Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50 millisekunder input lag ødelegger opplevelsen, men å sitte ved en kontorpult med en liten skjerm og headset gjør det ikke? wow

50 Ms er ganske mye faktisk. Skjermen blir grøt.

 

Jeg foretrekker å sitte ved en pult ja. Har 2 24" (Sitter halvmeter unna, så blir perfekt). bruker stereoanlegg hele tiden. Headset bare om natta. Jeg sitter også i en godstol for 10k, som jeg kan lene meg godt tilbake i. Kan ikke si noe på komforten i hvert fall. Det er uansett bedre enn å sitte 4 meter unna en stor tv :)

 

50 millisekunder input lag ødelegger opplevelsen, men å sitte ved en kontorpult med en liten skjerm og headset gjør det ikke? wow

50 Ms er ganske mye faktisk. Skjermen blir grøt.

 

Jeg foretrekker å sitte ved en pult ja. Har 2 24" (Sitter halvmeter unna, så blir perfekt). bruker stereoanlegg hele tiden. Headset bare om natta. Jeg sitter også i en godstol for 10k, som jeg kan lene meg godt tilbake i. Kan ikke si noe på komforten i hvert fall. Det er uansett bedre enn å sitte 4 meter unna en stor tv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener dere er uspillbar lag på div. spill, og hvilken FPS "trenger" dere?

 

Jeg selv takler nesten ikke høyere enn 70 ms ping på League of Legends. Kommer den opp i ~100 - 120 orker jeg ikke en gang å spille. Klarer heller ikke å spille på 60 FPS, det bør helst være 120FPS eller høyere.

Lenke til kommentar

Hva mener dere er uspillbar lag på div. spill, og hvilken FPS "trenger" dere?

 

Jeg selv takler nesten ikke høyere enn 70 ms ping på League of Legends. Kommer den opp i ~100 - 120 orker jeg ikke en gang å spille. Klarer heller ikke å spille på 60 FPS, det bør helst være 120FPS eller høyere.

Snakker om input lag, som er tiden fra skjermkortet sender bilde til det dukker opp på skjermen.

 

Angående fps, så tror jeg at du bare trenger 60fps. Tviler på at du har 120Hz skjerm? Har du 60Hz skjerm, er det ingen forskjell på 120-60fps :)

 

Jeg er veldig kresen på fps, og rundt 40fps blir i det minste laget. Må ha mer enn det, så jeg dreper heller noen settings for å få bedre framerate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener dere er uspillbar lag på div. spill, og hvilken FPS "trenger" dere?

 

Jeg selv takler nesten ikke høyere enn 70 ms ping på League of Legends. Kommer den opp i ~100 - 120 orker jeg ikke en gang å spille. Klarer heller ikke å spille på 60 FPS, det bør helst være 120FPS eller høyere.

 

Hvor mye av dette er innbilning? Siden menneskeøyet ikke greier å skille mellom 60 og 120fps. Er det det at musen glir glattere? For i følge vitenskapen så oppfatter man vel kun det øye greier å få med seg, så 300fps vs 60 burde ikke være noen forskjell. Katten derimot ser vel næremere 100fps ;-)

Lenke til kommentar

Hvor mye av dette er innbilning? Siden menneskeøyet ikke greier å skille mellom 60 og 120fps. Er det det at musen glir glattere? For i følge vitenskapen så oppfatter man vel kun det øye greier å få med seg, så 300fps vs 60 burde ikke være noen forskjell. Katten derimot ser vel næremere 100fps ;-)

Det er nok ikke innbillning. Noen ser ikke forskjellen, men mange gjør det. Jeg ser klare forskjeller. Har ofc testa det på 120Hz-skjerm, og det var mye glattere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ikke innbillning. Noen ser ikke forskjellen, men mange gjør det. Jeg ser klare forskjeller. Har ofc testa det på 120Hz-skjerm, og det var mye glattere.

 

Hvordan har det seg at man kan se forskjell på noe man i teorien ikke skal kunne se forskjell på? Det blir litt som om man plutselig begynte å se infrarødt,hehe. Jeg lurer på hva som spiller inn siden det åpenbart ikke er flere bilder pr sek. i seg selv. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at man ikke kan få med seg flere bilder pr.sek. en hva øyet kan registrere.

 

Skulle likt å sett en grundig blindtest på dette.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

for de som ikke tror på forskjell mellom 60 fps og 120 fps.

 

http://frames-per-second.appspot.com/

 

Forutsetter at folk har 120hz skjerm, hvis ikke... gå hjem

 

Denne viser det godt ja, hvis det var den jeg beukte for litt siden (er på mobil nå).

 

Og; hjernen kan prosessere ca. 12 forskjellige/seperate bilder per sekund. Likevel ser du jo forskjell på 12FPS og 60FPS?

 

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Frame_rate

Lenke til kommentar

50 Ms er ganske mye faktisk. Skjermen blir grøt.

 

Jeg foretrekker å sitte ved en pult ja. Har 2 24" (Sitter halvmeter unna, så blir perfekt). bruker stereoanlegg hele tiden. Headset bare om natta. Jeg sitter også i en godstol for 10k, som jeg kan lene meg godt tilbake i. Kan ikke si noe på komforten i hvert fall. Det er uansett bedre enn å sitte 4 meter unna en stor tv :)

 

50 Ms er ganske mye faktisk. Skjermen blir grøt.

 

Jeg foretrekker å sitte ved en pult ja. Har 2 24" (Sitter halvmeter unna, så blir perfekt). bruker stereoanlegg hele tiden. Headset bare om natta. Jeg sitter også i en godstol for 10k, som jeg kan lene meg godt tilbake i. Kan ikke si noe på komforten i hvert fall. Det er uansett bedre enn å sitte 4 meter unna en stor tv :)

 

Nå blander du input lag og responstid. Det er to forskjellige ting.

Tilbake til "upopulære spillmeninger": spille på 24", på kontoret, med headset, i stereo. Like dumt se film på samme oppsettet. Joda, det funker, men noe opplevelse er det ikke. Hvis det er det du har: ok, men "film er best på laptop, ikke på kino" har jeg ikke hørt før, heldigvis..

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at man kan se forskjell på noe man i teorien ikke skal kunne se forskjell på? Det blir litt som om man plutselig begynte å se infrarødt,hehe. Jeg lurer på hva som spiller inn siden det åpenbart ikke er flere bilder pr sek. i seg selv. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at man ikke kan få med seg flere bilder pr.sek. en hva øyet kan registrere.

 

Skulle likt å sett en grundig blindtest på dette.

 

Man kan ikke det, det er bare det at det ikke er slik at i teorien så skal man ikke kunne se flere frames enn 60, øyet kan registrere langt mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det mennesklige øyet baserer seg IKKE på "frames per second". Det blir derfor totalt idiotisk å krangle om hvorvidt øyet klarer å oppfatte 60 fps eller ei. Det blir som å si om en svamp klarer å suge til seg sand.

 

Det finnes ikke noen vitenskapelig undersøkelse som sier at "øyet ser ca så mye" i FPS heller (så vidt jeg har sett).

 

Men de fleste som har prøvd, har opplevd en forskjell fra 60 FPS og oppover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har børstet støv av Black Ops 2 denne helga, og i en tid der de fleste spill kjører på 30 FPS var det utrolig forfriskende å spille noe som gikk så glatt over skjermen. Ja, de jukser seg til det med å kjøre noe greier sub-HD eller hva det nå er, men likevel, utrolig forfriskende.

 

Det gjør meg litt bekymret at blant annet John Carmack har sagt at de fleste utviklere vil sikte på 30 FPS på de nye konsollene også. Uansett, mitt bidrag til denne diskusjonen er at jeg aldri kan se for meg at man trenger mer enn 60 FPS. Har spilt med opptil 120, og jeg kunne virkelig ikke se noen forskjell, og jeg har det på papir at jeg har prima syn.

Lenke til kommentar

Og da testet de også hvor raske framerates du kunne merke? Når du fikk dette papiret altså?

 

AtW

 

Neida, du trenger ikke være kvass og sarkastisk i alle innlegg, vet du. Må vel være et mindreverdighetskompleks eller noe. For ordens skyld så var det når jeg var på sesjon, og fikk full pott på alle tester. Jeg gjentar, jeg kan ikke tenke meg at noen trenger mer enn 60 FPS når de spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...