Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tv selv, og jeg vil ikke kjøpe det heller. Sist jeg så på tv, kan jeg ikke en gang huske. Jeg så aldri på tv den gang jeg hadde muligheten, og jeg savner ikke å ha muligheten heller. 2 24" Holder for meg, og jeg laster heller ned eller streamer det jeg ser. Det er rett og slett feil å si at alle har en tv.

Ser aldri på tv (kanaler) selv, men den står i stua (til konsollene, streaming boksen og tunerboksen). Men hva har folk i stua si uten en tv egentlig, bare sofa og ett bord?

Som jeg ser det er blitt sagt over meg, er du nok i ett fåtall. Idag kan man uansett finne en billig tv til samme pris som en litt over igjennomsnitte bra pc skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser aldri på tv (kanaler) selv, men den står i stua (til konsollene, streaming boksen og tunerboksen). Men hva har folk i stua si uten en tv egentlig, bare sofa og ett bord?

Som jeg ser det er blitt sagt over meg, er du nok i ett fåtall. Idag kan man uansett finne en billig tv til samme pris som en litt over igjennomsnitte bra pc skjerm.

 

Man må ikke ha en husgud i stua for at det skal bli en stue :-) Min favoritt er nok når stua begynner å ta form som et lite bibeliotek,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Ser aldri på tv (kanaler) selv, men den står i stua (til konsollene, streaming boksen og tunerboksen). Men hva har folk i stua si uten en tv egentlig, bare sofa og ett bord?

Som jeg ser det er blitt sagt over meg, er du nok i ett fåtall. Idag kan man uansett finne en billig tv til samme pris som en litt over igjennomsnitte bra pc skjerm.

Foretrekker dog å sitte en meter unda en pc-skjerm på 24", enn 3-4 meter unna en 40-50". Jeg har det på min måte, og alle som har vært på besøk, har ikke klagd på at det ikke er noen tv i huset. Har så mange ting å se på på pcen at det går bra :)

 

Vet at jeg er i mindretall, men det gjør ikek noe for meg :)

Lenke til kommentar

Foretrekker dog å sitte en meter unda en pc-skjerm på 24", enn 3-4 meter unna en 40-50". Jeg har det på min måte, og alle som har vært på besøk, har ikke klagd på at det ikke er noen tv i huset. Har så mange ting å se på på pcen at det går bra :)

 

Vet at jeg er i mindretall, men det gjør ikek noe for meg :)

Det beste er å ha muligheten til begge. ;)

24" på pc rommet når man er alene og streamer til 42'n i stua når man har besøk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Folk har forskjellig smak. Ingen er like. Folk krangler og krangler om hva de liker best, fordi det de selv liker er best i sine egne øyne. Jeg mener, hadde jeg vært idèmann i et stort spillstudio, hadde jeg laget de beste spillene i verden.. i mine egne øyne.

 

La folk like CoD, hvis det er det de virkelig har sansen for. Det er de som går glipp av de beste spillene, ikke vi.

Lenke til kommentar

Folk har forskjellig smak. Ingen er like. Folk krangler og krangler om hva de liker best, fordi det de selv liker er best i sine egne øyne. Jeg mener, hadde jeg vært idèmann i et stort spillstudio, hadde jeg laget de beste spillene i verden.. i mine egne øyne.

 

La folk like CoD, hvis det er det de virkelig har sansen for. Det er de som går glipp av de beste spillene, ikke vi.

Jeg går ikke glipp av noe om jeg spiller cod en halvtime i uka :p

 

Det er et drittspill, men ok å bruke tid på om man ikke har noe annet å gjøre i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du sier her stemmer jo bare ikke. Stort sett alle skytespill med mus og tastatur koker ned til hvem som har best reflekser. Langt mer taktisk med en kontroll mener jeg. Har spilt mer enn nok FPS, så hersketeknikkene dine må du nok ta med deg andre steder.

Det der er absolutt ikke hersketeknikker.

 

Du har bevist tidligere at du har null erfaring med FPS på noe høyere nivå en rent amatørmessigt.

 

 

Det verste med å spille med mus og tastatur er nok uansett at man må sitte oppreist ved et bord for å spille skikkelig. Når jeg spiller vil jeg slappe av, og da er det nesten en forutsetning å slå føttene ut over sofaen og kose seg. Klart, du kan ha trådløs mus og tastatur og spille på en TV, men da er jo hele poenget borte uansett.

 

50" LED, konsoll, kontroll og sofa > Mus, tastatur, skrivebord og monitor

 

Forsøker, men feiler.

 

Det at du veier opplevelser med mus og tastatur med din egen sittestilling forteller oss ganske mye. Du klarer ikke å se forut din egen nese.

 

Jeg kan fint spille med mus og tastatur mens jeg sitter i en soffa og ser på min 50" TV på lik linje som min hånd-kontroll. Det er faktisk slik jeg sitter nå mens jeg svarer deg.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter alltid i en stress-less type stol med tastaturet i fanget når jeg spiller PC-spill, med musen på et lite bord/stol/krakk ved siden av. Jeg pleide å sitte sitte ved et databord, typisk framoverlent, men etter jeg først begynte å sitte i en ordentlig komfortabel stol så har jeg ikke klart å gå tilbake til en slik sittestilling.

 

Det er litt uvant i starten kanskje, men føler ikke at det har noen negative følger for hvordan jeg yter i et typisk reaksjonsspill nå. Anbefales dersom du ikke allrede gjør det! Har du mulighet for det, flytt PCen fra skrivebordet og sett deg opp med en ordentlig god stol. Det er tøys og tull at det bare er konsoll-spillere som kan sitte komfortabelt; det å sitte i sofaen går sikkert helt fint det også, men liker godt å kunne snu/flytte på stolen + lene meg litt ekstra bakover når jeg ikke spiller. Sitter også veldig bakoverlent når jeg spiller feks Battlefield eller andre spill, vanesak. :)

Endret av Brawler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å blusse opp diskusjonen igjen, men jeg foretrekker egentlig å spille på en TV, uansett om det er PC eller konsoll jeg spiller. Hvorfor? Fordi f.eks en god 70 tommers plasma gir så itrolig mye bedre bilde enn omtrent samtlige PC-skjermer på markedet. Og jo større skjermen er, jo mer givende er det å spille etter min mening.

 

Når det gjelder sittestilling og posisjon så virker det ideelt med en god stressless med en slags bordplate man kan trekke over når man trenger tastatur og mus. Min erfaring er at å sitte i en sofa med tastatur og mus på studebordet er lite behagelig på grunn av høydeforholdet mellom sofa og bord. Ved bruk av håndkontroll er dette problemet ikke-eksisterende.

 

På grunn av at jeg deler en svært liten leillighet er jeg i realiteten ofte nødt å sitte på "kontoret" når jeg vil spille, hvor jeg har en 24 tommers PC-skjerm stående ved en pult. Det fungerer greit, men en stor TV eventuelt en veldig god prosjektor gir nok en bedre og mer oppslukende spillopplevelse.

Lenke til kommentar

Ikke for å blusse opp diskusjonen igjen, men jeg foretrekker egentlig å spille på en TV, uansett om det er PC eller konsoll jeg spiller. Hvorfor? Fordi f.eks en god 70 tommers plasma gir så itrolig mye bedre bilde enn omtrent samtlige PC-skjermer på markedet. Og jo større skjermen er, jo mer givende er det å spille etter min mening.

 

Når det gjelder sittestilling og posisjon så virker det ideelt med en god stressless med en slags bordplate man kan trekke over når man trenger tastatur og mus. Min erfaring er at å sitte i en sofa med tastatur og mus på studebordet er lite behagelig på grunn av høydeforholdet mellom sofa og bord. Ved bruk av håndkontroll er dette problemet ikke-eksisterende.

 

På grunn av at jeg deler en svært liten leillighet er jeg i realiteten ofte nødt å sitte på "kontoret" når jeg vil spille, hvor jeg har en 24 tommers PC-skjerm stående ved en pult. Det fungerer greit, men en stor TV eventuelt en veldig god prosjektor gir nok en bedre og mer oppslukende spillopplevelse.

 

En god PC-skjerm står ikke tilbake for en god TV på kvalitet, og ihvertfall ikke størrelse, en 30-tommer feks er større i synsfeltet ved en kontorpult enn omtrent alt som finnes av TVer i noenlunde normale sitteavstander.

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er lett å unngå hvis du vet hva du vil ha ut av TVen din. Hører mye bra om Panasonics ST50. Godt bilde og lite forsinkelse. At bildet brenner seg fast skal visstnok høre fortiden til.

Den har nesten 50ms i input lag, som er helt forferdellig. Mellom 6 og nedover er bra om man skal game :) Pc-skjermer har nesten alltid lav input lag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...