. Makter ikke å se noe fra et forretningsperspektiv, og står der og roper over seg som det naive fjolset han er.

Lol dette er jo bare skuespill som Francis.

 

Visst du hadde sett partnerene hannes og filmene de har laget med Nostalgia Critic Angry Video Game Nerd, så hadde du sett at han er en helt vanlig Gaming fan,

 

Angry Joe lager damn good reviews og tør si meningen sin forran kjente folk, noe hele spille pressen aldri har gjort.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Marcus Beer er awesome. Elsker den fyren. Ikke kom her og si at han ikke har peiling.

 

Ellers er jeg helt enig i det du sier om konsolleksklusiver.

 

Marcus Beer er i utgangspunktet en kul type, men det kan bli for mye av en god ting også!

 

Lol dette er jo bare skuespill som Francis.

 

Visst du hadde sett partnerene hannes og filmene de har laget med Nostalgia Critic Angry Video Game Nerd, så hadde du sett at han er en helt vanlig Gaming fan,

 

Angry Joe lager damn good reviews og tør si meningen sin forran kjente folk, noe hele spille pressen aldri har gjort.

 

Eneste bra som Angry Joe har gjort er å bli eid av Geoff Keighley. Fantastisk å se på!

Lenke til kommentar

Eneste bra som Angry Joe har gjort er å bli eid av Geoff Keighley. Fantastisk å se på!

Vil ikke akkurat kalle det og bli eid.

Den videon fikk alle til og skjønne personligheten til Geoff ,

alle hater Geoff fra før av men nå hater de han virkelig.

 

Vil heller si han som dreit seg ut og trudde han snakket med en liten youtube fyr med 10000 views.

Når egentlig det er snakk om mange Millioner.

 

Og anmeldelsene hannes er jo kjempebra, de viser hele spillet, man trenger ikke godta scoren for han har sagt og visst så mye om spillet at man vet hvordan spillet er.

 

Men jeg er ikke nå fan av Angry Joe så bryr meg egentlig ikke, vi har alle våre personligheter.

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat kalle det og bli eid.

Den videon fikk alle til og skjønne personligheten til Geoff ,

alle hater Geoff fra før av men nå hater de han virkelig.

 

Vil heller si han som dreit seg ut og trudde han snakket med en liten youtube fyr med 10000 views.

Når egentlig det er snakk om mange Millioner.

 

Og anmeldelsene hannes er jo kjempebra, de viser hele spillet, man trenger ikke godta scoren for han har sagt og visst så mye om spillet at man vet hvordan spillet er.

 

Men jeg er ikke nå fan av Angry Joe så bryr meg egentlig ikke, vi har alle våre personligheter.

 

Geoff Keighley er sjef. Satte den lille snørrungen på plass. Det er klart at han ikke har noe særlig argument å komme med når han kritiserer VGAs for å ha droppet MMO-kategorien, mens det eneste spillet han klarer å nevne er Final Fantasy, som var skammelig dårlig.

 

Hadde jeg vært Joe i den situasjonen, er jeg ikke sikker på om Geoff ville ha sett en soloppgang til.

 

Hadde ikke forbauset meg om at han hadde tydd til vold. Er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffa.

Lenke til kommentar

Geoff Keighley er sjef. Satte den lille snørrungen på plass. Det er klart at han ikke har noe særlig argument å komme med når han kritiserer VGAs for å ha droppet MMO-kategorien, mens det eneste spillet han klarer å nevne er Final Fantasy, som var skammelig dårlig.

 

 

 

Hadde ikke forbauset meg om at han hadde tydd til vold. Er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffa.

Siden dette er upopulære spillmeninger skal jeg ikke blande meg inn.

Lenke til kommentar

Geoff Keighley er sjef. Satte den lille snørrungen på plass. Det er klart at han ikke har noe særlig argument å komme med når han kritiserer VGAs for å ha droppet MMO-kategorien, mens det eneste spillet han klarer å nevne er Final Fantasy, som var skammelig dårlig.

 

 

 

Hadde ikke forbauset meg om at han hadde tydd til vold. Er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffa.

Det forteller ganske mye om deg at du driver med stigmatisering av slik grad basert på 2-3 minutter med video som skjedde for to og et halvt år siden...

 

Hvis du mener Angry Joe er en vits, så er det helt greit, men da må du faktisk komme med virkelige argumenter framfor å henvise til en video der to voksne menn krangler som barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide med flere upopulære meninger kanskje? :)

Dagens AAA-FPS er ødelagt av konsollene:

  • Musfølelsen er svært lite responsiv.
  • Spillene designes for 30 fps.
  • Spillmotorene designes for en konstant framerate, og mussensitiviteten avhenger av tickrate.
  • Hitboxene er enorme, og krever ingen ferdigheter å treffe.
  • Spillene handler om å skyte først, framfor å sikte skikkelig.
  • Farten man beveger seg i er lav så de med gamepad har kontroll.
  • For å kompensere for gamepadens upresise natur legger man inn større grad av RNG.
  • Man har gått over til deferred rendering slik at konsollene kan behandle litt flere lyskilder.
  • MSAA har blitt ofret for råtten FXAA og MLAA
  • Toppinnstillingene i spill gir minimale forbedringer i bildekvalitet, og er lagt inn for å knekke toppmaskiner framfor å tilby bedre bildekvalitet.
  • Frostbite 2, Unreal Engine, og IW Engine fungerer suboptimalt på PC.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dagens AAA-FPS er ødelagt av konsollene:

  • Musfølelsen er svært lite responsiv.
  • Spillene designes for 30 fps.
  • Spillmotorene designes for en konstant framerate, og mussensitiviteten avhenger av tickrate.
  • Hitboxene er enorme, og krever ingen ferdigheter å treffe.
  • Spillene handler om å skyte først, framfor å sikte skikkelig.
  • Farten man beveger seg i er lav så de med gamepad har kontroll.
  • For å kompensere for gamepadens upresise natur legger man inn større grad av RNG.
  • Man har gått over til deferred rendering slik at konsollene kan behandle litt flere lyskilder.
  • MSAA har blitt ofret for råtten FXAA og MLAA
  • Toppinnstillingene i spill gir minimale forbedringer i bildekvalitet, og er lagt inn for å knekke toppmaskiner framfor å tilby bedre bildekvalitet.
  • Frostbite 2, Unreal Engine, og IW Engine fungerer suboptimalt på PC.

Ser ikke hva som er upopulært eller kontroversielt med dette.

Er et bevist valg for å øke salget.

Håper på endringer senere i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Geoff Keighley kan fremstå som en lite sympatisk person. Personlig liker jeg ikke intervju-stilen hans, hvor han avbryter folk konstant, og han fremstår som arrogant.

 

Har likevel fått et godt inntrykk av ham "behind the scenes" på diverse podcaster og lignende hvor han ikke har som oppgave å være Gametrailers sitt ansikt utad. Typisk på Giantbombs E3-podcaster.

 

Men, tilbake til emnet. Jeg er forbanna over at GTA5 kommer på nåværende konsoller, og ikke PC.

Vi har allerede fått en haug av spill som bruker den trøtte spillmotoren deres denne generasjonen. (GTA4 med to nedlastbare episoder, Red Dead + Undead Nightmare og LA Noire.)

 

Det er selvsagt helt greit at de slipper til X360 og PS3, og økonomisk fornuftig, men synes de i tillegg burde ha utviklet en versjon for high end-PC, PS4 og Xbone. 60 FPS og 1080P hadde faktisk hjulpet veldig.

 

Det samme gjelder egentlig alle de andre svanesang-spillene som kommer nå. The Last of Us bør komme til PS4. Ubisoft har i alle fall forstått det, med Watch Dogs.

Lenke til kommentar

Denne tråden er til for upopulære spillmeninger, ikke en større debatt om Angry Joe. 2 innlegg er slettet, lag gjerne en egen diskusjonstråd om dette temaet, men diskusjonen her i denne tråden er over.

 

Mer upopulære spillmeninger nå :). Send meg en pm om det skulle være noe om slettingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...