Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Vi spiller også for morroskyld, og det er morro å gjøre det bra i et spill.

Ingenting er større turnoff enn å ta "headshot" med "autoaim" på konsoll. Ja du kan gjerne slå det av, men hvorfor spille med utstyr som gir deg mindre presisjon i utgangspunktet.

 

 

- Bortsett fra half life 1, så er half life serien ekstremt oppskrytt.

 

Hva er det som er så galt med HL2 + episode 1 og 2? Jeg har ikke spillt gjennom mange fps serier(mangler fortsatt Xen-delen av HL1) men HL1 og HL2 er helt kurante etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skriver at det er min mening, så er det jo min mening. Mus og tastatur er noe herk i skytespill. Det vanner ned spillbarheten til hvem som har best reflekser, mens en kontroll gir en mer metodisk og taktisk tilnærming til spillet. PC elitister, angrip meg om 3, 2, 1....

Trenger ikke angripe deg. Dettte forklarer bare enormt mye.

Lenke til kommentar

Mus og tastatur gjør at spillet ikke tar kontrollen over siktet fra deg, å spille med aim-assist øke fokuset på reflekser fordi du ikke trenger hånd-øye-koordinasjon og det er viktigere å skyte først framfor å lære seg å sikte. Hvis du mener at mus/tastatur krever bedre reflekser enn gamepad har du faktisk ikke spilt nok FPS til at meningene dine kan tillegges noen verdi, du kan likegodt påstå at to pluss to er seks.

 

Det du sier her stemmer jo bare ikke. Stort sett alle skytespill med mus og tastatur koker ned til hvem som har best reflekser. Langt mer taktisk med en kontroll mener jeg. Har spilt mer enn nok FPS, så hersketeknikkene dine må du nok ta med deg andre steder.

 

Det verste med å spille med mus og tastatur er nok uansett at man må sitte oppreist ved et bord for å spille skikkelig. Når jeg spiller vil jeg slappe av, og da er det nesten en forutsetning å slå føttene ut over sofaen og kose seg. Klart, du kan ha trådløs mus og tastatur og spille på en TV, men da er jo hele poenget borte uansett.

 

50" LED, konsoll, kontroll og sofa > Mus, tastatur, skrivebord og monitor

 

Ja, jeg forsøker for eksempel så godt jeg kan å ikke komme med latterlig stårmannsargumentasjon...

 

AtW

 

Forsøker, men feiler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det som er så galt med HL2 + episode 1 og 2? Jeg har ikke spillt gjennom mange fps serier(mangler fortsatt Xen-delen av HL1) men HL1 og HL2 er helt kurante etter min mening.

 

Det er ikke noe galt med dem, men serien lovprises som en rekke kunstverk.

Det er som du sier "helt kurante" spill, men jeg synes ikke hl2, ep1 eller ep2 gjør noe interessant som tilsvarer at de skal hylles på den måten.

Jeg må nevne at jeg spilte gjennom dem, men det var ufattelig gjennomsnittslig.

 

hl1 har jeg dog stor respekt for.

Endret av Jofred
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt med dem, men serien lovprises som en rekke kunstverk.

Det er som du sier "helt kurante" spill, men jeg synes ikke hl2, ep1 eller ep2 gjør noe interessant som tilsvarer at de skal hylles på den måten. Jeg spilte også gjennom dem, men det var ufattelig gjennomsnittslig.

 

hl1 har jeg dog stor respekt for.

 

Jeg er ganske enig, HL2 er oppskrytt, det er ganske gøy, men ingen klassiker i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sikkert noe med at det var så veldig banebrytende,hehe. Gta i 1997 var jo helt sinnsykt. Friheten til å kjøre hvor man ville, hva man ville, god grafikk osv. Tror faktisk det er en ganske vanlig mening hos folk som var unge på 90 tallet

 

Hehe, det er nok en del av det. De har også endret retning litt, og blitt mer "realistiske" (som fortsatt er et veldig feil ord å bruke om gta). De første var mer ... arkadete?

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Hehe, det er nok en del av det. De har også endret retning litt, og blitt mer "realistiske" (som fortsatt er et veldig feil ord å bruke om gta). De første var mer ... arkadete?

 

Ja,det kan man godt si. Fanntastiske spill, muligens de spillene jeg har spilt flest timer i mitt liv.

Lenke til kommentar

Hehe, det er nok en del av det. De har også endret retning litt, og blitt mer "realistiske" (som fortsatt er et veldig feil ord å bruke om gta). De første var mer ... arkadete?

 

GTA hadde jo ikke (teknisk) god grafikk i 97, men artig var det.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Det du sier her stemmer jo bare ikke. Stort sett alle skytespill med mus og tastatur koker ned til hvem som har best reflekser. Langt mer taktisk med en kontroll mener jeg. Har spilt mer enn nok FPS, så hersketeknikkene dine må du nok ta med deg andre steder.

 

Det verste med å spille med mus og tastatur er nok uansett at man må sitte oppreist ved et bord for å spille skikkelig. Når jeg spiller vil jeg slappe av, og da er det nesten en forutsetning å slå føttene ut over sofaen og kose seg. Klart, du kan ha trådløs mus og tastatur og spille på en TV, men da er jo hele poenget borte uansett.

 

50" LED, konsoll, kontroll og sofa > Mus, tastatur, skrivebord og monitor

 

 

 

Forsøker, men feiler.

 

Ok vanligvis er du teit. Men nå er du helt idiot. "50" LED, konsoll, kontroll og sofa > Mus, tastatur, skrivebord og monitor" hahahhaa så bruk pcen på 50 tommeren og ha mus og tastarur på bordet?(jeg antar du har et bord) eller bare bruk kontrolleren der. Men vent. du vil heller ha autoaim. Sorry.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ok vanligvis er du teit. Men nå er du helt idiot. "50" LED, konsoll, kontroll og sofa > Mus, tastatur, skrivebord og monitor" hahahhaa så bruk pcen på 50 tommeren og ha mus og tastarur på bordet?(jeg antar du har et bord) eller bare bruk kontrolleren der. Men vent. du vil heller ha autoaim. Sorry.

 

Nei, han vil ha beina på bordet for optimal komfort, og ostepopen lettere tilgjengelig. Når han er kommet langt nok ned i chips-skålen, blir du såpass slapp at du ikke klarer å holde reaksjonsevnen oppe. Det kalles å slappe av. Jeg støtter det fult ut :)

Lenke til kommentar

Ok vanligvis er du teit. Men nå er du helt idiot. "50" LED, konsoll, kontroll og sofa > Mus, tastatur, skrivebord og monitor" hahahhaa så bruk pcen på 50 tommeren og ha mus og tastarur på bordet?(jeg antar du har et bord) eller bare bruk kontrolleren der. Men vent. du vil heller ha autoaim. Sorry.

 

Bare henviser til det jeg sa. Handler om å lese litt, vet du.

 

Det verste med å spille med mus og tastatur er nok uansett at man må sitte oppreist ved et bord for å spille skikkelig. Når jeg spiller vil jeg slappe av, og da er det nesten en forutsetning å slå føttene ut over sofaen og kose seg. Klart, du kan ha trådløs mus og tastatur og spille på en TV, men da er jo hele poenget borte uansett.

 

Nei, han vil ha beina på bordet for optimal komfort, og ostepopen lettere tilgjengelig. Når han er kommet langt nok ned i chips-skålen, blir du såpass slapp at du ikke klarer å holde reaksjonsevnen oppe. Det kalles å slappe av. Jeg støtter det fult ut :)

 

Nå er jo Mexican Fiesta et langt bedre alternativ enn ostepopp. Selv har jeg ikke noen problemer med slapphet, men det høres ut som du har erfaring med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå er jo Mexican Fiesta et langt bedre alternativ enn ostepopp. Selv har jeg ikke noen problemer med slapphet, men det høres ut som du har erfaring med det.

 

Mexican Fiesta er klart den eneste chipsen som sparker nok fra seg til å kunne kalles chips. Desverre har jeg bare de største skålene fra Ikea, noe som gjør at vi ofte må ha 2-3 poser med Fiesta for at skålen ikke skal se halvtom ut. Jeg og kompisene spiser heldigvis like mye hver, slik at kampene i Trials Evolution jevner seg ut :)

Lenke til kommentar

Midt synspunkt var bare for å rette opp prisene som ble gitt. Men å ta med en tv i regnestykket er høl i huet da alle har en tv idag.

På lik linje syns jeg de som argumenterer bort spill-pc er på bærtur når de ramser opp en hel ny maskin.

De fleste trenger kun å bytte skjermkort, (som du også nevner) for igjen: hvem har ikke en stasjonær pc idag (spesiellt forumbrukere / spill interesserte her inne).

 

Digital Foundry har jo hatt fine artikkler på nettopp det å bygge en pc vs konsoll (altså lage en pc som kan spilles med samme settings de fleste spill på konsoll kjører til samme pris).

http://www.eurogamer...ital-foundry-pc

http://www.eurogamer...pc-for-next-gen

Jeg har ikke tv selv, og jeg vil ikke kjøpe det heller. Sist jeg så på tv, kan jeg ikke en gang huske. Jeg så aldri på tv den gang jeg hadde muligheten, og jeg savner ikke å ha muligheten heller. 2 24" Holder for meg, og jeg laster heller ned eller streamer det jeg ser. Det er rett og slett feil å si at alle har en tv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...